Pagina 3 van 3
Geplaatst: zo dec 07, 2008 12:27 pm
door GijSsie
Cees, In het midden van het chassis zit een versteviging... daar valt de roest meestal mee, maar die moet je dus uithalen wil je de hele bodemplaat vervangen.. nogmeer werk dus vandaar 2 delen

.
Geplaatst: zo dec 07, 2008 12:32 pm
door R4F6GTX Automaat
Je moet wel effe je as van het chassis afhalen want daaronder zie ik ook roest en ws ook het stuk waar de achterbalk in de bodemplaat zit...
Geplaatst: zo dec 07, 2008 12:37 pm
door lesmagnacs
GijSsie schreef:Cees, In het midden van het chassis zit een versteviging... daar valt de roest meestal mee, maar die moet je dus uithalen wil je de hele bodemplaat vervangen.. nogmeer werk dus vandaar 2 delen

.
Hoi GijSsie,
Ik heb hier weer een heel ander soort bodemplaat. Het is wel één deel maar hij is ingesneden op de plaats waar de torsiestaven zitten. Helemaal van voor tot aan de opening waar de torsie onder het chasis zit. (ik heb die verstevigde onderbalk er inmiddels bij mij onder vandaan geboord.)
Geplaatst: zo dec 07, 2008 2:08 pm
door GijSsie
Dat kan natuurlijk ook... alleen iets meer werk als je straks die balk er weer tegenaan wil lassen.
Geplaatst: zo dec 07, 2008 2:16 pm
door lesmagnacs
Geplaatst: zo dec 07, 2008 2:45 pm
door Mark4GTL
as je al 3 jaar bezig bent dan maakt dat"iets meer tijd" ook niet meer uit denk ik...
iig s6 ermee, zo te zien nog een hoop werk
Geplaatst: zo dec 07, 2008 2:59 pm
door GijSsie
Haha, cees ik ken het ik kan na mijn exames pas weer aan de slag

. School gaat voor

.
Verder weer beetje ontopic blijven???

Geplaatst: zo dec 07, 2008 3:52 pm
door lesmagnacs
Ja ik ga binnenkort weer beginnen. We hebben net de hele loods uitgemest. Ik kan nu weer zien dat ergen een R4 onderstel staat

Als het weer nu ook een beetje meewerkt want het is een tabaksloods (waar vroeger tabak in werd gedroogd met veel kieren voor de ventilatie) en het kan hier toch best koud zijn. Vanmorgen was het 2 graden met koude noordenwind. Ik zal het topic hier nu verder met rust laten. Het ging tenslotte over de restauratie van de 4 van Albert Brinks (sorry Albert voor deze zijsprong op je topic

)
Geplaatst: za dec 13, 2008 11:09 pm
door Albert Brinks
Nou beste mensen...Ik heb dus de bodemplaat nu geheel gedemonteerd. De achteras was vastgelast, nu ik er goed bij kan blijkt dus dat men een aantal plaatjes over de achterbalk heeft gelast en deze tegen de asophanging gelast. Zie een foto van hoe het er uit ziet met losgeslepen as.
de bodem ligt nu ondersteboven op een paar hoge bokken zodat ik er staand aan kan werken. Ik kan nu diverse plekken zien waar aan gelast is, en de slijptol laat zien dat er over oude rottigheid heen is gelast.
zover ik het nu kan zien moet ik overal wel repareren. Nadeel is dat dit veel werk is

, voordeel is dat ik dan straks wel een nieuwe bodemplaat heb

. Meer foto's kan je vinden op mijn site.
Geplaatst: za dec 13, 2008 11:46 pm
door Rik H.
Goed bezig hoor! Foto's komen me bekend voor....succes met lassen! Straks heb je weer een kakelvers onderstel!
Weet je al hoe je het onderstel straks gaat behandelen aan buiten- en binnenkant?
Geplaatst: zo dec 14, 2008 12:03 am
door Albert Brinks
De behandeling weet ik nog niet. In ieder geval verf ik alle binnenkanten van kokers waar ik bij kan (alles waarschijnlijk

) en ik gebruik lasprimer op de randen die ik moet proplassen. Verder wil ik de hele bodemplaat behandelen met en overspuitbare steenslagprimer bijvoorbeeld Over4SP of zoiets, en hierna in de kleur spuiten. Eventueel nog een waslaag, geen tectiel of bitak. En de kokers denk ik behandelen met Mike Saunders vet.
Of heb je betere oplossingen? dan graag.
Geplaatst: zo dec 14, 2008 1:52 pm
door Willem de Zwijger
Een heel goede keus lijkt me. Mike Sanders, der Testsieger....