traverse gebroken

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 85449Bericht Willem de Zwijger »

Wow, schitterend werk man, vanaf de fundamenten restaureren. Ik lik mijn baard.
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 85462Bericht brecht »

GijSsie schreef: Heeft er iemand al eens over gedacht een r4 chassis te ontwerpen dat alle kwalen van het huidige chassis niet heeft en dat zo'n chassis zonder enig risico in een zinkbad kan?
Ik zit te denken dat het misschien veel handiger is om die balkenellende weg te halen er er dikke I of H profielen onder te lassen. Dan haal je de benodigde stijfheid ook wel lijkt me zonder dat je met holle ruimtes zit die uit het zicht gaan roesten.

Lelijk hoeft het niet te zijn (eigenlijk zie je ze toch niet) Alleen de bevestiging van het subframe voor wordt dan misschien wat lastig.
Gebruikersavatar
p304c
Berichten: 285
Lid geworden op: za mar 20, 2004 2:00 am
Locatie: deventer

Bericht: # 85465Bericht p304c »

brecht schreef: Ik zit te denken dat het misschien veel handiger is om die balkenellende weg te halen er er dikke I of H profielen onder te lassen. Dan haal je de benodigde stijfheid ook wel lijkt me zonder dat je met holle ruimtes zit die uit het zicht gaan roesten.

Lelijk hoeft het niet te zijn (eigenlijk zie je ze toch niet) Alleen de bevestiging van het subframe voor wordt dan misschien wat lastig.
en ik denk dat je met je gewicht heel hard omhoog gaat, die krijg je straks met je 1100cc niet meer op snelwegsnelheid.
diede

Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 85608Bericht GijSsie »

brecht schreef:
GijSsie schreef: Heeft er iemand al eens over gedacht een r4 chassis te ontwerpen dat alle kwalen van het huidige chassis niet heeft en dat zo'n chassis zonder enig risico in een zinkbad kan?
Ik zit te denken dat het misschien veel handiger is om die balkenellende weg te halen er er dikke I of H profielen onder te lassen. Dan haal je de benodigde stijfheid ook wel lijkt me zonder dat je met holle ruimtes zit die uit het zicht gaan roesten.

Lelijk hoeft het niet te zijn (eigenlijk zie je ze toch niet) Alleen de bevestiging van het subframe voor wordt dan misschien wat lastig.
Ik zit te verzinnen om van kokerbalken(gegalvaniseerde) een nieuw chassis te ontwerpen, alleen de achterkant. Het word nl. voor mijn aanhangertje.
Savane 1993 =D
Plaats reactie