Pagina 22 van 31

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: vr jan 09, 2015 10:43 am
door marcGTL.BE
Nog even - misschien ten overvloede - ter verduidelijking. In de tabel staat bij 2370 (F6-uitvoering) de 688-11 motor. Halverwege de jaren 80 werd de codering 688 uitgefaseerd door C1E. In die periode nam het aantal verkochten F6-en ook sterk af en in meen in 1986 in Nederland zelfs stopgezet.
Ik heb een CE1 blok staan uit een F6, daardoor de opmerking. Had niet gemerkt dat er nog een andere combinatie was. Dus de F6 had 2 verschillende motoren.

Bestaat er een lijst waarin alle voertuignummers verwijzen naar de commerciƫle benaming? bv: 1181 = R4 gtl of 2370=F6

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: za jan 10, 2015 12:18 pm
door Bertje
Zo op t oog heb ik destijds geen verschil kunnen ontdekken tussen mijn F6 nokkenas en de GTL nokkenas die ik nog had liggen. De hoogte en de vorm van de nok was hetzelfde, en ook zag ik geen verschillen in onderlinge verdraaing van de nokken (even de foto in een viewer bekijken om ook de ernaast liggende GTL nokkenas te zien)

Afbeelding

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: di jan 13, 2015 11:25 pm
door lordje
Hallo Bertje, ik zie dat jij ook een Solex Dis 32mm carb hebt zoals ik. Echter mijn 1400 blokje loopt veel te hard stationair. Ik kan hem niet langzaam genoeg laten lopen, schoonmaken etc helpt niets. Wat zie ik over het hoofd? Ook met andere typen carb`s lukt het niet. Groeten Lordje.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: wo jan 14, 2015 12:21 am
door marcGTL.BE
Bertje schreef:Zo op t oog heb ik destijds geen verschil kunnen ontdekken tussen mijn F6 nokkenas en de GTL nokkenas die ik nog had liggen. De hoogte en de vorm van de nok was hetzelfde, en ook zag ik geen verschillen in onderlinge verdraaing van de nokken (even de foto in een viewer bekijken om ook de ernaast liggende GTL nokkenas te zien)

Afbeelding
Het kan dat de as van F6 dus uit een CE1 blok komt en deze is dus gelijk aan die van een 688.12

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: wo jan 14, 2015 11:10 am
door Willem de Zwijger
lordje schreef:Hallo Bertje, ik zie dat jij ook een Solex Dis 32mm carb hebt zoals ik. Echter mijn 1400 blokje loopt veel te hard stationair. Ik kan hem niet langzaam genoeg laten lopen, schoonmaken etc helpt niets. Wat zie ik over het hoofd? Ook met andere typen carb`s lukt het niet. Groeten Lordje.
Ik heb ook een 1400 blok, loopt mooi stationair met Weber 32DIR90. Als het met alle carbs een probleem is moet het wel haast valse lucht zijn via een andere route. Al gecheckt of het spruitstuk goed tegen het blok zit ?

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: wo jan 14, 2015 12:59 pm
door Bertje
Motor loopt goed, maar hapert wat bij flink optrekken. Alle spruitstukmoeren zitten goed vast, zou wel kunnen dat er eens een nieuwe spruitstukpakking geplaatst mag worden. Ik heb tot nu toe maar 1 carburateur getest. Ik vermoed dat de ontsteking wat vroeger er wat armer mag, en dat t dan is opgelost.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: wo jan 14, 2015 7:34 pm
door Bertje
O wacht, ik snap nu pas dat Wim op de post van Leo reageert. Leo, ik denk aan valse lucht, is de spruitstukpakking nieuw en de carburateurvoet vlak? Hoe zit t met de vlotterhuispakking?En kan de gasklep ver genoeg dicht? Dit heet meen ik positieve gasklepopening, dit moet correct afgesteld zijn. En weet je echt zeker dat alle sproeiers schoon zijn? Er zitten er 3 in dacht ik, of misschien wel 4.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: ma jan 19, 2015 9:46 pm
door lordje
Er is eeen nieuwe spruitstukpakking gemonteerd en ik heb een restrictie (1mm) in de vacuum aansluiting op het spruitstuk geplaatst. De motor loopt nu wel langzaam genoeg,maar er moet nog wat fine-tuning gebeuren. Al met al een lastig probleem (wellicht) opgelost.Groet Lordje.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: ma jan 19, 2015 11:31 pm
door harbourseal
Zaterdag ben ik even in Hamont Lordje.
Ik kan op de terugweg wel even langskomen met de colortune om hem goed af te stellen als je wilt.
Laat maar weten.
Groet, Robert.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: di jan 20, 2015 10:29 am
door Bertje
lordje schreef: (...) en ik heb een restrictie (1mm) in de vacuum aansluiting op het spruitstuk geplaatst (...)
Is misschien nog wat aan de ruime kant, dit slangetje moet bijna geen flow geven, anders creeer je een bypass voor de gasklep.

Hoop mijn eigen colortune (van eBay) ook binnenkort te ontvangen, Robert!

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: di jan 20, 2015 3:22 pm
door lordje
Hallo Bertje, ik heb geen kleiner boortje, in de oude situatie was er een opening van 6 mm. En de pakking was aan gort.

Robert, er moet nog e.e.a. worden aangepast, ik had zolang de bougiekales "geleend" van de F6. Misschien mogelijk de mal terug brengen?
Groet Lordje.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: do jan 29, 2015 12:24 pm
door Bertje
Bertje schreef:Motor loopt goed, maar hapert wat bij flink optrekken. Alle spruitstukmoeren zitten goed vast, zou wel kunnen dat er eens een nieuwe spruitstukpakking geplaatst mag worden. Ik heb tot nu toe maar 1 carburateur getest. Ik vermoed dat de ontsteking wat vroeger er wat armer mag, en dat t dan is opgelost.
Inmiddels de ontsteking wat vroeger gezet door het gat voor de sensor wat groter te vijlen en de sensor wat te verplaatsen. Wat een verschil, de motor trekt nu in 1 keer door de toeren in! Probleem opgelost dus.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: do jan 29, 2015 3:53 pm
door Okido
Top (beer)

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: ma feb 02, 2015 4:52 pm
door Okido
Voorbeeldje triggerwheel Twingo op krukaspoelie:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 61&t=30819

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: ma feb 02, 2015 5:38 pm
door Bertje
Goeie vondst! Nu nog iets soortgelijks voor op de nokkenaspoulie. Zal eens contact zoeken.