lassen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
daar heb je tegenwoordig een nwe variant van
goedkoper en niet schadelijk eo gevaarlijk
nou wil je zowiezo natuurlijk dat spul lieverniet in je woonkamer
maar ik zal even bij de groothandel informeren wat het mij gaat kosten en hoe dat gas nou precies heet,
ik vraag nml nog steeds naar gas voor autogeen,en krijg steeds het nwe goede goetje mee
werkt eigenlijk fijner dan die oude troep
mooie vlam en geen geurtjes
daar heb ik mijn hele carresorie van mijn porsche mee gelast inclusief de vaste rolkooi
ik heb echt nergens hoeven slijpen,trots dat ik was!
nou nog een heel klein beetje tinvloeien>carr.vijl erlangs en geen plekje plamuur op die auto!!!!!!!!!!
goedkoper en niet schadelijk eo gevaarlijk
nou wil je zowiezo natuurlijk dat spul lieverniet in je woonkamer
maar ik zal even bij de groothandel informeren wat het mij gaat kosten en hoe dat gas nou precies heet,
ik vraag nml nog steeds naar gas voor autogeen,en krijg steeds het nwe goede goetje mee
werkt eigenlijk fijner dan die oude troep
mooie vlam en geen geurtjes
daar heb ik mijn hele carresorie van mijn porsche mee gelast inclusief de vaste rolkooi
ik heb echt nergens hoeven slijpen,trots dat ik was!
nou nog een heel klein beetje tinvloeien>carr.vijl erlangs en geen plekje plamuur op die auto!!!!!!!!!!
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
-
ik weet inmiddels dat het lasapparaat niet is wat mij verteld werd
sorry da goof maar deze was niet veel soeps meer motortje voerde niet meer goed door slang en pistool beschadigd etc
het leek wel of er een vrachtwagen overheen gedenderd was
maar ik hou mijn ogen en oren open
sorry da goof maar deze was niet veel soeps meer motortje voerde niet meer goed door slang en pistool beschadigd etc
het leek wel of er een vrachtwagen overheen gedenderd was
maar ik hou mijn ogen en oren open
-
Dat tinvloeien, doe je dat door met een brander de gedeukte plaat te verwarmen, en er dan S39 gevolgd door zo'n dikke staaf tin tegenaan te houden ? Tips and trics ? Lijkt me geweldig om te kunnen doen. Verbrand je dan niet veel lak in de buurt ? 10 cm eromheen of meer ? Spuit daana alleen de plek of moet je eigenlijk veel meer erom heen ?
hoi willem
hoeveel tips wil je nog hebben als je er al drie uit drie goedhebt
de methode heb je al onder de knie in theorie en inderdaad als je gaat beginnen de los te maken onderdelen ook helamaal van je auto halen en de evt niet lostemaken ond. helemaal kaalschuren tot op het blanke metaal
vervolgens de te vloeien delen opruwen dmv putten slaan met een grove vijl liefst eebn bolle (een oude vijl heetstoken en ombuigen tot er een s bocht in komt) of er met de haakse slijper langs en groefjes maken ,als de te bewerken plek gesoldeert is nu zon zelfde vijl maar dan met een fijne vertanding er net zo lang langs halen tot je er heel dicht bij zit(dwz iets boven niveau) en dan electrisch schuren met 80 korrel en dan steeds fijner!
its simple!!!!!!
hoeveel tips wil je nog hebben als je er al drie uit drie goedhebt
de methode heb je al onder de knie in theorie en inderdaad als je gaat beginnen de los te maken onderdelen ook helamaal van je auto halen en de evt niet lostemaken ond. helemaal kaalschuren tot op het blanke metaal
vervolgens de te vloeien delen opruwen dmv putten slaan met een grove vijl liefst eebn bolle (een oude vijl heetstoken en ombuigen tot er een s bocht in komt) of er met de haakse slijper langs en groefjes maken ,als de te bewerken plek gesoldeert is nu zon zelfde vijl maar dan met een fijne vertanding er net zo lang langs halen tot je er heel dicht bij zit(dwz iets boven niveau) en dan electrisch schuren met 80 korrel en dan steeds fijner!
its simple!!!!!!
de bovenstaande methode is gewoon de beste je moet alleen niet vergeten een flinke fles thinner erbij te hebben want je moet de boel goed ontvetten
plamuur is voor de meeste dhz ers wel makkelijker ,MAAR als je ook maar iets te veel verharder gebruikt dan krijg je scheuren na verloop van tijd en dat zorgt weer voor roest en het ziet er niet uit
en helaas hebben heel veel mooie auto's lelijke plamuur plekken
en met de soldeer oftewel tinlas methode krijg je daar nooit last van
wat wil je nog meer.....?
plamuur is voor de meeste dhz ers wel makkelijker ,MAAR als je ook maar iets te veel verharder gebruikt dan krijg je scheuren na verloop van tijd en dat zorgt weer voor roest en het ziet er niet uit
en helaas hebben heel veel mooie auto's lelijke plamuur plekken
en met de soldeer oftewel tinlas methode krijg je daar nooit last van
wat wil je nog meer.....?
-
hoi,willem
sorry vergeten te informeren voor dat gas maar dat doe ik meteen na mijn vakantie ,morgen ochtend ga ik naar bretagne voor twee weken de schade inhalen van een maand geleden toen ik aangeredn ben in frankrijk waarbij ik acuut naar huis kon.
maar dat tin haal ik gewoon bij dakbedekkers of bij een loodgieter zij hebben vaak een stuk over wat je dan zo mee krijgt anders koop je het bij ze kost niet zoveel als plamuur en het gaat zelfs met een hobby brandertje van bijv. de gamma
die naam van dat gas hoor je meteen van me na mijn vakantie
tot over 2 weken
we gaan effe lekker low budget camperen met de master t 35 d
groetjes
sorry vergeten te informeren voor dat gas maar dat doe ik meteen na mijn vakantie ,morgen ochtend ga ik naar bretagne voor twee weken de schade inhalen van een maand geleden toen ik aangeredn ben in frankrijk waarbij ik acuut naar huis kon.
maar dat tin haal ik gewoon bij dakbedekkers of bij een loodgieter zij hebben vaak een stuk over wat je dan zo mee krijgt anders koop je het bij ze kost niet zoveel als plamuur en het gaat zelfs met een hobby brandertje van bijv. de gamma
die naam van dat gas hoor je meteen van me na mijn vakantie
tot over 2 weken
we gaan effe lekker low budget camperen met de master t 35 d
groetjes
HEHE, eindelijk heb ik een apparaat. Het is een Metallit geworden type E160. 160 A, 4,7 Kw. Het apparaat is spiksplinternieuw, nog nooit mee gelast. Het komt uit een faillisement en zat nog in de plastic. Der zit zelfs een regelbare pulsfunctie op en er was een grote rol draad bij speciaal voor carroseriewerk (schijnt een lagere smelttemp. te hebben)
Nu alleen nog een fles gas regelen en deze jongen kan vooruit.
Nu alleen nog een fles gas regelen en deze jongen kan vooruit.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------