velgen rodeo
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- cyclofrene
Er is een gangbare term voor die dingen. Ik dacht dat dat een adaptieplaat was. In gesprekken heb ik het altijd over een adaptieplaat als men naar een andere steek van de wielbouten wil. Je hebt dan gelijk een breder spoor, maar ik weet niet of men het in het tuning-circuit ook over adaptieplaten heeft. Ik weet dus niet of ik continu onzin sta uit te kramen. Gezien de vertaling zit het dan wel goed, maar wellicht bestaat er een andere term voor. Dat bedoel ik.
ik zie eigenlijk nog steeds niet waarom dat er een adaptieplaat moet worden gemaakt die dan blijkbaar ook de spoorbreedte groter maakt. Als je die plaat waar de wielbouten op zitten bij een r4 een goed bekijkt, dan denk ik dat je die bouten gewoon kunt afslijpen, nieuwe gaten boren op de juiste plaats en er nieuwe bouten in lassen en klaar is kees. Daarvoor zou dat ding eigenlijk niet eens los hoeven.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
-------
nee, natuurlijk moet je hem wel los maken, maar ik bedoelde te zeggen dat je er in principe zo al bij kunt. Het is een kwestie van een paar boutjes los draaien en dan is die plaat los. Met die plaat ga je langs de lokale metaalbewerker/lasser/smid o.i.d. en daar laat je dan vervolgens dat ding fatsoenlijk aanpassen. Heb eens ooit een adaptatieplaat laten maken voor de voet van een vlaggenmast op het werk en dat ding kostte 30 tientjes nederlands, dus dat zijn de kosten niet, zeker niet omdat die plaat groter was en 1 cm dik, maar het principe was precies hetzelfde.
-------
-------
30 piek zeker?Op 2002-10-20 21:14, schreef Da-Goof:
nee, natuurlijk moet je hem wel los maken, maar ik bedoelde te zeggen dat je er in principe zo al bij kunt. Het is een kwestie van een paar boutjes los draaien en dan is die plaat los. Met die plaat ga je langs de lokale metaalbewerker/lasser/smid o.i.d. en daar laat je dan vervolgens dat ding fatsoenlijk aanpassen. Heb eens ooit een adaptatieplaat laten maken voor de voet van een vlaggenmast op het werk en dat ding kostte 30 tientjes nederlands, dus dat zijn de kosten niet, zeker niet omdat die plaat groter was en 1 cm dik, maar het principe was precies hetzelfde.
- cyclofrene
zeg Goof, wil je een beetje oassen waar je het over hebt? je hebt het hier over een wielophanging he, niet over een vlaggenmast.
of wil je graag een hobbel 4....
as een beetje op met wat je doet en zegt,
ik heb die vriedelijke man net verteld dat hij geen velgen moetgaan verdraaien, en dan ga jij hem vertellen dat hij z'n naven moiet gaan vernaggelen

maaar pas een beetje op...
of wil je graag een hobbel 4....
as een beetje op met wat je doet en zegt,
ik heb die vriedelijke man net verteld dat hij geen velgen moetgaan verdraaien, en dan ga jij hem vertellen dat hij z'n naven moiet gaan vernaggelen

maaar pas een beetje op...
met zo'n actie vernaggel je echt je naven niet, als je maar zorgt dat het goed gebeurd en dus niet ongeveer meten en dan een punt zetten en met de hand boren. Je hebt toch op z'n minst een fatsoenlijke kolomboormachine nodig met een klem erop. Ik ben er van overtuigd dat die man waar ik die plaat voor die vlaggenmast heb laten maken het goed kan en fatsoelijk werk levert.
-------
-------
- cyclofrene