Pagina 2 van 2
Geplaatst: wo feb 14, 2007 11:02 am
door Willem de Zwijger
Ja, dat krom in de auto liggen en toch maar de stoelen eruit halen leek mee ook al een vrij waarschijnlijk scenario. Maar het eruit takelen van de motor begint in mijn infrastructuur met het verwijderen van kozijnen en een deur omdat de vorige eigenaren een kantoorpui in de garage hebben laten zetten. Ik ben wel zo stoer geweest om dit te veranderen naar 3 deuren, maar de middelste deur moet er dan uit, affijn.
Ik kijk het even aan om te zien of het erger wordt met het geluid.
van het zelfde
Geplaatst: di mar 06, 2007 10:11 pm
door Daan
Ik heb het zelfde probleem/geluid, heb het handboek er nog niet op kunnen naslaan (uitgeleend) maar die maat die hem nu heeft gaf als sugestie om het blok te kantelen.
Dit hebben we ook eens gedaan bij het vervangen van de versnellingsbak namelijk, kap eraf, radiator los, bakophanging voor los, kantelt ie op de motorsteunen naar voren.
Met een beetje mazzel heb je net genoeg ruimte om achterlangs de dekplaat los te halen en de ketting te stellen. Als ik er aan ga beginnen, laat ik je weten of het lukt. (eerst verdomde condensator van mijn ontsteking vervangen grrrrr, 3 uur contactpuntjes wezen stellen in de regen vandaag, en dan concluderen dat die condensator bij de eerste keer al geklapt was...)
Geplaatst: di mar 06, 2007 10:40 pm
door hans dam
@ Daan: ben heel benieuwd of dat gaat lukken, want dan verdient de 'kantel-trick' veel publiciteit! Maak foto's, ajb !!
(wat die condensator betreft: een op wilskracht en tunnelvisie gebaseerde 'louterende' ervaring, heb zo vaak soortgelijke ervaringen, in harde regen, sneeuwstorm, bij 40 graden C., minus 12 graden C. Ik leer het nooit ...

)