Pagina 12 van 31
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: ma sep 08, 2014 9:06 am
door Bertje
RVIER schreef:@Willem, Bertje,
ik heb de indruk dat jullie nog een beetje in de ontkenningsfase zijn
Zodra je een passage uit een handboek post die jouw interpretatie van waar het omloopslangetje precies voor dient ondersteunt, geef ik je gelijk. Tot dat punt beschouw ik bovenstaande als gelijkwaardige hypothesevorming
De restrictie in het slangetje van kleppendeksel naar carb is er bij mij trouwens al uit.
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: ma sep 08, 2014 9:26 am
door Willem de Zwijger
RVIER schreef:
1) het dunne slangetje heeft niets met de carterventilatie te maken maar hoort bij de carburateur, het is een (gecontroleerd) lek over de gasklep. Daarom moet daar de restrictie zitten.
Vraagje Fons: als dat dunne slangetje niets met de carterventilatie te maken heeft, waarom zit hij er dan op aangesloten? Als het alleen gaat om een gecontroleerd lek dan zou je toch een bypass verwachten zonder verdere aansluitingen?
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: di sep 09, 2014 8:39 am
door Bertje
Voor wie zich trouwens afvraagt hoe het project vordert: gisteren de tank onder de wagen gehangen. Volgende keer ook weer foto's van de werkzaamheden

Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: di sep 09, 2014 11:37 am
door Willem de Zwijger
Ik ben zo langzamerhand ondraaglijk nieuwsgierig naar je oplossing van de R4 bakophanging op de R5 bak, heb je daar een foto van?
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: di sep 09, 2014 3:10 pm
door Bertje
Zal er volgende keer een foto van maken. Ik heb de achterplaat van een R4 bakophanging aangepast zodat de boutgaten kloppen met de 5-bak. Gaten in de voorbalk blijven zo op dezelfde plaats
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: ma sep 15, 2014 1:23 pm
door Bertje
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: ma sep 15, 2014 6:45 pm
door Willem de Zwijger
Ok … dat is de truc
Was je niet bang om bij het lassen aan het achterplaatje zoveel warmte in te brengen dat de hechting van het rubber gevaar zou gaan lopen?
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: ma sep 15, 2014 9:37 pm
door Bertje
Een beetje wel... niet in 1x doorlassen, maar tussendoor de tijd gunnen om af te koelen
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: do sep 18, 2014 1:48 pm
door Bertje
Ben bezig geweest met het passend maken van de carburateur. Ik mis zo'n kunststof stangetje om de gasklephendel door te verbinden met het scharnierpunt op het kleppendeksel. Heeft iemand nog zo'n dingetje liggen? Het valt over 2 bolvormige bevestigingspunten.

Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: do sep 18, 2014 2:25 pm
door silvio
Fotos in je mailbox
Mvg silvio
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: do sep 18, 2014 5:52 pm
door Bertje
Bedankt, Silvio! Stangetje dus gevonden!
Heb je toevallig ook het bijbehorende kleppendeksel, met dat scharnierpunt erop? Zo een als op de foto. Want daarvan heb ik nog een tweede nodig.
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: do sep 18, 2014 6:15 pm
door silvio
Heb ik ja. Foto in je mailbox. Kan via gsm geen foto opt forum krijgen
Mvg silvio
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: do sep 18, 2014 6:39 pm
door Bertje
Ik zoek ook nog zon schoteltje om de uitlaat tegen het spruitstuk te trekken. Zon ding waar je de draadeindes van het spruitstuk doorheen doet en dan moertjes erop en aandraaien om het eerste pijpje van de uitlaat vast te zetten.
Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: do sep 18, 2014 10:48 pm
door Bertje
Zo'n ding dus:

Re: Restauratie F6 combi
Geplaatst: vr sep 19, 2014 5:03 pm
door Bertje
Niemand? Zou top zijn als toch iemand morgen (sleuteldag Son) zo'n ding bij zich heeft, ik heb namelijk gisteren de nieuwe uitlaat voor mijn project binnen gekregen.