met de 4 naar Agadir

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

brecht
Contacteer:

Bericht: # 92568Bericht brecht »

Vandaag nog even naar de valse lucht gekeken en de drie moeren van het uitlaatspruitstuk maar even een paar slagen vastgedraaid. die vierde was al vertrokken, daar zit nu een nieuwe: dat zal al een stuk schelen!
En Ow ja:dat kunststof t-stukje in de carterontluchting wat Jasper zondag gebroken had ;-) zal ook niet echt goed geweest zijn, dus gelijmd met 2 componenten epoxy, morgen zien of het vast blijft zitten. Het lijkt me dat ie het dan een stuk beter moet doen. Het zal ook wel moeten, want over een paar uur gaan we een stukkie rijden... :wink:
Willem de Zwijger

Bericht: # 92576Bericht Willem de Zwijger »

Kijk, zo'n spruitstuk moer trilt dus vaker los !

Nou, heel goede reis en veel plezier in de vier in Agadir !
brecht
Contacteer:

Bericht: # 93464Bericht brecht »

En weer terug...

wat een hoop beleefd, teveel om op te noemen, maar een kort verslag met wat foto's kan ik toch niet achterhouden dacht ik..
Agadir is bereikt, alle sponsoren zullen hun kaartje vanaf daar wel al binnen hebben hoop ik. Van Agadir echter geen foto's want dat is de lelijkste plek die we bezocht hebben! een raar toeristenoord.

Afbeelding
Iedereen in Marokko vond de Trophy leuk

Afbeelding
nachtelijke rit door Meknes

Afbeelding
dagelijks verkeer in de Moyen Atlas

Afbeelding
stopje even later

Afbeelding
verdwalen is zo erg niet...

Afbeelding
brug over de ...Gorge richting Ouzoud

Afbeelding
losse handremkabel wekte interesse

Afbeelding
Het mannetje had twee dagen opgepast toen we aan t lopen waren. Ik geloof echt dat hij er twee dagen naast heeft gezeten!

Afbeelding
De man links was net afgestapt nadat hij 4km lang op de achterbumper had gestaan om ons de weg te wijzen naar zijn lodge. Mijn meest hilarische rit ooit!
Afbeelding
parkeerplaats bij die lodge, had de trophy ook eens mooi uitzicht

Afbeelding
ergens onderweg naar Ouarzazate.....
Afbeelding
...was het erg warm en stijl! even afkoelen en we konden verder

Afbeelding
Weg door de Todra gorge. Asfalt had het zo te zien ook zwaar daar...
Afbeelding
Auto en tent vallen weg tegen het landschap in de gorge

Afbeelding
Het had geregend in de Hoge Atlas, dan moet het water maar over de weg heen.

Afbeelding
Zoveel mooie dorpjes tegen gekomen...

Afbeelding
Zoek de twee drommedarissen

Afbeelding
Vies was ie ja! na 3 weken Marokko. In de straten van Fes dachten ze echter dat we een spelfout gemaakt hadden. :D

Afbeelding
Alle schokbrekers maar weer vastgezet voor we aan de terugreis begonnen, was nodig!

Afbeelding
Deze moet ik voor de eerlijkheid en volledigheid ook toevoegen. Trophy was helemaal gewend aan het Marokkaanse ritme en ook wel wat vermoeid van de lange reis (al dik 5000 km denk ik tot daar) Na enkele kilometers terugweg op de snelweg in Spanje kon hij het echt niet meer bijhouden en werd het wat gevaarlijk. Samen met de dokter hebben we besloten hem maar met de taxi terug naar Nederland te brengen.
Willem de Zwijger

Bericht: # 93468Bericht Willem de Zwijger »

Schitterende plaatjes man, ik kan enige gevoelens van jaloezie niet onderdrukken...
Al enig idee wat er aan de hand is ?
brecht
Contacteer:

Bericht: # 93469Bericht brecht »

Ik probeer de terugreis niet de reis zelf te laten overschaduwen, maar ja iedereen blijkt er erg nieuwsgierig naar te zijn dus ik kom er niet onder uit af en toe erover te discussieren. :wink:

Motor liep goed, ontsteking en carburatie was naar mijn mening erg goed. Twee gekke zaken:
- het lostrekken van bougiekabel 2 gaf een minder groot verschil dan het lostrekken van de andere kabels.
- de bougie in cilinder twee zag er een km of 200 nadat ik ze allemaal vervangen had een stuk nieuwer/schoner uit dan de andere.

