Pagina 2 van 4
Geplaatst: ma sep 09, 2002 8:07 pm
door Ron
pilon x grootte x snelheid in het kwadraat + Folkert = Butsje?
Je bedoelt BUTS?
En hoe heb jij het tapeind d'r uitgekregen?
Geplaatst: ma sep 09, 2002 9:43 pm
door Folkert
Nee, het valt echt serieus mee met het iniminikleine butsje... Tis net precies op de spatbordrand en mn wielen passen al zo goed, dus het liep wel meteen aan...
Overigens mag je op twee wielbouten blijkbaar best rustig naar huis rijden. Daar haal je het wiel eraf, geeft het restant van de wielbout een tik en die ligt ook op straat... Nieuwe drin en twee voor reserve in de bak met reserveonderdelen die altijd achterin staat...
Geplaatst: di sep 10, 2002 7:38 pm
door Ron
Een tik? Ik snap het niet?
Geplaatst: di sep 10, 2002 9:01 pm
door Folkert
Samen met mijn grote vriend "Hamer", deel ik nog wel eens hier en daar een tik uit op een boutje of moertje...
Geplaatst: wo sep 11, 2002 7:59 pm
door Ron
Ja, Timmer, dat weet ik wel, maar hoe tik je een tapeind ergens uit zodanig dat er weer een nieuwe ingedraaid kan worden? Of zit ik er helemaal naast?
Geplaatst: wo sep 11, 2002 9:05 pm
door Folkert
Aha! Het begint te dagen. Ik heb nooit verkondigd dat je tapeinden er met een hamer uit mag rossen... Wielbouten daarentegen wel, want dat zijn bouten. Die zitten er vanaf de achterkant van de schijf gewoon in geduwd en hebben grip omdat ze voorzien zijn van een spiebaanvertandingfietsenrek. Het past allemaal maar net, als het hele zwikje nieuw is. Dus oud en verroest: niet duwen maar tikken met een hamer... (of degelijk rossen, wat van uw voorkeur en/of de mate van klemming af zal hangen)
Geplaatst: wo sep 11, 2002 9:55 pm
door Ron
Aha, weet ik veel hoe dat zit. Maarre, bij R4 spul is het toch tapeind? Heb pas zo'n deksel van een trommel in mijn vingers gehad maar ik heb niet eens gekeken. Zelfs niet uit nieuwsgierigheid.
Geplaatst: wo sep 11, 2002 9:57 pm
door Folkert
Bij de schijven zijn het bouten. Ik denk dat het bij trommels ook bouten zijn (doch wel andere...)
Geplaatst: wo sep 11, 2002 9:57 pm
door Ron
Wielbout = waar WIEL overheen zit? Of heb je het over de bouten dáár weer achter?
Geplaatst: wo sep 11, 2002 10:01 pm
door Folkert
Ja, precies.. Die drie stukkies ijzer met draad erop waar je je wiel overheen schuift en die dan met de wielmoeren vast zet...
Geplaatst: wo sep 11, 2002 11:16 pm
door Jan-Geert
yeps...mooi systeem
Geplaatst: wo sep 11, 2002 11:44 pm
door Folkert
Vooral als je standaard wielbouten bij je hebt... Anders heb ik liever dat ze die dingen wat steviger maken...
Geplaatst: do sep 12, 2002 10:41 pm
door Ron
Zijn inderdaad boutjes ja. Ik zag het net bij de F6 toen ik een stuurkogel moest vervangen. Reparatie is kwestie van een kwartiertje met een stuurkogeltrekker. Leve het goede gereedschap. Alleen dat idiote uitlijnen nog even. Maar Folkert : las er een mooie adaptieplaat op waar 4 boutjes op zitten. Of 5. Hebbie gelijk een ruime keuze in de wielenwinkel én een gigantisch breed viertje wat niet meer omvalt.
Laat maar, je wilt de AT-velgjes...
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2002-09-12 22:42 ]</font>
Geplaatst: do sep 12, 2002 11:45 pm
door Folkert
Precies! Mooie AT velgies. Met voor 260pleuros hele leuke Toyo's 600F3 175/60R13... Nix mis mee!
Geplaatst: vr sep 13, 2002 2:21 pm
door Goof
wat is er eigenlijk zo bijzonder aan die toyo's?