RDW keuring

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

schoapke
Berichten: 2814
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 86571Bericht schoapke »

dus met documentatie van die auto voor de RDW moet het nioet echt een probleem zijn
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 86581Bericht Jan-San »

Ik denk dat het niet meer zo makkelijk gaat. De regels zijn weer aangescherpt. Ik heb in 1999 mijn Lomax RDW laten keuren met een ander motorblok (ook een 2 cylinder maar dan van de Visa) met 652 cc i.p.v. 602 cc. Dit was destijds nog geen probleem. Maar twee jaar later zijn de regeltjes weer eens aangescherpt en was het keuren met een ander blok niet meer mogelijk.
Ik vraag me dus af of dit nog wel kan.

Wie heeft die f4 alpine dan nu?Rijdt ie nog?
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 87056Bericht cees en jantine »

er loopt hierover een leuk topic bij de RTC:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=23925
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 87058Bericht jbeekmann »

Uit bovenstaande link ben ik weer doorgelinkt. Dit vond ik het meest duidelijke stukje (wel 'best case scenario' natuurlijk)

[quote]RDW keuring – motor ombouw


Voor veel mensen is het is het nogal onduidelijk over het RDW keuren als je een motor ombouw hebt gedaan. wij willen dan graag onze bevindingen en opmerkingen met jullie delen. Wij hopen dat iemand er wat aan heeft.

Als je van plan bent om een motorombouw te doen en je hebt een vermogenstoename van meer dan 40% ben je verplicht om je auto opnieuw te laten keuren bij de RDW.
Blijf je onder de 40% dan ben je het volgens de wet verplicht aan te geven. Op de onderstaande sites kun je hierover meer informatie vinden.

http://www.nurburgring.nl/forum/viewtop ... ght=ombouw

http://www.nurburgring.nl/forum/viewtop ... hlight=rdw

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... tuigen.htm

http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php? ... sc&start=0

http://www.opelgsiclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=11172

http://forum.fok.nl/topic/882805

Er zijn nog wel meer sites maar die kan ik zo snel niet terug vinden.
Het beste kun je naar een RDW keuringstation in de buurt gaan. Die helpen je met alle vragen en zijn heel erg behulpzaam zowel monteur als receptioniste. Wij hebben er veel aan gehad vooral wat de monteur te vertellen had.

Wij hebben dus een d- kadett wat op kenteken 1.2 N was, +/- 50 PK. In deze d- kadett hebben we een 2.0 16V GSI 150 PK ingebouwd, duidelijk over de 40% vermogenstoename grens. Toen hebben we besloten om deze keuring toch maar de doen om verzekerd te blijven.

- Eerst krijg je een Technische keuring bij de lokale RDW keuringstation. De kosten zijn € 55 keuren en € 17,50 wegen van de auto.

Wij zijn naar onze lokale RDW keuringstation geweest. We hadden een afspraak gemaakt konden eigenlijk direct de volgende dag terecht (je kunt ook zonder afspraak voor de middag proberen). Bij ons ging het als volgt. We melden ons aan en moesten eerst het geld voor het keuren en wegen betalen. De monteur kwam aanlopen en zei: “zo wat een strak kadettjeâ€
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Plaats reactie