terugleiding uitlaat > carbaurateur

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 83753Bericht GijSsie »

Als je die spiritus nou eens destileerd en zo t water eruit haald? kan je met je goedkope spiritus toch goedkoop op alcohol/methanol rijden :D
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 83758Bericht brecht »

In een huis-tuin en keuken destillerinstallatie zal je echter niet tot een volledige destillatie komen. to 85-90 % alcohol misschien...
Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht: # 83781Bericht 4TL »

Clio '98
FFrood
Berichten: 79
Lid geworden op: za nov 18, 2006 12:50 am
Locatie: Wymbritseradiel
Contacteer:

Bericht: # 83785Bericht FFrood »

Wow dat zijn mooie links !
Nooit geweten dat die technologie al zo ver was.
Dat betekent ook dat er zelfs nagedacht zou kunnen worden om koelwater te laten stomen en in de motor te leiden.
Een extra watertank zal niet zo'n probleem zijn.

Mooi alle theorieën verzamelen en dan aan de slag met die hap.
Veel informatie uitwisselen. Experimenteren. Dat kan mooi met mijn GTL uit 84. Die oude bescherm ik nog ff. Hoewel ik daarin, geinspireerd door het destillatie verhaal, een eikenhouten tank kan inbouwen, zodat we na elke rit er gezellig voor kunnen gaan zitten........."evalueren"
Afbeelding
'Mijn oude R4...'
Mijn vette schuif-R4 loopt in Bes groot op een nieuwe APK
speednut
Berichten: 9
Lid geworden op: ma nov 27, 2006 7:24 pm
Locatie: Marrum buitendijks

Bericht: # 83786Bericht speednut »

Volgens mij had FFrood die eikenhouten tank met destillaat al ingebouwd.
(zie "electriciteit zo dood als een pier........" in de rubriek "sleutelen aan", vooral het einde van het probleem.)
Ter inzage scriptie:
"the secret lijf of a speednut"
"la vie secreet d'une noisette a grande vitesse"
(nu ook in het Duits vertaald: "Jetzt fixe deine schnelle Nutte selbst")
FFrood
Berichten: 79
Lid geworden op: za nov 18, 2006 12:50 am
Locatie: Wymbritseradiel
Contacteer:

Bericht: # 85336Bericht FFrood »

Ik ben begonnen met de voorbereidingen van mijn experiment:

Ik las een leiding op de uitlaat, vóór de demper en voer deze terug, door de luchtfilterkast en uitkomend boven de carburateur.
De eerste 2 problemen:
1 het uiteinde van de leiding moet een soort sproeier zijn, misschien.
(knijpen van de leiding ?)
2 de hoeveelheid CO2 en waterdamp terug moet nauwkeurig geregeld kunnen worden, dus een piepklein kraantje, Waar haal je zoiets vandaan ?
(de afmeting is die van een metalen remleiding van een R4)

De afsrpaak met de garage is gemaakt: als het rijdt zullen zij de hoeveelheid CO meten (de gegevens zijn nu bekend, omdat ze bij de AKP keuring de waardes gemeten hebben, en die waren zeldzamerwijze goed)
Afbeelding
'Mijn oude R4...'
Mijn vette schuif-R4 loopt in Bes groot op een nieuwe APK
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

retour gas

Bericht: # 85806Bericht RVIER »

Dag FFrood,

al bij de garage geweest?

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Plaats reactie