Pagina 3 van 4

Geplaatst: zo aug 07, 2005 11:54 pm
door Bruutmans
Nou ik heb een slangetje vervangen omdat daar een koppelstukje inzat.
Naar mijn idee hadden ze dus een keer 2 stukjes slang maar die waren te kort dus gekoppeld en prima nu halen we het wel,dus driesmans rukt slang uit de doos en maakt 1 stuk,maar daar loopt ze dus voor de hond zijn ballen niet mee,oude ding er weer tussen en het loopt weer prima,heeeel vreemd naar mijn idee maar goed laat lopen wat loopt.

wat dat koppeling verhaal betreft is ook al zo vreemd,die koppelt nu bijna tegen de bodem aan dus,was eerst niet en dat gebeurde vanmiddag ook,ik trap de kopp. en voel en hoor een "knoep" en net alsof alles een 2cm dieper schoof,heel raar,maar goed hij doet het wel nog.

en nee ik zit niet te stangen,ik was mijn technisch linkerhanden wat aan het oefenen evenals het brein.

Geplaatst: ma aug 08, 2005 11:48 am
door jbeekmann
Is misschien het kunststof mofje rond het eind van de buitenkabel gebroken? Of misschien zat deze er nog niet goed in?

Het slangetje: zit er in die oude geen restrictor?

Geplaatst: ma aug 08, 2005 12:59 pm
door Bruutmans
Het is overigens het slangetje dat zich aansluit op het ietwat dikkere slangetje dat voor de carterontluchting zorgd.

Restrictor?(heeft met de doorlaat te maken neem ik aan),vandaar ook mijn vraag of het iets uitmaakt hoe dik die slang is,de binnendiameter dus.

Geplaatst: ma aug 08, 2005 4:14 pm
door jbeekmann
Ik weet dat het bij mijn 16 zeker wel uitmaakt, daar zit een restrictor in. Die van de 4 heb ik eigenlijk nog nooit vervangen.

Geplaatst: di aug 09, 2005 9:10 am
door Bruutmans
Ik meende valse lucht te hebben??
Ik kan me niet voorstellen dat er iets in dat dun slangetje zit,moet wel klein zijn dan.
wat is de afmeting van een restrictor dan?
slang is slechts 8 in doorsnee.

Geplaatst: di aug 09, 2005 9:16 am
door jbeekmann
Geen idee, maar je kan de theorie natuurlijk even testen door de aansluitingen van het slangetje even helemaal dicht te stoppen.

Geplaatst: di aug 09, 2005 9:33 am
door R4F6GTX Automaat
Kan ook dicht. Een van mijn wagens heeft het afgeplugd zitten. Waarom eigenlijk heb ik nooit naar gekeken maar hij doet het nog steeds prima zonder. Nou zijn ze bij Renault niet zo van dat ze er overbodige dingen op maken dus het zal toch wel een doel hebben. Ik denk prsoonlijk is dat het
erop zit om het vocht uit de motor(olie) te halen. Vocht stijgt bij warmte naar boven, dus gaat onder het kleppendeksel zitten. Dat slangetje wat aan de ene kant op de kleppendeksel zit en de andere kant op het inlaatspruitstuk zuigt dus de zooi daardoor en stookt het op in de motor. Als dat slangske nou te groot is zuigt ie misschien de olie ook mee... lijkt me zo Het dikke slangetje dat boven in de carb uit komt heeft weinig zuigkracht, vandaar dat het kleintje daarvoor zorgt en door de grotere slang de prut de carburateur doet infietsen gelijk de werking van een verfspuit. Allé, hoe noemt ge dat ok al wir...

jot zeugèt.

Geplaatst: di aug 09, 2005 12:33 pm
door jbeekmann
Het onderste slangetje is idd om voldoende onderdruk te genereren bij de carterventilatie. Zal er eens een artikel over opzoeken als iemand de details van carterventilatie wil weten.
Als de slangetjes niet goed aansluiten of ze laten teveel lucht door dan trek je 'valse lucht'. Hetzelfde dus als bijvoorbeeld een niet goed afdichtende carburateurpakking.

Geplaatst: di aug 09, 2005 8:26 pm
door Bruutmans
Juist en nu meen ik dus dat ze daar beter mee rijd,alle meen ik,dat is dus zo.
Het naar mijn idee "prutsslangetje met tussenstuk ofwel de valse luchter doet het prima,daarentegen de goeie slang daar loopt ze heel raar op.

Maar als ze dus echt valse lucht trekt,dat moet je dan toch op kunnen lossen want schijnbaar zoekt ze meer lucht dan.

Geplaatst: di aug 09, 2005 10:18 pm
door Rodeo-6
Dus niemand ??????????? weet waar die slangetjes eigenlijk voor zijn,
dit is wel heel diep triest :(

Heb ook nog nooit een slangetje onderdruk zien genereren :roll: :roll:

Slap geouwehoer terwijl niemand dus weet waar ie het over heeft :evil:

Geplaatst: di aug 09, 2005 10:19 pm
door Rodeo-6
en nee ik zit niet te stangen,ik was mijn technisch linkerhanden wat aan het oefenen evenals het brein.
niet doen, vooral niet doen, ha ha :lol:

Geplaatst: di aug 09, 2005 10:57 pm
door Bruutmans
LOL,tja gaat mis natuurlijk,maar neemt niet weg waarom een gekoppeld slangetje het beter doet als een vers slangetje toch?

Geplaatst: wo aug 10, 2005 11:42 am
door jbeekmann
Rodeo-6â„¢ schreef:Dus niemand ??????????? weet waar die slangetjes eigenlijk voor zijn,
dit is wel heel diep triest :(

Heb ook nog nooit een slangetje onderdruk zien genereren :roll: :roll:

Slap geouwehoer terwijl niemand dus weet waar ie het over heeft :evil:
Daarom zeg ik, als iemand de volledige uitleg wil hebben m.b.t. carterventilatie dan zal ik dat graag vertellen.

Blijven lezen Rodeo. Vroeger noemden ze dat op de basisschool 'begrijpend lezen'. Dat betekende dat je niet alleen domweg de tekst las, maar dat je ook probeerde te begrijpen wat er stond, zodat je het bijvoorbeeld in je eigen woorden kon navertellen. Beetje hetzelfde als horen en luisteren. Probeer het eens Rodeo, om te oefenen heb ik nog wel wat teksten voor je als je wilt.

Geplaatst: ma aug 15, 2005 11:26 am
door jbeekmann
Heb gisteren even gekeken: voor zover ik kan zien zitten er in het dunne slangetje dat aangesloten zit op het spruitstuk twee restrictoren.

Geplaatst: ma aug 15, 2005 11:41 am
door R4F6GTX Automaat
Soms wel ja, niet altijd. Ik heb er gehad met restrictor (zo'n rood dingetje in de leiding) maar ik heb er meerdere gezien zonder iets in de slang. Ik heb er ook nog een zonder de kleine slang en ook geen aansluiting daarvoor...