Pagina 3 van 3

Geplaatst: di mar 18, 2003 9:04 pm
door Folkert
Niet dat ik weet...

Geplaatst: wo mar 19, 2003 10:09 am
door Goof
Bij de 5AT iig niet.

Geplaatst: wo mar 19, 2003 2:34 pm
door toontje
ik schreef al eens eerder--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb mijn 4tje (uit 1984) voor en acher verlaagd gehad maar dit weer hersteld omdat dan alle fijne rijeigenschappen van de r4 ver te zoeken zijn.Ik heb hem dus weer verhoogd en dat gaat als volgt.(zonder het speciale gereedschap)je moet 1 stang per keer verdraaien.
Wat had ik nodig:een brug om de auto omhoog te zetten en de wielen vrij te laten hangen-een zware pompentang (van ongeveer 60 cm of langer)-1 spansingeltje met zo'n krikje en 1 zonde krikje met zo'n vergrendeling(geen gamma spul)-het gebruikelijke gereedschap.
begin bv bij rechts.
als eerste moet je dat kapje onder de auto los maken (sleuteltje 10) en dan zie je de bevestiging van de stang aan de auto.
daarna kun je onder de stoel 3 bouten los draaien 1 m8 en 2 m10.
eerst de m10 en daarna de onderste m8.
Bij het losdraaien van de m8 schiet de stang los (niet schrikken).
nu is de stang los je kunt nu het blok dat aan de stang zit een tandje verzetten.
nu moet je een spansingel om de torsiestang doen en dan door de bijrijdersdeur naar binnen en onder de stoel door en weer terug en dan aan elkaar. Hierdoor krijg je vlak bij de bevesteging van de stang een draaipunt om de stang te verdraaien.
nu zet je die pomptang op de torsiestang(met het einde naar rechts wijzend want je moet nogal een grote slag kunnen maken.het 2de singeltje zonder krikje monteer je om het eind van de tang en aan de linkse torsie stang nu kun je aan de tang gaan trekken en en het spansingeltje aantrekken.
nu moet je een lamp onder de auto zetten en kun je vanuit de auto zien of het m8 gat op zijn plek zit (let op dit gaat gekontroleerd maar zwaar).Als de m8 bout zit kun je verder trekken en de 2 m10 bouten monteren.
kapje er weer op en dat is een kant.
de andere kant werkt het zelfde.
nu is de auto +- 6-10 centimeter verhoogd.
sucses

Geplaatst: wo mar 19, 2003 7:10 pm
door Ron
Dan heb je je nick veranderd.
Ik had al gerefereerd naar dit stukje tekst, maar dat was geschreven door Anton. Jij Anton uit Oss?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-03-19 18:11 ]</font>

Geplaatst: wo mar 19, 2003 9:18 pm
door Supersuus
Kijk nou komt er wat ! Verlagen gaat dan alleen psies andersom dus (hihi)
Ik kan aan de klus!
Bedankt!en wens me succes
Gr Suus

Geplaatst: wo mar 19, 2003 9:49 pm
door Ron
Niks nou komt er wat, ik had er al naar verwezen.
Maar ga je nou voor of achter doen? Of allebei? En post af en toe datgene wat je aan het rommelen bent. Is voor iedereen leerzaam.
Ik heb liever dat jij hier vragen gaat stellen met een uit elkaar liggende 4, dan ik.
Succes!

Geplaatst: za mar 22, 2003 6:35 pm
door R4F6GTX Automaat
Kan dat zwabberen ook aan de banden liggen? Ik had er eerst gewone straatbanden op liggen (155-70)(R5A velgen). Boven de 80 km/h werd ie echt gevaarlijk. toen heb ik er 145ers opgelegd van het type winterband (sneeuwband, erg grof profiel)(op dezelfde velgen) en toen kon ik weer gewoon 120 rijden. (harder kennie nie)

Geplaatst: wo mar 26, 2003 8:32 pm
door Supersuus
Ik ga jullie op de hoogte houden,maar het plan is om van de zomer lekker weer daar mee
te beginnen.Eerst komende maand de APK!

Geplaatst: wo mar 26, 2003 11:43 pm
door Folkert
Kweenie of je het door hebt, maar de zomer lijkt begonnen...

Geplaatst: zo mar 30, 2003 11:01 am
door Menno
Ik heb mijn viertje (F6) aan de voorkant aardig verlaagd, terwijl de achterkant nog origineel hoog is. Hij stuurt hardstikke strak (200 met 1 vinger aan 't stuur :smile: ), maar dat deed ie eigenlijk ook al voor 't verlagen.

Wat erg helpt voor een strak stuurgedrag zijn de banden. 't mag best wat breder dan standaard, en een sportief bandje van een gerenomeerd merk helpt echt! Ook voldoende prik in de banden (2bar and up, oid) is een pre.

Stabilisatorstangen kunnen het weggedrag inderdaad positief beinvloeden, maar zijn absoluut niet nodig om jouw gezwabber te voorkomen.

Ik vermoed toch dat je of ergens speling hebt op een kogel of lager oid, banden hebt die het niet kunnen, of je wielstanden niet kloppen.

Ik zou dus eerst je probleem opzoeken, alvorens te gaan verlagen. Als je toch gaat verlagen, haal dan eerst de voortrein los (dempers, stabi, reactiestang), zodat de staven niet meer onder voorspanning staan. Je voorkomt dan eerdergenoemde schrikbarende klap (en daarmee beschadiging van de draad, en een gevecht om 't weer vast te krijgen) als je de bouten onder je voorstoel los maakt.

Geplaatst: wo apr 02, 2003 8:52 pm
door Supersuus
Banden :Michelin 165-70-13
Bandenspanning voor 1.9
" " achter 2.2
Is pas uitgelijnd en recentelijk alle kogels vervangen enz.
Achter zelfde bandenmaat.
Toch verlagen denk......

Geplaatst: do apr 03, 2003 9:13 pm
door like r4
waar zou je zo'n breede velgen vinden?

Geplaatst: do apr 03, 2003 10:19 pm
door Goof
A of AT velgen...

Geplaatst: do apr 03, 2003 10:35 pm
door Folkert
Op 2003-04-03 21:13, schreef like r4:
waar zou je zo'n breede velgen vinden?
Daar zeg je duidelijk wel wat. Deze breedte moet je zeker niet op de originele velg monteren!!! Dat gaat heel erg zwabberen!

Geplaatst: do apr 03, 2003 10:36 pm
door Folkert
Overigens zijn ze ook wel wat hoog misschien. Ik doe het met 175/60R13 op 5.5J AT velgen.