Pagina 20 van 31

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: ma dec 08, 2014 10:20 am
door silvio
Die kan ik ;)

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: ma dec 08, 2014 12:51 pm
door Bertje
Juist ;-)

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: za dec 27, 2014 1:35 pm
door Bertje
Nog wat kleine gemakken toegevoegd aan de GTL: 12V aansluiting geplaatst, en radio

Afbeelding


Afbeelding

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: za dec 27, 2014 1:43 pm
door Bertje
Verder nog wat voorbereidingen getroffen om straks verder te kunnen met de F6 combi. Met dank aan Harry Velthuis:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: za dec 27, 2014 1:54 pm
door Okido
Dat lijkt me een immens karwei, Bert, het inlassen van die raamstukken.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: zo dec 28, 2014 2:41 pm
door Bertje
Die raamkozijntjes zitten vast met puntlassen en kit, denk zelf dat het meeste werk in het vrijprepareren gaat zitten.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: ma dec 29, 2014 9:48 am
door silvio
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, is toch niet te onderschatten denk ik.
Vooral goed meten!

Groeten, silvio

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: wo dec 31, 2014 11:42 am
door Bertje
Ik zal jullie op de hoogte houden door foto's te maken tijdens het zagen en lassen :D

Voor nu een sleutelvraag over mijn GTL: bij het afremmen op de motor heb ik plofjes in de uitlaat. Zou het mijn f4 of mijn ouwe f6 zijn, dan zou ik beginnen met de ontsteking wat vroeger te zetten. Ik heb nu echter een Renix, die valt niet af te stellen en zou bovendien niet moeten verlopen. Zit zelf nu aan het mengsel te denken, er zit een 32 mm Solex dis op met 130 hoofdsproeier. Met de mengsleschroef 3 slagen uit valt de motorstationair uit als deze eenmaal goed warm is, als ik de wagen dan weer gestart krijg heb ik al plofjes als de motorterugvalt in toeren tijdens het opschakelen! De mengsleschroef staat nu 7 slagen open en nu ook bij warme motor mooie stationairloop en goed vermogen, maar dus wel weer die plofjes bij afremmen op de motor. Lijkt er mi op dat het mengsel nu armer en beter is, maar als je de mengsleschroef uitdraait zou de boel toch rijker moeten worden? Of zit t probleem in de hoofdsproeier? Oorspronkelijkwas dit een 120, maar oorspronkelijk zat deze dan ook op een 950 cc en niet een 1400 zoals nu.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: wo dec 31, 2014 12:05 pm
door Okido
Hoi Bertje,

Een paar overwegingen:

Een ontsteking die niet verloopt hoeft nog niet goed te werken. Dit kan je aan hand van specificaties testen. Als je gas terugneemt krijg je vacuum, daar reageert de vacuumvervroeger op. Deze kan afwijken of stuk zijn.

Een R4 of 5 motortje ploft altijd wel iets. Dat merk je bijvoorbeeld als je uitlaat stuk is. Mischien heb je onvoldoende demping.

Om te weten of je mengsel correct is, zou ik kijken naar de kleur van je bougies. Of misschien van die kijkbougietjes aanschaffen.

Succes met de afstelling,

Ido

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: wo dec 31, 2014 4:21 pm
door harbourseal
Zo een kijkbougie heb ik daar stel je het mengsel zeer prima mee af.
Van de Renix weet ik niets af dus daar kan ik je niet helpen.

Je zou eens langs kunnen komen in Breda om het mengsel eens af te stellen met de Colortune

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: do jan 01, 2015 2:33 pm
door Bertje
Bedankt voor het meedenken. Vacuumvervroeging van de Renix is in orde, slangetje houdt vacuum volgens de bekende lurktest. Wel zou t kunnen dat de curve van deze Renix niet helemaal klopt bij de motor. Deze horen dan wel bij elkaar, maar ik heb de motor voorzien van een oer5 nokkenas en f6 cilinderkop, dus kleppendiagram is nu gegarandeerd anders. Ik heb nog een Renix uit een Volvo 340 liggen, ik kan ze natuurlijk eens wisselen en kijken wat dat doet.
En wat demping betreft: zoals ik eerder al schreef vind ik deze uitlaat vrij luid (dreun bij bep snelheden) misschien dat t ploffen ook vrij hard binnen komt. Misschien toch maar eens matten plaatsen achterin en in kofferbak.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: za jan 03, 2015 1:39 pm
door Bertje
Ben toch nog met een vraag blijven zitten: wordt het mengsel nou armer of rijker als je de mengselschroef verder uitdraait? Ik meende rijker, maar ik meen aan de wagen te merken dat dit juist armer is...?

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: za jan 03, 2015 5:43 pm
door dick holtrop
meer lucht is armer. groet dick

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: za jan 03, 2015 7:09 pm
door Bertje
Dat snap ik. Maar dat was niet mijn vraag...

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: za jan 03, 2015 10:26 pm
door Rudolf2
De mengselschroef beperkt de luchttoevoer, hoe verder je hem uitdraait, hoe meer lucht er bij gaat.

Rudolf