die uitlaatmoeren toch
Geplaatst: do dec 28, 2006 2:53 am
Waarde allemaal,
mijn eerdere reactie over de opmerking over de uitlaatmoeren (melk bij de melkboer etc) was niet lullig bedoeld. Ik heb mij ook eens het hoofd gebroken waar ik die uitlaatmoeren nu zou kunnen krijgen: Uiteindelijk heb ik ze gewoon bij de uitlaatboer Quickfit gehaald. Het waren verkoperde moeren met een zaagsnede in de zijkant (om te borgen).
Ik blijf toch zitten met de vraag welke moeren FFrood dan heeft gehad. Ik heb alle moeren (en draadeinden) die ik met een uitlaat kan associeren bekeken en gekeken of ze magnetisch waren: resultaat allemaal (met uitzondering natuurlijk van de RVS moeren). Het moeten dus allemaal stalen (of laaggelegeerde) moeren/draadeinden zijn.
Koperen of messing moeren voor een uitlaat zijn gewoon te duur voor en autoindustrie die op tienden van centen let.
Dan over RVS moeren en draadeinden in de uitlaat. Ik rij er nu 5 jaar mee rond en het gaat nog steeds goed. Ik heb ook wel gehoord van het feit dat RVS bij temperatuurwisselingen langzaam zou loskomen door relaxatie, maar heb daar nog geen last van gehad. Volgens mij wordt de uitlaat eigelijk niet warm genoeg daarvoor. Ik denk dat het uitlaatspruitstuk 250-350 graden wordt ( het gas aan de binnenzijde wordt 550 graden).
vr gr Fons
PS als de draad van het daareind wat minder aan het worden is en je durft hem(?) er niet uit te draaien, gebruik dan een dubbelhoge moer of koppelmoer.
mijn eerdere reactie over de opmerking over de uitlaatmoeren (melk bij de melkboer etc) was niet lullig bedoeld. Ik heb mij ook eens het hoofd gebroken waar ik die uitlaatmoeren nu zou kunnen krijgen: Uiteindelijk heb ik ze gewoon bij de uitlaatboer Quickfit gehaald. Het waren verkoperde moeren met een zaagsnede in de zijkant (om te borgen).
Ik blijf toch zitten met de vraag welke moeren FFrood dan heeft gehad. Ik heb alle moeren (en draadeinden) die ik met een uitlaat kan associeren bekeken en gekeken of ze magnetisch waren: resultaat allemaal (met uitzondering natuurlijk van de RVS moeren). Het moeten dus allemaal stalen (of laaggelegeerde) moeren/draadeinden zijn.
Koperen of messing moeren voor een uitlaat zijn gewoon te duur voor en autoindustrie die op tienden van centen let.
Dan over RVS moeren en draadeinden in de uitlaat. Ik rij er nu 5 jaar mee rond en het gaat nog steeds goed. Ik heb ook wel gehoord van het feit dat RVS bij temperatuurwisselingen langzaam zou loskomen door relaxatie, maar heb daar nog geen last van gehad. Volgens mij wordt de uitlaat eigelijk niet warm genoeg daarvoor. Ik denk dat het uitlaatspruitstuk 250-350 graden wordt ( het gas aan de binnenzijde wordt 550 graden).
vr gr Fons
PS als de draad van het daareind wat minder aan het worden is en je durft hem(?) er niet uit te draaien, gebruik dan een dubbelhoge moer of koppelmoer.