Pagina 3 van 3

Geplaatst: wo dec 19, 2007 12:45 am
door G12
zou goed kunnen alleen dan wel in het begin stadium, heeft hij de compressi gemeten. ik pm wel ff een foto van die 16 waar alles kapot was.

Geplaatst: wo dec 19, 2007 10:34 am
door Olivier
Kun je 'm niet eens hier posten, ben benieuwd :lol:

Geplaatst: wo dec 19, 2007 2:34 pm
door G12
Afbeelding
Afbeelding

zo gelukt, moest ff uitzoeken hoe het moest.

Maar goed, de foto's behoeven verder geen omschrijving denk ik.
Oorzaak, lang stil gestaan in la France, zuigerveren vast gaan zitten en toen gewoon mee gaan rijden, gevolg veer breekt af en komt boven de zuiger te liggen. De foto's verklaren wat er dan gebeurt.
Gevolg, motor kapoet.... :( auto was gelukkig niet van mezelf, was een klusje voor iemand anders.

Geplaatst: wo dec 19, 2007 2:38 pm
door Olivier
Ziet er fijn uit :lol:

Geplaatst: do dec 20, 2007 9:16 pm
door Neeelz
Wat gebeurt er dan precies? Olie uit het carter komt in de cylinder, brandt deels mee en hoppekee allemaal zwarte aanslag, of is het iets anders?

Geplaatst: vr dec 21, 2007 1:02 am
door G12
yep, Neeelz, maar daar gaat natuurlijk wel wat aan voor af.
Zuigerveer zit vast op zuiger, compressie is dus minder, olie kan langs de veer en word boven de zuiger verbrand, dus klein blauw pluimpje.
uiteindelijk breekt de veer in stukjes, komt tussen zuiger en wand en trekt daar mooie groeven als dit lang voortzet breekt langzaam maar zeker ook stukjes van de zuiger af(deze is tenslotte maar van aluminium).
Dit gaat door tot dat..... je erachter komt van ehheh :-? zullen we es compressie meten???????

gevolg schade... kop stuk, zuiger stuk, cilinder stuk, lagers???, oliepomp???

er zat namelijk een beetje metallic in de olie, ra ra hoe komt dat er nu weer.

Maar ach renault motoren voor deze auto's kosten niet veel :wink: dus met 2 dagen loopt de renault weer als nooit te voren. :roll:

Geplaatst: za dec 22, 2007 12:36 pm
door Neeelz
duidelijke uitleg! Dankjewel.