terugleiding uitlaat > carbaurateur
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Wow dat zijn mooie links !
Nooit geweten dat die technologie al zo ver was.
Dat betekent ook dat er zelfs nagedacht zou kunnen worden om koelwater te laten stomen en in de motor te leiden.
Een extra watertank zal niet zo'n probleem zijn.
Mooi alle theorieën verzamelen en dan aan de slag met die hap.
Veel informatie uitwisselen. Experimenteren. Dat kan mooi met mijn GTL uit 84. Die oude bescherm ik nog ff. Hoewel ik daarin, geinspireerd door het destillatie verhaal, een eikenhouten tank kan inbouwen, zodat we na elke rit er gezellig voor kunnen gaan zitten........."evalueren"
Nooit geweten dat die technologie al zo ver was.
Dat betekent ook dat er zelfs nagedacht zou kunnen worden om koelwater te laten stomen en in de motor te leiden.
Een extra watertank zal niet zo'n probleem zijn.
Mooi alle theorieën verzamelen en dan aan de slag met die hap.
Veel informatie uitwisselen. Experimenteren. Dat kan mooi met mijn GTL uit 84. Die oude bescherm ik nog ff. Hoewel ik daarin, geinspireerd door het destillatie verhaal, een eikenhouten tank kan inbouwen, zodat we na elke rit er gezellig voor kunnen gaan zitten........."evalueren"
Volgens mij had FFrood die eikenhouten tank met destillaat al ingebouwd.
(zie "electriciteit zo dood als een pier........" in de rubriek "sleutelen aan", vooral het einde van het probleem.)
(zie "electriciteit zo dood als een pier........" in de rubriek "sleutelen aan", vooral het einde van het probleem.)
Ter inzage scriptie:
"the secret lijf of a speednut"
"la vie secreet d'une noisette a grande vitesse"
(nu ook in het Duits vertaald: "Jetzt fixe deine schnelle Nutte selbst")
"the secret lijf of a speednut"
"la vie secreet d'une noisette a grande vitesse"
(nu ook in het Duits vertaald: "Jetzt fixe deine schnelle Nutte selbst")
Ik ben begonnen met de voorbereidingen van mijn experiment:
Ik las een leiding op de uitlaat, vóór de demper en voer deze terug, door de luchtfilterkast en uitkomend boven de carburateur.
De eerste 2 problemen:
1 het uiteinde van de leiding moet een soort sproeier zijn, misschien.
(knijpen van de leiding ?)
2 de hoeveelheid CO2 en waterdamp terug moet nauwkeurig geregeld kunnen worden, dus een piepklein kraantje, Waar haal je zoiets vandaan ?
(de afmeting is die van een metalen remleiding van een R4)
De afsrpaak met de garage is gemaakt: als het rijdt zullen zij de hoeveelheid CO meten (de gegevens zijn nu bekend, omdat ze bij de AKP keuring de waardes gemeten hebben, en die waren zeldzamerwijze goed)
Ik las een leiding op de uitlaat, vóór de demper en voer deze terug, door de luchtfilterkast en uitkomend boven de carburateur.
De eerste 2 problemen:
1 het uiteinde van de leiding moet een soort sproeier zijn, misschien.
(knijpen van de leiding ?)
2 de hoeveelheid CO2 en waterdamp terug moet nauwkeurig geregeld kunnen worden, dus een piepklein kraantje, Waar haal je zoiets vandaan ?
(de afmeting is die van een metalen remleiding van een R4)
De afsrpaak met de garage is gemaakt: als het rijdt zullen zij de hoeveelheid CO meten (de gegevens zijn nu bekend, omdat ze bij de AKP keuring de waardes gemeten hebben, en die waren zeldzamerwijze goed)