Pagina 15 van 31

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: do okt 02, 2014 11:03 am
door Tweety
zeker niet slecht, maar je hebt onderhand wel best veel ervaring met dat soort dingen..

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: do okt 02, 2014 11:14 am
door Bertje
Klopt ;-)

Maar toen ik deze wagen kocht was deze helemaal gestript, zelf de kabelboom was eruit gehaald. Ik heb toen van iemand een kabelboom overgenomen en op goed geluk gemonteerd, dit lijkt dus bijna in 1x goed gegaan te zijn.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: ma okt 06, 2014 9:45 am
door Bertje
Dit weekend verschillende kleine klusjes gedaan die een boel tijd kosten. O.a. bezig geweest het luchfilterhuis aan te passen zodat deze op de (grotere) 32mm carburateur past. Het gat zat op de verkeerde plek en was bovendien te klein. Resultaat tot nu toe:

Afbeelding

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: ma okt 06, 2014 9:45 pm
door marcGTL.BE
Als je al een tiger vliegwiel hebt kan je dan ook niet ineens een mono injectie plaatsen en een katalysator met die sonde op de uitlaat. zoals Jeffr4

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: di okt 07, 2014 8:29 am
door Bertje
Mischien wel. Maar dat wordt het volgende project, dan ga ik verder met de F6 combi waarmee dit topic begon, en ga ik een omgebouwde Twingo-motor inbouwen.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: di okt 07, 2014 11:02 pm
door marcGTL.BE
Zo een Twingo blokje heb ik ook klaarstaan eentje van voor 1994 dus het zelfde blok, nu heb ook nog een hele Twingo van 1998 met nieuwer type van motor. In de toekomst eens kijken wat ik met dat motortje kan.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: wo okt 08, 2014 2:24 pm
door Bertje
@Marc: heb me al wat laten informeren, het is een uitdaging maar moet te doen zijn.

Verder inmiddels een hitteschildje gemaakt voor op het spruitstuk, zoals origineel, om de startmotor te beschermen.

Afbeelding

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: wo okt 08, 2014 7:45 pm
door Tweety
das netjes !

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: do okt 09, 2014 1:59 am
door RVIER
Verder inmiddels een hitteschildje gemaakt voor op het spruitstuk, zoals origineel, om de startmotor te beschermen.
@ Bertje
Met zo'n hitteschildje verwarm je de startmotor gelijkmatiger :D maar dat is vast niet de bedoeling.
Er hoort astbest of eterniet aan de onderkant anders heb je bovengenoemd effect

fons

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: do okt 09, 2014 9:08 am
door Bertje
Dacht dat zo'n origineel hitteschildje ook RVS was aan stalen beugeltjes. Zal nog eens goed kijken, heb nog een GTL-blok staan waar zo'n schildje op zit, dacht dat het puur was om infrarood te reflecteren.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: do okt 09, 2014 9:33 am
door marcGTL.BE
RVIER schreef:
Verder inmiddels een hitteschildje gemaakt voor op het spruitstuk, zoals origineel, om de startmotor te beschermen.
@ Bertje
Met zo'n hitteschildje verwarm je de startmotor gelijkmatiger :D maar dat is vast niet de bedoeling.
Er hoort astbest of eterniet aan de onderkant anders heb je bovengenoemd effect

fons
@ Bertje
Laat u niet van de wijs brengen, het origineel schildje van mijn GTL.
Afbeelding

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: do okt 09, 2014 10:51 am
door Tweety
Inderdaad, orogineel gewoon RVS in m'n V66 zit nog wel een schildje met asbest, maar das niet zo gezond..

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: ma okt 13, 2014 3:31 pm
door Bertje
Heeft er nog iemand een setje verchroomde wielbouten te koop? Zit er toch over te denken een setje te laten afdraaien voor mijn alu velgjes:

Afbeelding

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: di okt 21, 2014 8:39 am
door Bertje
Inmiddels weer wat aan de 4 gesleuteld: de motor loopt inmiddels! Dus kennelijk zit de Renix vliegwielsensor op de juiste plek. Ook de sporing van de voorwielen afgesteld middels een dedicated tool op basis van een lat en een stuk gordijnrail, de voorwielen hebben nu zo'n 3 mm uitspoor.

Afbeelding
Afbeelding

Ook heb ik de carterontluchting aangesloten, ik had echter niet het bijbehorende slangetje en het slangetje dat ik ervoor had gekocht bleek te gaan knikken, dus ik heb er ee koperen bochtje tussen gezet van een stukje waterleiding.

Afbeelding

Nu nog de remmen goed ontlucht krijgen, wat was ook alweer de volgorde? Kortste leiding eerst en zorgen dat de remdrukverdeler achteraan open staat door het ankerplaatje op de wieldraagarm los te halen, toch?

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: di okt 21, 2014 10:41 am
door dirkoosterhoff
Volgens mij eerst rechts achter (als je achter de auto staat) dan links achter dan rechts voor dan links voor.
Zo heb ik het een keer gelezen in de vraagbaak.