En dat was mariek's eerste APK keuring......

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

jbeekmann

Bericht: # 70006Bericht jbeekmann »

mariek schreef:Volgens de meneer was een trekker voor fuseekogels niet nodig ivm het feit dat dit universele kapjes waren en die makkelijk te bevestigen waren... (met moertjes??? ik dacht dat je die dingen ergens overheen moest trekken...)
spannend... Ik ken ze niet, volgens mij moeten die dingen toch echt eerst uit het fuseestuk.
mariek schreef: Verder kan ik een compleet nieuwe uitlaat bestellen met alles derop en deraan maar dat kost 100 euro. Ik had maar bedacht dat ik eerst ga kijken waar de lek is, hoef ik misschien alleen dat deel te vervangen...
Misschien kan je het nog wel lassen ook.
mariek schreef: Die wiellager is trouwens voor de voorkant, ik moet de achterste en eigenlijk ook de voorste afstellen maar mij werd verteld dat dit bij de voorste nog te doen is maar dat de achterste niet te verstellen is... Of juist andersom... Ik heb daarom enkel de voorste besteld... (of juist de achterste, ik weet et niet meer zo) En wil dan de andere proberen af te stellen... (is toch enkel wat vaster draaien...? ) Maar ehm... klopt dit???
Achterste kan je stellen. Na afloop weer netjes met vet vullen en klaar. Voor is vervangen de enige remedie. Het lager moet er trouwens uitgeperst worden. Dat kan je of met een beetje handigheid zelf doen, of je neemt het fuseestuk mee naar een garage of iemand met een pers.
mariek schreef: Na ja, nu nog een plekje verzinnen om aan de slag te gaan, vind maar eens een hefbrug die niks staat te doen... En dan tuurlijk nog die links en rechts achter achteras ophangingen. Het liefst wil ik ze helemaal vervangen. Zijn deze onderdelen nog ergens massaal te verkrijgen?
Kan het beter vervangen toch.... krijg ik er minder last van strakkies... Heb niet zo'n zin om die dingen te gaan lassen.... (mede om het feit dat ik niet kan lassen...;) )
De enige reparatie die mogelijk is is lassen. Met inzetstukken die je zelf moet maken, of kan kopen bij bijvoorbeeld het clubmagazijn. Maar lassen moet je sowieso...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
mariek

Bericht: # 70007Bericht mariek »

En wat betreft de geniale opmerking van paul...

tja, kijk maar wat je ermee doet hoor maar aangezien dit alles een kwestie is van leven of dood ga ik er denk ik lekker zelfs vrij voor nemen van m'n werk dus ehm... ik ben der wel hoor!
en ziet er wel leuk uit maar daar is alles mee gezegd... is meer iets persoonlijks denk ik... daar is een r4topic niet echt voor, toch?
Lieve paul, ik weet inmiddels dat je me niet echt relaxed vindt dus ehm... heeft niet echt zin om dat 40 keer te herhalen hier...
Maak je er allemaal niet zoveel zorgen om, als je geen zin hebt om me te helpen, prima, geen probleem, ik red me wel hoor!

liefs mariek
mariek

Bericht: # 70008Bericht mariek »

Nog even he...

HOE RELAXED dat iedereen zo tof mee denkt... Ik heb ook al 400 oude topics door gelzen en het is allemaal zo ontieglijk handig, zo'n r4 forum...
Geniaal die foto's roel, grappig om het zo te zien (of na ja, grappig....) Weet ik in ieder geval wat ik kan verwachten... Ben benieuwd wat ik te zien krijg als we dat ding omhoog hebben. Vorig jaar waster nog niks mis mee, dus misschien valt het allemaal wel mee... je weet het niet he...

En Jasper, thanks voor je reactie, had ik het toch goed met die wiellagers. En tja, kmoet dus toch gaan lassen... of na ja, iemand opzoeken die dat kan... Ik heb er best wel wat geld voor over, aangezien het een behoorlijke klus is en niet echt een klusje is waar je heel erg vrolijk van wordt geloof ik.... De meneer waar ik hem heb gekocht kan ook lassen en is een goede collega van mij... Kon hem helaas vandaag niet bereiken maar misschien is daarmee het grote probleem opgelost van een meneertje zoeken die kan lassen en tevens heeft hij een enorme garage met brug... Dus misschien komt het allemaal goed...

