Pagina 14 van 31
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: ma sep 29, 2014 11:32 am
door RVIER
Iemand trouwens enig idee hoe ik de km-tellerkabel los krijg uit zo'n HA1-01 bak?
en wat staat er in het boek ?
vr gr Fons
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: ma sep 29, 2014 12:10 pm
door Bertje
Tsja, ik heb dus geen boek over de 5-bak. En de bevestiging van de tellerkabel is anders dan bij de 4-bak.
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: ma sep 29, 2014 2:41 pm
door lordje
Hallo Bertje, kijk eens bij Renault de expresse ik meen me te herinneren dat deze ook op die manier vastzit. (Is overigens niet te demonteren, omdat je er niet bij kunt).
Groeten Lordje
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: ma sep 29, 2014 3:08 pm
door Bertje
Leo, je moet de kabel toch zeker kunnen vervangen als deze stuk is?
Hoe zat het bij jouw 5-bak vast?
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: ma sep 29, 2014 3:16 pm
door RVIER
je moet even kijken bij de scans van de HA0-HA1 bak (die ik je lang geleden heb gestuurd) blz 70 en bl 62
vr gr Fons
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: ma sep 29, 2014 4:53 pm
door Bertje
Bedankt Fons, heb de pdfs teruggevonden in mijn mailbox, stonden (nog) niet in de R4 folder op mijn nieuwe laptop.
Schept echter geen duidelijkheid: bij de 4 bak staat de telleraandrijving én het borgboutje vermeldt in de explosietekening, het is dan duidelijk dat het boutje eruit moet voordat de tellerkabel eruit kan. Bij de 5-bak staat er echter geen onderdeeltje vermeld dat zou moeten borgen...
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: ma sep 29, 2014 7:22 pm
door Willem de Zwijger
Er zit een wit kunststof ding in dat gat wat normaal gesproken met een tangetje aan te pakken valt. Als dat niet meer gaat kun je hem uitboren en er een metalen ding in stoppen, ik ben even kwijt hoe dat ook weer bij de GTL gaat, misschien past hetzelfde pennetje erin? Ik zou verwachten dat die dezelfde diameter zou oefen hebben want de tellerkabels zijn gelijk als ik me niet vergis.
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: di sep 30, 2014 9:20 am
door Bertje
Bij de GTL is het een boutje met borgmoertje, maar dat kunststof palletje doet vermoeden dat er bij de 5-bak geen schroefdraad voorzien is. Denk dat ik er een klein gaatje in ga proberen te boren en dan een schroefje erin om aan te trekken.
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: di sep 30, 2014 4:27 pm
door Willem de Zwijger
In de 5 bak zit een soort plastic splitpennetje, geen schroefdraad oid. Ik heb hem wel eens bijna gemold toen hij er niet snel in wilde, misschien heeft jouw bak ook zoiets achter de rug. Je zou ook kunnen denken aan een metalen splitpennetje.
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: di sep 30, 2014 4:41 pm
door Bertje
En hoe krijg je die eruit, Wim? Hij steekt bij mij niet uit tov het gaatje waar hij in zit, maar lijkt ook niet beschadigd/afgeknipt.
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: di sep 30, 2014 11:29 pm
door Willem de Zwijger
Hij moet er uitsteken, no other way

Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: wo okt 01, 2014 12:28 am
door Bertje
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: wo okt 01, 2014 12:34 am
door RVIER
tap nu maar draad in het gat

Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: wo okt 01, 2014 12:52 am
door marcGTL.BE
Goed gedaan
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: do okt 02, 2014 10:45 am
door Bertje
Gisteren ook de kabelboom aangesloten en de accu geplaatst. Alle verlichting doet het, op het knipperlicht rechts achter na. Al met al niet slecht voor een eerste poging.
