Pagina 2 van 3

Geplaatst: vr feb 11, 2005 10:31 am
door jbeekmann
ow, goed dat je het zegt. Ik zal het eens bekijken.

Geplaatst: za feb 12, 2005 8:50 am
door brecht
Maar ja, de ANWB heeft een persoonsgebonden lidmaatschap. Als er dus iemand anders in je auto rijdt wordt die niet geholpen. (tenzij hij ook 100 euri neerlegd natuurlijk.)

Die toeslag voor oudere auto's is wel hoog!

Geplaatst: za feb 12, 2005 10:25 am
door Le Car
Ja,en als je nog 2 motorfietsen en 2 wagens hebt ben ik toch beter af met mijn anwb dus.
Ik kan met mijn anwb in elk brik stappen en toch geholpen worden,vind ik wel zo handig.

Ook nog ongeacht de leeftijd,behalve voor het thuisbrengen van gestrande auto's in het buitenland zijn de regels iets anders.

Geplaatst: za feb 12, 2005 10:54 am
door Herman & Lotte
He jasper

Was zeker wel spannend ???????
Zelf ben ik een tijdje geleden ook ergens blijven staan.
Omdat ik geen lid van de ANWB ben maar wel van de KNAC ben, werd alles voor me geregeld.
M'n viertje werd geborgen, zo heet dat, met zo'n grote opschep auto.
Als toegift kreeg een vervangend vervoer auto = huur auto van Hertz kado, moet hem na twee dagen wel weer inleveren :cry:

Ik heb bij de KNAC een Classic-car lidmaatschap, dat is een 4tje inmiddels, joepie.
Kost per jaar 114,50 en daarvoor word ook je "classic-car" uit het buitenland op gehaald,, erg handig.

Voor meer info http://www.knac.nl/

Afbeelding

Geplaatst: za feb 12, 2005 11:59 am
door marco
Dat persoonsgebonden van de ANWB valt wel mee. Vorig jaar opweg naar mijn ouders viel ik stil, ben erheen gesleept. Ben zelf geen lid, maar het lidmaatschap van mijn pa accepteerde de goede man ook.

Geplaatst: di feb 15, 2005 1:49 pm
door jbeekmann
Dat ligt er inderdaad maar net aan welke Wegenwachter je treft. Ik ben een keer laten staan toen ik met de Renault Safrane van mijn pa in de polder strandde met een kapotte dieselpomp.
De man die me nu hielp wilde me ook nog wat geld afhandig maken door zonder te vragen het duurste lidmaatschap aan te kruisen, pas toen ik het zag en er naar vroeg vertelde hij tegenstribbelend dat het basisabo ook mogelijk was. eikel :evil:
Maar inderdaad. Ik heb drie auto's en een motor en daarbij rij ik ook in de DS van mijn vader, de eend van mijn moeder en de Civic van mijn vriendinnetje. Ik denk dat bijvoorbeeld een gezin met één auto meer heeft aan Route Mobiel.

Geplaatst: di feb 15, 2005 2:37 pm
door Mustangsally
Lekker toevallig. Ik had de R4 van mijn vriendin mee naar mijn werk, en start de auto 's middags weer om naar huis te gaan en hoor een soort vage tik onder de kap. Kachel uit, radio uit, maar niet kunnen bepalen waar het vandaan komt.

Na een stukje rijden wordt het me duidelijk dat het toerental gebonden is, maarrrrrr niet bij stationait toerental, maar ook niet bij onbelast verhoogt toerental. Fijn!!! Dus maar verder naar huis gereden, en het vage geluid beelf aanhouden, thuis nog even de kap open en kijken, maar niets te vinden, en bij onbelast draaien ook niets te horen.

Helaas moest mijn vriendin de volgende dag weg met de R4, propvol met nog drie volwassen meiden, dus werken moest hij wel. En inderdaad, bij vollast ( 850cc + 4 volwassen meiden + snelweg ) ging het mis. Een enorme klap onder de motorkap, een raar geplop en afgelopen was het feest. ANWB laten komen ( waren we al lid van ) en die had het snel bekeken :

Afbeelding

Dus ook voor mij geen Champion meer, dit is namelijk al de derde keer dat ik zo'n champion tegenkom, dus vandaag maar NGK bougietjes halen, hoewel deze een slagje korter lijken te zijn dan de champions.

