APK voor mijn 1400 TL

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

schoapke
Berichten: 2777
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 64871Bericht schoapke »

Rodeo-6 schreef:Stelletje amateurs $#@##$
Mogen dat soort uitspraken weer?? 8)

Succes met de Apk
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 64944Bericht an3s »

Voor de OP:

Kijk ook even of de boutjes die de stuurpen verbinden met dat ronde stukje rubber op het stuurhuis goed vast zitten. Soms droogt het rubber een beetje uit en komt er daardoor wat speling op.

De kogels zullen het niet zijn. Dat had de APK-dude wel geweten.

En hoezo laat je iemand eigenlijk in je auto rijden voor APK? Een proefrit behoort niet echt tot de normale keuring.

Vervang in het uiterste geval het stuurhuis: Daar wil nog wel eens speling inzitten.

Sporing afstellen is sowieso een goed idee met het oog op slijtage. Maar ik verwacht niet dat dat alleen de reden is dat je auto afgekeurd wordt. I.t.t. wat boven beweerd wordt kan je dat lang niet bij iedere garage laten doen maar wel bij iedere grote bandenboer, bijv. profile, kwik-fit of euromaster.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
barrybas
Berichten: 97
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 2:39 pm

Bericht: # 64946Bericht barrybas »

Nou ik heb heb eerst laten lassen en want hij was hier en daar wat krokant en die beste garage man laat hem dan keuren bij een bevriende renault garage, voor weinig. Omdat mijn autotje nog al een afwijkende motor had, hebben de heren even een test ritje gemaakt. En kwamen nog af wit terug... hahahaha. Hij trekt bloedsnel op dus je zit zo op de tachtig op wegen waar drempels zijn en ze kwamen dus een licht hobbeltje tegen en daar na hadden ze vier handen nodig om het gebakje op de weg te houden. Conclusie daar gaan wij geen goedkeuring voor geven. Dus heb ik hem opgehaalt en het handboek er bij gepakt. Bij de montage van het stuurhuis zitten er aan weerskanten een plaatje met een gat, sleuf en een nokje, deze zorgen voor de horizontage stelling van je stuurhuis. De plaatjes vallen in een sleuf in het stuurhuis en die zorgen er voor dat als ze gemonteert worden ze even hoog zitten zodat bij het in en uitveren van de auto hij alleen veert en niet gaat sturen. Dit zat dus verkeert, de plaatjes waren bij de montage naast de sleuf geschoten en er zat dus een paar cm verschil in mijn stuur huis van links naar rechts. Dus even los gehaalt, na een uurtje prutsen had ik hem weer vast en goed, volgen mijn eigen logica. Test ritje wees uit dat ik nu met 110 over een drempel tje kan zoeven en hij de wegligging behoud als een alonso op de staart van webber. De rede dat mij dit niet eerder was opgevallen is dat ik ook nieuwe schokdempers heb gekregen van de garage, en dat met de nieuwe er veel meer demping is en hij dus strakker stuurt en dus meer zwabberde. Vanmorgen weer weg gebracht en duimpen dat de apk god mij gunstig gestemt is. :evil:

ik hou jullie op de hoogte, bedankt voor jullie tips!!

groeten barry.
renault 12, bigger not better
barrybas
Berichten: 97
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 2:39 pm

Bericht: # 65178Bericht barrybas »

Joepieeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mijn autotje is goed gekeurt!!!

Na het stellen van mijn stuurhuis, dicht braaien van mijn spatbord, vervangen van mijn caberateur( CO wilde niet) remmen te gelijk proberen te laten remmen nieuw koplampje, knippelicht en een nieuwe accu ( niet voor de keuring maar voor het starten) is hij door de keuring heen.

Vanmiddag ga ik hem halen, en kan ik eindelijk (legaal) met mijn 1400 TL de weg op.
renault 12, bigger not better
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 65180Bericht R4F6GTX Automaat »

Toespoor cq uitspoor.
Een voorwielaandrijver heeft uitspoor. Als er kracht op komt trekt ie de auto met zich mee, waardoor de wielen door die kracht (en dat mee te zeulen gewicht) rechter komen te staan. Een achterwielaandrijver heeft toespoor. Omdat de kracht op de achterwielen zit gaan door dat duwen de voorwielen rechter staan, wat wenselijk is om de zooi op de weg te houden. Heel simpel.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 65183Bericht -Trelleur- »

barrybas schreef:Joepieeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mijn autotje is goed gekeurt!!!
Gefeliciteerd!! Afbeelding
Had die garagist dus toch gelijk met z'n stuurhuis.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Plaats reactie