Ik heb ook al een geniaal help-mariek-met-het-fixen-van-haar-auto-aanbod gekregen, hulde aan de r4club!!!!

klas trouwens op nu.nl dat apk keuringen strenger gecontroleerd gaan worden... Dus als je zonder rijdt wordt het allemaal wat lastiger... Handig voor ons..... Ik voel me trouwens niet aangesproken bij het lezen van de opmerking dat een heleboel autogebruikmensen niet eens weten hoe de motorkap open moet....
Tijdens het bestellen bij brezan begon de verkoopmeneer me steeds vreemder aan te kijken... kreeg de opmerking dat ie niet veel chickies in de winkel had gehad met zulk soort bestellingen... Ik was er ook over aan het praten of ik al 300 keer een fuseekogel verwisseld had enzo... Heb maar niet verteld dat dit m'n 1e keer gaat worden en alle info via de site had verkregen... Ben echt benieuwd hoe ik over 2 weken praat... misschien lukt het allemaal wel gewoon, geen idee... Zou het wel een strakke actie vinden... ;)

liefs mariek
Le Car
Contacteer:

Bericht: # 70018Bericht Le Car »

Mariek,

Complete uitlaat kost 85 € compleet. incl btw

Aangezien hij uit drie stukken bestaat en een achterdemper heeft kun je ook heel goed een deel kopen en vervangen.

Michiel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
mariek

Bericht: # 70019Bericht mariek »

Hej Michiel,

via brezan ging me het ongeveer 100 kosten... Heb vandaag even een soort van onder de auto gelegen en zag dat er al een keertje een 'nieuwer' stuk onder was gezet... De lek zit denk ik aan het begin, daar waar die allemaal vreemde bochten maakt... Daar maakt ie namelijk zo'n stom geluidje... beetje brommen enzo. Dus misschien enkle dat stuk vervangen... Maar de rest zag er ook niet echt heel mooi uit ofzo... Hoop roest of na ja, roest... nergens zat meer echt verf en twas allemaal een beetje ehm... na ja, kweet het ook niet zo goed. Slimmer om het complete ding maar gewoon te vervangen of moet ik niet zo moeilijk doen en dat enkele stuk enkel vervangen...?>
Roel van Pinxten

Bericht: # 70022Bericht Roel van Pinxten »

Bij mij waren alleen de voorste stukken pijp rot en de demper nog in prima staat. In zon geval is het dus niet nodig om alles te vervangen.
Le Car
Contacteer:

Bericht: # 70023Bericht Le Car »

Alles vervangen is meestal niet nodig.

Vaak is er een gat bij het eerste ophangsteuntje, zo ongeveer onder je pedalen.

Dit stuk kost ongeveer 15 euro en is in 15 min vervangen.

Je hebt ook PM.

Michiel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
mariek

Bericht: # 70029Bericht mariek »

Oke oke, ik ben overtuigd, ik ga morgen zo'n uitlaatding bestellen... Scheelt inderdaad gewoon best wel wat geld...

En ehm... pm pm, waar dan???

liefs
Le Car
Contacteer:

Bericht: # 70036Bericht Le Car »

nu wel, ging mis ... :cry:
otogazzi
Contacteer:

Bericht: # 70038Bericht otogazzi »

mariek schreef: Geniaal die foto's roel, grappig om het zo te zien

Ho ho dat waren mijn foto's hoor! :lol:
En ook mijn achterbalk. (of eigenlijk van die van 4maaike's 4 ) en was op dat moment zeker niet grappig :cry:
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
mariek

Bericht: # 70041Bericht mariek »

Ho, Ho, Ho!
excuus excuus, maar aniehoe, toch goed om te zien... en inderdaad.. niet altijd even grappig. Het eindresultaat echter ziet er mooi uit!
Le Car
Contacteer:

Bericht: # 70043Bericht Le Car »

Dat was mijn werk.... 8)
Roel van Pinxten

Bericht: # 70049Bericht Roel van Pinxten »

Foto's komen van nico's website btw.
Staat er ook netjes bij de foto's bij hoor.
otogazzi
Contacteer:

Bericht: # 70051Bericht otogazzi »

Had ik gelezen hoor!!! :lol: :lol: :lol:
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Fotogazzi

Bericht: # 70090Bericht Fotogazzi »

Le Car schreef:Dat was mijn werk.... 8)
Ere wie ere toekomt... Afbeelding
Turquoise gtl uit 1985
Plaats reactie