alpine velgen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: alpine velgen

Bericht: # 115479Bericht jeffr4 »

Daan schreef:
ps: Voor mijn stuur heb ik een Nardi stuur liggen. alleen nog even de goede naaf regelen.

Afbeelding
En Daan????? Nu je in het bezit bent van een naaf, isie al gemonteerd in joe R4???

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 273
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 7:09 pm
Locatie: D11 (Delluf)

Re: alpine velgen

Bericht: # 115998Bericht Daan »

nog geen tijd voor gehad.

Ben net terug van 4 weken roadtrippen naar Marokko in een Benz uit '72. Maar vrijdag klusdag (vooral aan de benz) mar stuurtje moet er nu eigenlijk wel in!

ps: offtopic: Jeff ik heb ook (prima)ervaring met de Gijssie manier van het (in mijn geval opspannen) van de voorste toriestaven. Met grote tevredenheid eiegnlijk. Wat is de Folkert manier?
R4 Alpine 1985 *verkocht*
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: alpine velgen

Bericht: # 116001Bericht ap »

Folkert had een klem gemaakt die hij om de torsiestaven heeft gezet waardoor de veerweg korter word en de auto lager komt te liggen.
Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 273
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 7:09 pm
Locatie: D11 (Delluf)

Re: alpine velgen

Bericht: # 116016Bericht Daan »

ja die foto's ken ik. Maar daarmee komt ie toch niet lager te staan..?

mm ja misschien als je de tosie's eerst verslapt zodat ie lager komt te staan en dan de klem erop dat ie niet al te veel verder inveert zodat ie de wielkasten niet meer raakt..

maar van alleen de klem wordt ie niet lager lijkt me (correct me if im wrong, please!)
R4 Alpine 1985 *verkocht*
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: alpine velgen

Bericht: # 116025Bericht ap »

nee maar als je er gewicht in legt en dan de klemmen aanbrengt komt hij wel lager te liggen de torsies zijn niet versteld want de auto staat op normale rijhoogte bij mij in de loods nadat de klemmen zijn verwijderd
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: alpine velgen

Bericht: # 116038Bericht jeffr4 »

@Ap, dus jij hebt de AT van Folkert.

Waarom heb je de klemmen erafgehaald?? APK ???
Was de auto een stuk "stugger"?
Zijn de torsiestaven of veren (de een zegt staaf de ander veer, maar je weet wat ik bedoel), er wel op
berekent om korter gemaakt te worden, breken ze niet af of heeft het geen invloed op de tordering??

Bij sommige moderne auto's zie je ook wel een soort principe, maar daar is de torsie op aangepast.
(torsie-as)

Let me know.
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: alpine velgen

Bericht: # 116041Bericht ap »

jeffr4 schreef:@Ap, dus jij hebt de AT van Folkert.
Dat is niet helemaal waar, ik heb de auto maar de motor is bij een vorige eigenaar eruit gewaaid. Het was mij vooral te doen om het kenteken met LPG

jeffr4 schreef: Waarom heb je de klemmen erafgehaald?? APK ???.
Ook hier moet ik een vorige eigenaar de schuld geven.
Edit: rijhoogte is voor zover ik weet geen APK ding dan zou je geen enkele auto meer kunnen verlagen en de toegenomen stugheid was eerder een voordeel dan een nadeel bij deze auto(ik neem aan dat het contact met de weg veel directer wordt bij een stuggere auto.
Ik wacht trouwens al geruime tijd op een kopie van de klemmen maar tot nu toe tevergeefs.
jeffr4 schreef: Was de auto een stuk "stugger"?
Ja de auto was inderdaad veel stugger met de klemmen eronder lag echt als een blok op de weg
jeffr4 schreef: Zijn de torsiestaven of veren (de een zegt staaf de ander veer, maar je weet wat ik bedoel), er wel op
berekent om korter gemaakt te worden, breken ze niet af of heeft het geen invloed op de tordering??
Of de staven erop berenkend zijn weet ik niet maar ik heb geen beschadiging of verslechterde vering gemerkt.
De auto lig wel wat lager als normaal maar dat is te wijten aan de LPGtank achterin
jeffr4 schreef: Let me know.
Bij dezen you know
Plaats reactie