dick holtrop schreef:ik ben toen ik 18 was ook begonnen met een 4 L dat is nu precies 20 jaar geleden.
maar dit is een echte franse GTL zonder tonklatten met een 956 motor
volgens mij kan dat niet.
wie kent zon GTL?
vr gr dick (4f4, 4f4 4x4, 4gtl? en een pefect onderstel)meer niet.
Dick,
Een echte GTL af fabriek kan nooit een 956 motor hebben.
Alles wijst op een TL van na 1986, maar met papieren van een 1980 (GTL?) en herslagen chassisnummer.
Alle extra's verwijzen naar een gendarmerie-auto.
Het enige dat ik raar vind aan deze auto is het handremverhaal : handrem niet tussen de stoelen, maar wel werkend op de achterremmen : du jamais vu ( nooit eerder gezien ).
Kan jij ergens uit opmaken dat chassis en koets van deze 4 ooit gescheiden zijn geweest?
Ik begrijp dit als: de handrem werkt op de achterwielen, maar de bediening zit niet zoals normaal tussen de stoelen. Dus concludeer ik dat de handrembediening onder het dashboard zit. Onze engelse vriend is daar met zijn Gordini project ook mee bezig dacht ik.
ik was opzoek naar zo'n remsysteem, maar heb begrepen dat de handel gewoon tussen de stoelen zit.
de verwarring komt hier door
dick holtrop schreef:deze auto heeft de handrem achter
schijfremmen voor
geen tonklatten
uitlaat met achterdemper.
of zou de motor een keer gewisseld zijn?
ik vermoed dat hij van de gendarmerie is geweest.
ik ben benieuwd.
vrgr dick
RVIER schreef:@dick
op basis van het ovale plaatje is het een GLT die eind 1980 is gebouwd voor het moederland (code 100).
Handrem achter klopt, je hebt dan een handremhandel in het dashbord. Is het mechanisme zoals op de R6 zat(was normaal voor Frankrijk)
Er zou een motor in moeten zitten 688/12.
Klopt het chassis nummer van het ovale plaatje met het ingeslagen chassisnummer naast de rechtervoorstoel?
vr gr Fons
Als de auto idd uit 1980 komt, zou de handrem onder het dashboard kunnen zitten, maar zoals eerder gezegd is dat bij deze niet het geval. Dat samen met het blok doet vermoeden dat de papieren niet helemaal kloppen
Ik heb ook een Gendarmerie R4. Maar een Sinpar (4x4). Datum van afgifte op mijn 'carte grise' is 01-01-1981. Op het typeplaatje van Sinpar staat R1123, C-0000045, 15-10-1981 Op een ander rechthoekig plaatje VF1 112300, 1982 en op het ovale plaatje staat 1123, 43 100, 2231L16. Op de motor staat het nummer 598160, op het motorplaatje 688D7/12. Het kleurnummer is 041B.
(Nog) geen idee wat het allemaal inhoudt maar misschien heb je er iets aan. Mijn achterklep is origineel met een origineel GTL plaatje. De handrem tussen de stoelen remt de achterwielen. Uitlaatdemper onder het voorspatbord. Zwarte skai op de stoelen. Mijn deurpanelen en dashboard zijn grijs maar ik weet niet of dit origineel is. Heb ook een rare dop tegen mijn hemeltje met daaronder een gat in het dak voor het zwaailicht.
Dus samengevat :
Een Franse gendarmerieR4 type GTL bouwjaar 1980-1982 ZONDER tonklatten??? met handrem werkend op de achterwielen en handrembediening onder het stuur.
Tot hier klopt het plaatje min of meer.
Vraag aan Dick :
-portierscharnieren buiten of binnen?
-kofferklepscharnier opgebouwd of vastgelast?
-dashboard van voor/na 1983?
Wat klopt niet : 956cc motor en schijfremmen voor.
Vraag aan Dick :
-zijn er indicaties dat koets en chassis gescheiden zijn geweest?
-zijn er indicaties dat motor en vooras ooit zijn overgebouwd?
Handrembediening tussen de stoelen !!!!
dick holtrop schreef:
handrem achter (normaal tussen de stoelen)
vrij vertaald; De bediening van de handrem, welke zijn werking op de achterwielen heeft, zit tussen de stoelen zoals dit gebruikelijk is bij deze opstelling, waarbij wel in acht genomen dient te worden dat er een afwijkende opstelling zich heeft voorgedaan in het verleden, echter welke in ver mindere mate dat deze zich niet tot de "normale" opstelling mag rekenen.
die van mij heeft achter dus ook geen knoppen aan de ramen!!! ook een schakelaar met hoorn
en allerlei extra kabels, etc etc
Dashbaord is ook een modern (later dan 1983) en zwart, ook de zwart skai bekleding.
dus een TL die dus een ander type en chassis nummer heeft gekregen?
nu hoop ik alleen nog de kleurcode te vinden en een blauwe zwaailamp.
vrgr dick holtrop
Het is dus een TL met een GTL kenteken.
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.