Geplaatst: ma apr 04, 2005 2:24 pm
tja een turbo aan en uit schakelen, volgens mij gaat dat niet echt lukken.
maar volgens mij moet het ook niet echt een probleem zijn om op gas te rijden met een turbo motor.
je kan de benzine pomp van een alpine pakken, daar zit een retour op dus een teveel aan brandstof wordt weer afgevoerd.
de carb voor de turbo is geen probleem, heeft een AT standaard maar misschien in combinatie met gas wordt het geheel misschien te warm??
je kunt namelijk geen intercooler toepassen ivm het neerslaan van het gasmengsel, maar daar heeft gas dan weer geen last van. hhmmmm dus misschien kun je met gas wel een intercooler toepassen. dat zou wel beter zijn.
alleen moet je niet op teveel druk gaan rijden ivm met de hoge temperaturen die je gaat halen
lees dit stukje eens:http://www.student.kun.nl/p.oonincx
heb hem al eens eerder gepost, hij heeft een standaard 1.4 blok van peugeot omgebouwd
maar volgens mij moet het ook niet echt een probleem zijn om op gas te rijden met een turbo motor.
je kan de benzine pomp van een alpine pakken, daar zit een retour op dus een teveel aan brandstof wordt weer afgevoerd.
de carb voor de turbo is geen probleem, heeft een AT standaard maar misschien in combinatie met gas wordt het geheel misschien te warm??
je kunt namelijk geen intercooler toepassen ivm het neerslaan van het gasmengsel, maar daar heeft gas dan weer geen last van. hhmmmm dus misschien kun je met gas wel een intercooler toepassen. dat zou wel beter zijn.
alleen moet je niet op teveel druk gaan rijden ivm met de hoge temperaturen die je gaat halen
lees dit stukje eens:http://www.student.kun.nl/p.oonincx
heb hem al eens eerder gepost, hij heeft een standaard 1.4 blok van peugeot omgebouwd