Geplaatst: di feb 15, 2005 4:23 pm
door Helmertje
De championnetjes die in mijn F6je zaten hebben het 4 jaar volgehouden. Zagen er nog steeds redelijk uit nadat ik de koolaanslag eraf geschraapt had.

Geplaatst: di feb 15, 2005 6:13 pm
door jbeekmann
Het relaas van mijn vriendin die bij Denso heeft gewerkt:

"Ohhh slecht! Champion is ook een ontzettend aftermarket merk, heeft helemaal geen OEM!! Echt, dan kan je beter NGK’tjes nemen, of Denso, Bosch, Valeo of iets! In ieder geval een degelijk product! De aftermarket reputatie van Champion zorgt ook dat ze steeds meer uit de schappen verdwijnen, wat heb je er nu inzitten?! "

Vervolgens keek ik op de site van Champion waar ze claimen OE leverancier te zijn, dit vertelde ik haar. Haar reactie:

"Elk merk in de vervangingsmarkt claimt tegenwoordig OE leverancier te zijn. Zelfs de meest onbekende nietige merken roepen dit, want sinds de Monti wet vraagt de hele markt om orgineel. Iedereen wil OE merken. Champion is dat niet. Goed, het is ook geen nietig en onbekend merk, toen ik bij Denso werkte rekende ik Champion bougies ook echt wel tot onze concurrenten, maar feit is dat Champion erg te lijden heeft van de OE trend. Wat er staat op hun site is niet waar, voor automobielfabrikanten althans. NGK is daar onbetwist marketleider, Beru op de gloeibougietjes denk ik. Wat wel zou kunnen, is dat Champion sterk is op motorfietsen. Mijn Duitse collega heeft voor Champion gewerkt en ging daarvoor ook veel bij grossiers langs die gespecialiseerd waren in motoren. Maar dat weet ik eerlijk gezegd niet. Maar goed, ze verwijzen in het stukje hieronder naar automotive replacement application, dat geldt niet voor Nederland, hier zijn ze niet sterk en hun reputatie loopt hard achteruit. Wellicht hebben ze in andere contreien wel een enorm goede reputatie?! Ik gok in Frankrijk, Italie en Spanje. Daarbuiten zeker niet."

Geplaatst: wo feb 16, 2005 10:14 am
door Hanz
jbeekmann schreef:OEM!!
OEM? is dat een keurmerk oid?

Geplaatst: wo feb 16, 2005 11:18 am
door R4F6GTX Automaat
OEM = Original Equipment Manufactured. Originele onderdelen dus, geen namaak door foekie-joekie rijstbedrijven

Geplaatst: wo feb 16, 2005 1:47 pm
door jbeekmann
OEM = Original Equipment Manufactured (dus wat er in de auto zit als ‘ie net uit de fabriek komt)

OES = Original Equipment Supply (de merkonderdelen die in de vervangingsmarkt geleverd worden in OE verpakking, dus de Renault filter in het Renault doosje)

IAM = Independent Aftermarket (rest)

Geplaatst: do feb 17, 2005 5:18 am
door Moaske
Moraal van het verhaal; zorg nou gewoon dat er een grootverpakking bougies in je koffer ligt met bijbehorende sleutel :)
Ik zelf vertik het om van die crimineel dure ANWB lid te worden... ik dou 'm nog liever naar huis ;)

Geplaatst: do feb 17, 2005 10:35 am
door jbeekmann
Mee eens! Is al jarenlang mijn uitgangspunt!
Maar vanaf de linkerbaan A4 duw je niet zo fijn... Een bougie wisselen terwijl je met je aars buitenspiegels van auto's aan het inklappen bent is ook niet relaxed...

Geplaatst: vr feb 18, 2005 2:58 pm
door Erik
gelukkig heb je de meeste vluchtstroken aan de rechterkant . Dus ANWB niet echt nodig! dus gaat je auto raar doen naar rechts gaan. Maar gelukkig Jasper is het goed afgelopen, maar de belangrijkste vraag is wanner krijg je zo'n lelijk anwb schildje..... Zie je vaak op klassiekers zitten