Pagina 4 van 31

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: vr mar 21, 2014 10:04 am
door Bertje
Jep, die blauwe F4, dat was ik, ik rijd daar nu dagelijks. Verder nog een witte TL in de vloot (die is van mijn vriendin).

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: za mar 22, 2014 8:04 pm
door Bertje
Het hele spel van driehoekjes repareren en voor- en achterbalken reconstrueren begint weer opnieuw... Dit keer gelukkig geen werk aan de langsbalken of de zwingarmbevestigingen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: zo mar 23, 2014 9:02 am
door silvio
het blijven toch steeds dezelfde plaatsen die terugkomen als je het zo ziet.
Al bij al valt het zo te zien nog redelijk mee, geen al te grote oppervlaktes

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: zo mar 23, 2014 11:56 pm
door Bertje
Valt inderdaad goed mee, ik vind steeds relatief snel weer ijzer om op te lassen. Inzetstukken voor de voetenbakken ga ik dit keer niet eens nodig hebben.
Zag dat er in jouw restauratiethread ook weer een update is, snel eens kijken... ;-)

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: vr apr 11, 2014 8:32 am
door Bertje
Gisteren het laatste laswerk gedaan aan het GTL chassis, ook hier en daar al wat afgekit. Volgende stap is de boel weer netjes in de lak zetten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: vr apr 11, 2014 8:40 am
door silvio
ziet er netjes uit !

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: wo apr 16, 2014 9:39 am
door Bertje
Chassis staat inmiddels in de grondverf. Behalve de voorbalk, die wil ik nog aanpassen voor de 5-versnellingsbak.

Afbeelding

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: wo apr 16, 2014 9:55 am
door silvio
propertjes gedaan!

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: wo apr 16, 2014 10:08 am
door Bertje
Wederom bootlak, aangebracht met de kwast ;-)

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: wo apr 23, 2014 6:16 pm
door Bertje
Voorbalk aangepast tbv 5-versnellingsbak

Afbeelding

Afbeelding

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: wo apr 23, 2014 6:17 pm
door Bertje
En al wat ophangingsdelen in de lak gezet:

Afbeelding

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: wo apr 23, 2014 7:22 pm
door Bertje
Remtrommels en ankerplaten gaan trouwens nog van de achteras af ivm ombouw naar handrem op de achterwielen. Alleen mis ik de linker ankerplaat (of ik ben die kwijt), heeft iemand er nog een liggen?

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: wo apr 23, 2014 11:39 pm
door Willem de Zwijger
Je zult het wel goed gepast hebben en het is niet echt goed te zien, maar voor mijn gevoel zitten die 4 gaten in de voorbalk te veel in het midden … dat rubber komt toch helemaal uit het hart naar links te zitten (vanaf de bestuurderstoel gezien) als je de versnellingsbak centraal plaatst?
Gebruik je het R5 rubber of heb je iets met het R4 rubber bedacht? Ik praat vanuit ervaring met het R5 rubber. Daar heb ik boven en onder wat afgeslepen en dan schuin geslepen moeren gebruikt om de plaat vast te zetten tegen de voorbalk.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: do apr 24, 2014 10:12 am
door Bertje
De gaten zitten op de originele plek, ik heb de afstandsbussen in de voorbalk gehandhaafd. Ik heb er geen rekening mee gehouden dat het ophangrubber bij de 5-bak misschien niet in het midden zit... Denk dat ik dan het ophangrubber ook moet gaan aanpassen...

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: do apr 24, 2014 11:15 pm
door Willem de Zwijger
Ik heb je wat foto's gestuurd, misschien helpen die.