Vraag over F6 => reperaties
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
-
-
-
Okay. Een vriend van mij, die autotechniek gestudeerd heeft (dus ook verstand ervan heeft) heeft naar mijn R4 gekeken. We hebben alleen het ontstekingstijdstip en de contactpuntjes afgesteld.
Testrit: reed beter, maar hij hikte nogal eens. Bij snelheden onder de 80 en korte ritjes reed ie super, maar als het harder gaat begin je de kleppen te horen (Frrrrrrrrrr) en begint ie te fluiten (zachtjes en dat was niet de wind) Fluiten was ook bij stilstaan en koppelingspedaal ingedrukt. Na een tijdje begon ie vaker te hikken/inhouden en bij St oedenrode(15km) zijn we maar langs de weg gaan staan om te kijken wat er aan de hand was. Dus auto in zijn stationair; fan draaide niet, motor erg warm. Maar waarschuwingslampjes gaven niks aan..... kapot?
Terugweg binnendoor, zelfde verhaal, ontstekingstijdstip weer wat bijgesteld, maar we zijn niet harder dan 80 gegaan, dus alles ging redelijk goed. behalve het hikken en fluiten dan.
Daarnaast heeft ie ergens weer remvloeistof verloren, dus dat moet ook nagekeken.
Paul, kan ik misschien binnenkort me gebakje eens door jou laten inspecteren?
Testrit: reed beter, maar hij hikte nogal eens. Bij snelheden onder de 80 en korte ritjes reed ie super, maar als het harder gaat begin je de kleppen te horen (Frrrrrrrrrr) en begint ie te fluiten (zachtjes en dat was niet de wind) Fluiten was ook bij stilstaan en koppelingspedaal ingedrukt. Na een tijdje begon ie vaker te hikken/inhouden en bij St oedenrode(15km) zijn we maar langs de weg gaan staan om te kijken wat er aan de hand was. Dus auto in zijn stationair; fan draaide niet, motor erg warm. Maar waarschuwingslampjes gaven niks aan..... kapot?
Terugweg binnendoor, zelfde verhaal, ontstekingstijdstip weer wat bijgesteld, maar we zijn niet harder dan 80 gegaan, dus alles ging redelijk goed. behalve het hikken en fluiten dan.
Daarnaast heeft ie ergens weer remvloeistof verloren, dus dat moet ook nagekeken.
Paul, kan ik misschien binnenkort me gebakje eens door jou laten inspecteren?
-
- Rodeo-6
- Contacteer:
Hey Helmertje
Doe eens de volgende twee dingen.
1: je stationair mengel schroef 1 hele slag verder open draaien,
hik ie dan minder, nog een halve slag erbij.
2: controleer de sensor in je radiator die de fan hoort in te schakelen eens
EN of er wel spanning op de stroomdraad staat + aarde goed schoonmaken (op de bak)
Doe eens de volgende twee dingen.
1: je stationair mengel schroef 1 hele slag verder open draaien,
hik ie dan minder, nog een halve slag erbij.
2: controleer de sensor in je radiator die de fan hoort in te schakelen eens
EN of er wel spanning op de stroomdraad staat + aarde goed schoonmaken (op de bak)
>> Doe mij maar een DAF <<
tja effe proberen quote
bij mij welSuzanne schreef:Dat quoten lukt ook maar niet
Jan
-
Re: tja effe proberen quote
Bij mij ook...Jan schreef:bij mij welSuzanne schreef:Dat quoten lukt ook maar niet
Jan
-