Pagina 2 van 3

Geplaatst: ma jan 17, 2005 1:52 pm
door Willem de Zwijger
Dat gepiep is dus 99.9 % zeker het druklager, dus dat wordt koppelingshuis loshalen.
En ik vertrouw die puntjes voor geen ene millimeter...kom je bij het afstellen wel tegen. Werp dan ook even een blijk op de verdelerkap en rotor...

Geplaatst: ma jan 17, 2005 11:03 pm
door Supersuus
In het carterontluchtingsslangetje zit een plastic"tonnetje" ,niet vergeten er in de nieuwe weer in te doen.

Geplaatst: di jan 18, 2005 10:17 pm
door R4F6GTX Automaat
In geeneen van mijn R4's zit dat tonnetje (nog) in. Ze doen het prima zo... Afbeelding Waarom meen je dat er dat in moet zitten? Het viel me al eerder op maar ik mis ze eigenlijk niet...

Geplaatst: wo jan 19, 2005 1:51 pm
door Willem de Zwijger
Ik heb het schemaatje even niet bij de hand, maar volgens mij:
1. zuig je dan valse lucht aan
2. doet je vauum vervroeger het niet goed omdat die de motordruk voelt ipv de zuigdruk in de carb.

Geplaatst: wo jan 19, 2005 2:10 pm
door R4F6GTX Automaat
Zuigt geen valse lucht want het slangetje zit er wel op en de motordruk zit niet in het inlaatspruitstuk waar de vaccuumvervroeger zijn vaccuum vandaan haalt.

Geplaatst: ma jan 24, 2005 5:10 pm
door Helmertje
Okay. Een vriend van mij, die autotechniek gestudeerd heeft (dus ook verstand ervan heeft) heeft naar mijn R4 gekeken. We hebben alleen het ontstekingstijdstip en de contactpuntjes afgesteld.

Testrit: reed beter, maar hij hikte nogal eens. Bij snelheden onder de 80 en korte ritjes reed ie super, maar als het harder gaat begin je de kleppen te horen (Frrrrrrrrrr) en begint ie te fluiten (zachtjes en dat was niet de wind) Fluiten was ook bij stilstaan en koppelingspedaal ingedrukt. Na een tijdje begon ie vaker te hikken/inhouden en bij St oedenrode(15km) zijn we maar langs de weg gaan staan om te kijken wat er aan de hand was. Dus auto in zijn stationair; fan draaide niet, motor erg warm. Maar waarschuwingslampjes gaven niks aan..... kapot?
Terugweg binnendoor, zelfde verhaal, ontstekingstijdstip weer wat bijgesteld, maar we zijn niet harder dan 80 gegaan, dus alles ging redelijk goed. behalve het hikken en fluiten dan.
Daarnaast heeft ie ergens weer remvloeistof verloren, dus dat moet ook nagekeken.

Paul, kan ik misschien binnenkort me gebakje eens door jou laten inspecteren?

Geplaatst: ma jan 24, 2005 5:23 pm
door R4F6GTX Automaat
Tuurlijk jochie, alleen effe wachten tot dat vervelende griepje voorbij is.

Geplaatst: ma jan 24, 2005 7:57 pm
door Rodeo-6
Hey Helmertje

Doe eens de volgende twee dingen.

1: je stationair mengel schroef 1 hele slag verder open draaien,
hik ie dan minder, nog een halve slag erbij.

2: controleer de sensor in je radiator die de fan hoort in te schakelen eens
EN of er wel spanning op de stroomdraad staat + aarde goed schoonmaken (op de bak)

Geplaatst: ma jan 24, 2005 11:29 pm
door Supersuus
[quote][/quote]


Als dat tonnetje er niet in zit , of het slangetje is gescheurd,gaat die van mij niet lopen. :(

Geplaatst: ma jan 24, 2005 11:29 pm
door Supersuus
Dat quoten lukt ook maar niet :(

tja effe proberen quote

Geplaatst: di jan 25, 2005 12:08 am
door Jan
Suzanne schreef:Dat quoten lukt ook maar niet :(
bij mij wel

Jan

Re: tja effe proberen quote

Geplaatst: di jan 25, 2005 12:29 am
door R4F6GTX Automaat
Jan schreef:
Suzanne schreef:Dat quoten lukt ook maar niet :(
bij mij wel

Jan
Bij mij ook...

Geplaatst: di jan 25, 2005 12:30 am
door R4F6GTX Automaat
gewoon daar rechts op 'quote' klikken en je text eronder schrijven.

Geplaatst: di jan 25, 2005 12:27 pm
door Helmertje
Wat me op zich wel een leuke grap lijkt: Heb ik straks alles gerepareerd, komt ie in juni niet door de APK vanwege de gatenkaas (gemiddelde diameter rond 5 cm)...

Geplaatst: di jan 25, 2005 12:38 pm
door Helmertje
Gisteren heeft het reservewiel mijn F6 verlaten :-? :lol:
Ik reed geloof ik iets te hard over een hobbel.

Heb tijdens de rit de verwarmingsventilator op maximaal gehad en er was niet echt veel aan de hand.... behalve dat het in de auto erg warm was.