Pagina 2 van 6

Geplaatst: di nov 27, 2007 4:22 pm
door Olivier
De stelnokken zijn gewoon o.k. en niet afgesleten.
Staan gewoon mooi strak bijna tegen de trommels aan.

En ik kan ook gewoon niet begrijpen waarom hij nu NIET meer remt en eerst wel, ik heb er alleen maar een andere achteras ondergehangen (sip)

M'n achteras had gewoon nooit moeten breken :cry:

Geplaatst: di nov 27, 2007 4:32 pm
door Hanz
Olivier schreef:De stelnokken zijn gewoon o.k. en niet afgesleten.
Staan gewoon mooi strak bijna tegen de trommels aan.
Wacht ff, hebben we het nou over dezelfde dingen? Wat ik bedoel zijn de nokken die aan de achterkant van het wiel een vierkantje te stellen zijn, en die binnenin de trommel aan de binnenkant tegen de remschoenen aan zitten (en zeker niet tegen de trommels), en die naar buiten houden. Als ze te ver naar binnen zitten gaan de schoenen wel naar buiten maar is de slag die je met je pedaal kan maken te groot om ze tegen de trommel aan te drukken.

Heb je al met de trommel open geconstateerd dat de remschoenen bewegen als je het pedaal intrapt?

Of is dit allemaal erg triviaal?

Geplaatst: di nov 27, 2007 4:48 pm
door Olivier
Ik snap wat je bedoeld. Maar ik bedoel exact hetzelfde als jij.
Remschoenen slaan gewoon uit, goed te zien me de trommel eraf...

Denk dat er toch iets cruciaals mis is met de hoofdremcilinder?

Geplaatst: di nov 27, 2007 5:16 pm
door R4F6GTX Automaat
Wat gebeurt er als je in de auto zit en je trapt de hoofdremcylinder in en houdt m in? goed stevig, alsof je het pedaal door de vloer wilt trappen. (nou ja, net niet dan he.)

Geplaatst: di nov 27, 2007 5:26 pm
door Olivier
Niets, ik trap 'm tot aan de bodem.
Maar als je bedoeld dat als deze weg zou zakken de remcilinder lek is...

Eergister, met de TL trommels, toen had de auto nog wel iets druk, bij intrappen en vasthouden zakte het pedaal ook niet naar beneden.

En btw. even ter informatie, druk opbouwen gaat ook niet, dwz. meerde malen achter elkaar pompen en de rem vasthouden...

Geplaatst: di nov 27, 2007 5:34 pm
door cees en jantine
is je slag van je hoofdremcilinder niet net te klein ofzo??
of zit daar geen verschil in tussen de verschillende types??

Geplaatst: di nov 27, 2007 5:47 pm
door R4F6GTX Automaat
Is de hfdrmclndr los of leeg geweest? Heb je die eerst ontlucht? Afbeelding

Geplaatst: di nov 27, 2007 5:53 pm
door Olivier
Los niet, wel leeg...Alleen ook weer niet helemaal?
Hoe ontlucht ik deze dan goed? Zoals op de foto? En dan gewoon pompen?

Zit er trouwens geen verschil tussen de verschillende cilinders?
Want volgens mij zit er geen ontluchtingsnippel op mijn pomp hoor...

Moet ik daarna nog mijn remmen ontluchten?

Geplaatst: di nov 27, 2007 6:02 pm
door cees en jantine
http://www.partsbase.nl/igond5.pgm?KONDD=HRC

blijkbaar verschil in diameter van de plunjer of is dit juist de slag?

wellicht heeft het daarmee te maken.

of je trekt ergens valse lucht, maar dit lijkt me sterk.

Geplaatst: di nov 27, 2007 6:02 pm
door GijSsie
Het ontluchten van de remmerij is volgens mij al meerdere malen hier op t forum beschreven. Bovendien is het ook te vinden in een beter knutselboek voor de 4.
Suc6 ermee :wink:

Geplaatst: di nov 27, 2007 6:04 pm
door Olivier
Gijs, het gaat niet om het ontluchten.
Was het maar zo simpel, ik snap er niets meer van.

Ik ga straks de hoofremcilinder er maar eens afschroeven, kijken of ik merkwaardigheden tegenkom.

Nb. mijn hoofdremcilinderheeft maar 1 reservoir erop geschroeft zitten, hierbij is de ene helft, welke hoger ligt, voor de voorwielen en de andere helft voor de achterwielen.
Maar alleen voor de achterwiel is het reservoir leeg geweest.
Dit is al veel vaker gebeurt, maar dan was het gewoon ff bijvullen paar keer pompen en het is o.k. Soms even achter ontluchten, maar ik pomp gewoon nergens lucht?:S

Geplaatst: di nov 27, 2007 9:49 pm
door Olivier
Update;

Oplossing is gevonden, het was de hoofdremcilinder.
Deze bleek TOCH olie te lekken, dit lekte gewoon het interieur onder de mat door...

Maargoed, hopelijk is probleem met een nieuwe cilinder opgelost...
Iemand nog een GOEDE cilinder liggen?

Geplaatst: di nov 27, 2007 10:13 pm
door cees en jantine
maak het zeker goed schoon waar de remolie heeft gelekt...remolie is echt tuig.
dus even goed met thinner of remmenreiniger schoonmaken!

Geplaatst: wo nov 28, 2007 10:33 am
door Olivier
Ik weet het, al mijn lak is daar al weg...
De verf is gewoon een losse stevige laag drab geworden, heel bizar (sip)
Maargoed, daar gaat weer gewoon een mooi dikke laag tectiel overheen.

Geplaatst: wo nov 28, 2007 11:23 am
door Neeelz
Ehm, als verfspecialist zeg ik dan: steek de verf daar maar gewoon weg met een plamuurmes en doe er dan de tectyl op. beter is natuurlijk, geribbelde, opgezwollen verf weghalen, ontvetten en dan (lood)menie plus een gewone aflak (dondert niet wat, als het maar oplosmiddelbasis is).
En nee waterbasis is niet slecht, je moet er alleen net iets beter voor schoonmaken en ontvetten, voorgaande is makkelijker en net zo goed.