Misschien dat de kleppen of bediening daarvan op cilinder twee niet goed is? Dat ga ik iig eerst contorleren. Daarna op alle cilinder compressie meten, want omdat ales mooi liep maar geen kracht gaf denk ik dat ik een hoop compressie tekort kom
lesmagnacs
Contacteer:

Bericht: # 93470Bericht lesmagnacs »

Wow !!! Wat een mooie trip ! Bij deze uitgesloten van de fotowedstrijd denk ik. Er zitten zoveel fantatstische plaatjes bij.
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Willem de Zwijger

Bericht: # 93480Bericht Willem de Zwijger »

Ja, als ik het goed tel is de winnaar voor volgende 20 maanden hierbij bekend...kunnen we dan alvast insturen voor juni 2010 ?
brecht
Contacteer:

Bericht: # 93482Bericht brecht »

nauw nauw, da's wel erg snel gezegd hoor.

Ik was gezien de enorm fotogenieke situaties waarin ik verkeerde eigenlijk zelfs wat teleurgesteld over de resultaten. Maar ja. foto's leggen helaas nog geen geuren, geluiden, en sferen vast.

Er zijn meerdere goede fotografen actief hier. En de marokko plaatjes passen niet zo goed bij het jaargetijde zoals bijvoorbeeld wat andere inzendingen van deze maand wel. (wat niettegenhoud dat ik graag eens zou winnen ;-) )

Nog wat over de motor: de laatste dag bleef hij ook nadieselen, wat dat dan weer inhoud?...
lesmagnacs
Contacteer:

Bericht: # 93484Bericht lesmagnacs »

Nadieselen... te warm, niet genoeg loodvervanging....of gewoon verkeerde brandstof.
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Willem de Zwijger

Bericht: # 93491Bericht Willem de Zwijger »

Koolafzetting die gaat gloeien zou kunnen. Die bougies zagen er schoon uit ? Had je ook nog zoiets als knallen uit de uitlaat bij afremmen op de motor ?
brecht
Contacteer:

Bericht: # 93501Bericht brecht »

respectievelijk ja en neen
Willem de Zwijger

Bericht: # 93516Bericht Willem de Zwijger »

Ik heb wel eens nadieselen gehad bij een losgeschoten afzuigslangetje, oftewel heel veel valse lucht.
brecht
Contacteer:

Bericht: # 95451Bericht brecht »

Om wat maanden later nog eens een afsluitend berichtje te plaatsen:

Het terugbrengen, probleem vaststellen en repareren heeft even geduurd, maar sinds gisteren rijdt hij weer! Net op tijd voor de nieuwjaarsreceptie volgend weekend.

Er zit een nieuw blok in (dank Han) wat wonderwel in 1 keer aansloeg!
Willem de Zwijger

Bericht: # 95462Bericht Willem de Zwijger »

En heb je nog uitgevonden wat er precies met de oude mis was ?
brecht
Contacteer:

Bericht: # 95466Bericht brecht »

heel weinig en vooral raar verdeelde compressie.

Na het meten van de compressie startte en reed hij heel lastig en na zo'n 500m was er een explosie in het carter wat mij deed concluderen dat de brandstof langs de zuigerveren daar terecht gekomens was.

oftewel: lekker zuigerveren. Een nieuw blok was de snelste en goedkoopste oplossing. Ik denk dat ik het oude blok wel open ga halen om echt te kijken wat er was en zonodig ook repareren.
Plaats reactie