Pagina 3 van 3
Re: Koelvloeistof in olie
Geplaatst: ma nov 03, 2014 11:03 pm
door R4F6GTX Automaat
Grapjas. En volgens mij ken jij me helemaal niet... ik ken jou niet...
Re: Koelvloeistof in olie
Geplaatst: do nov 06, 2014 10:18 pm
door cavemouse
Bedankt voor de handleiding om de kleppen te stellen. Gisteren heb ik vastgesteld dat de olie alweer troubel en wit wordt....... Echt
Motor heeft niet veel gelopen en is geneens echt warm geworden.
Voor mijn duidelijkheid: zijn er nog meer opties waardoor de olie wittig kan worden? Zijn er nog meer plekken waar de koelvloeistof bij de olie kan dan de koppakking en de voetpakkingen?
Re: Koelvloeistof in olie
Geplaatst: vr nov 07, 2014 12:56 am
door deutz
Ik heb wel een idee, zit er een olie koeler op? of warmte wisselaar?
Ik heb wel eens meegemaakt dat door een lekke oliekoeler er koelvloeistof in de olie komt.
gr.Jan.
Re: Koelvloeistof in olie
Geplaatst: vr nov 07, 2014 10:42 am
door Okido
Het meest simpele dat ik kan bedenken is condenswater?
Re: Koelvloeistof in olie
Geplaatst: za nov 08, 2014 9:56 pm
door RVIER
verliest hij ook weer water?
zo ja, veel?
eigenlijk is enige mogelijkheid (als we de cilindervoeten dicht vooronderstellen) mogelijk scheurtje in de in kop--> andere kop?
zo nee, mogelijk zat er nog wat water in de olie (-filter!) en krijg je dat terug. Ik zou hem gewoon een tijdje gebruiken en kijken of het erger wordt.
water in de olie maakt van de olie een zeep en dat smeert ook nog erg goed
vr gr Fons
Re: Koelvloeistof in olie
Geplaatst: zo nov 09, 2014 9:09 pm
door cavemouse
Het verlies van water moet ik over een beetje tijd maar bekijken. Voor nu heb ik de kop nagetrokken, de kleppen gesteld en zal het geheel maar opserveren in de tijd.
tot zover heel erg bedankt allemaal!
Re: Koelvloeistof in olie
Geplaatst: ma nov 10, 2014 12:09 pm
door Bertje
Condensvorming in een motorblok is trouwens min of meer normaal als het blok vooral licht belast wordt. Voor een auto komt dat neer op vooral korte ritjes, het blok wordt dan niet warm genoeg voor het vocht om uit te dampen. Misschien dat jouw heftruckje ook vooral vaak stationair loopt te draaien?