Pagina 3 van 3
Geplaatst: wo dec 17, 2003 8:55 pm
door Goof
Voor een Gtt blok moet je ook nog je schutbord aanpassen, dus dat wordt lassen. Voor een alpine (turbo) blok hoeft dat dus niet.
Geplaatst: do dec 18, 2003 6:43 pm
door Gast
het schijnt dat er in Belgie een 21 is geweest met een 1.6 Cleon motor, maar zeker weet ik het niet. Hij komt wel voor in de werkplaatshandboeken van een 21.
Geplaatst: do dec 18, 2003 7:41 pm
door Goof
motorcode: C3L, 1565cc 8V single Point Injectie 75 pK 131 nM geleverd in Clio en dus blijkbaar ook in de 21.
Misschien interessant om daar een andere kop en een turbo op te bouwen?

Geplaatst: do dec 18, 2003 8:06 pm
door like r4
En moet ik dan veel weg slijpen van mijn schutbord en herlassen???
Voor zo een cliomotor moet ik dan ook aan mijn schutbord werken of heeft daar niemand geen ervaring mee?
Geplaatst: do dec 18, 2003 8:11 pm
door Goof
Vraag Ron eens een fototjes te maken, dan kun je het zien.
Geplaatst: do dec 18, 2003 8:20 pm
door Goof
Nu ik toch aan het zoeken ben, kan iemand bevestigen dat de C3J-702 ooit met OHC geleverd is?
En zo ja, wat zouden dan de mogelijkheden zijn om een DOHC kop op een C blok te plakken? Dan zou het pas echt interessant kunnen worden. R4 16v turbo.
Denk alleen niet dat de lagertjes het leuk gaan vinden als je met een dergelijk 200+ Pk blok aan komt zetten.
Geplaatst: vr dec 19, 2003 3:09 pm
door Renault Classique
Heren motortuners,
Volgens mij heeft Renault de 1400 blokken voor de Volvo 343 geleverd. Leuke blokjes met pit, Weber carburatie en volgens mij is een R4 daar een stuk krachtiger mee te maken. In de latere modellen was er ook electronische ontsteking gemonteerd. Gisteren ben ik eens bij de plaatselijke autodemontageboer onder de motorkap van een 340DL gaan kijken, en het blok ziet er inderdaad heel Cleonachtig uit, alleen zijn de motornummers anders dan Renault gebruikt. Bij Volvo heet het gewoon het B14 blok.
Geplaatst: vr dec 19, 2003 7:53 pm
door Ton
Idd,maar in de 340 heeft hij 72Pk en is inderdaad een Cleon blok
Geplaatst: vr dec 19, 2003 9:19 pm
door like r4
Heeft er nog nooit iemand problemen gehad met het chassis want ik kan mijn iet voorstellen dat een r4 chassis gemeekt is voor al die pk's????
Ik heb een r5 gt turbo motortje gevonden!!!!
Geplaatst: vr dec 19, 2003 10:18 pm
door Goof
Ik las m'n chassis door, dan kan ie veel meer hebben. Ook las ik er op cruciale punten extra hoeken in en misschien dat ik ook wel extra dwarsliggers monteer onder de motor.
Geplaatst: vr dec 19, 2003 10:46 pm
door Renault Classique
En deze jongeman gaat maar eens rustigaan op zoek naar een B14 blokje om eens wat mee te experimenteren in een 4tje. Kan ik misschien ook m'n Alpine 5-bak zelf gebruiken.
Geplaatst: ma dec 29, 2003 9:55 am
door Gast
Op 2003-10-08 16:41, schreef Da-Goof:
Ga dan voor een gewoon alpine blok, das veel makkelijker om te bouwen en ze kunnen niet gaan zeuren over die turbo bij de keuring......
Ik heb voor mijn r4AT project een AT bok liggen, krijg ik hierbij problemen met de turbo met de APK en wat is hiervan de reden?????
Geplaatst: ma dec 29, 2003 11:18 am
door Goof
De enige reden is dat ze kunnen vermoeden dat het motorvermogen teveel is toegenomen. Bij een alpine blok kunnen ze dit niet vermoeden, aangezien de inhoud niet van buitenaf te zien valt. Op zich is het monteren van een turbo dus niet verboden. Overigens doe ik het zelf ook hoor en zijn we niet de eersten die hier mee bezig zijn.
Geplaatst: di dec 30, 2003 12:45 pm
door Ardi
voor verstevigen van het chassis kun je via de site van Da-goof (
www.renault-4-freaks.web1000.com, onder links vinden hoe ze het chassis voor Parijs-Dakar hebben verstevigd. Doe er je voordeel mee, ik een kijken of ik dit ook ga doen voor mijn R4AT-project.
Zo, nu weer aan het lassen.......