Ombouw naar AT, nu GTT setup

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gast

Bericht: # 50684Bericht Gast »

ow ja, die pagina daar kan ik niet op komen......
vraagt om een sign in, maar dat wil niet ofzo......
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 50693Bericht Goof »

even onder instellingen/machtigingen op "openbaar" instellen Cees...
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 50709Bericht cees en jantine »

nu moet ie het wel doen
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
4tje
Berichten: 67
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 10:03 pm

Bericht: # 50890Bericht 4tje »

Al vorderingen met het project?
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 50901Bericht cees en jantine »

het gaat een beetje langzaam, heb nachtdienst van de week en het moet allemaal even tussendoor. dus iedere keer maar een paar uurtjes om er iets aan te doen.
en ik moet zeggen veel dingen passen allemaal net niet... dus weer een beetje aanpassen hier en daar.
hoop hem over 1,5 2 weken rijdend te hebben.
ben nu bezig met de uitlaat maken, kan natuurlijk ook een voorstuk kopen maar nieuw kost me dat te veel.

nog een vraag rijdt er eigenlijk iemand met de originele 5at setup. dus carb voor de turbo??
hoe heeft diegene dit gedaan met de versnellingspook, want er zit dan een mega carb in de weg. makkelijkste is denk ik het stuk slang tussen carb en turbo verlengen, maar zou dit nog nadelige gevolgen hebben voor het rijden??
kan ook wel een 5gt carb enzo kopen, maar dan moet ik het weer kopen he.....
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
4tje
Berichten: 67
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 10:03 pm

Bericht: # 50903Bericht 4tje »

Dan zou ik inderdaad de buis van carb. naar turbo veranderen, das de makkelijkste optie. Maakt denk ik niet veel uit voor het rijden....
Misschien kun je met een bocht om de pook heen werken? Dat je hem zeg maar aan de andere kant van de versnellingsbak neerzet.

GTTurbo spul erop is leuk, maar dan moet je inderdaad wat meer kopen/ aanpassen....(spruitstuk e.d. )
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 50905Bericht Le Car »

Van een gtt gaat dus niet zomaar.Alles kan hoor maar een R5Gtt heeft een overdrukcaburateur en een alpine turbo niet.

Michiel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
4tje
Berichten: 67
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 10:03 pm

Bericht: # 50906Bericht 4tje »

Ja dan moet je je spruitstuk zo ombouwen dat de GT carb erop past....
wil best hoor, maar wel aardig wat werk.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 50939Bericht Goof »

Gtt carb kan best. Sterker nog, dan kun je de turbo druk omhoog zetten omdat je geen benzinedamp meer onder druk zet. Wat je nodig hebt is het lage spruitstuk van het gewone alpine blok, want met carb is het AT spruitstuk blijkbaar te hoog. Om de gtt carb passend te krijgen moet je een conversieplaat maken. Die bevestigen op oude spruitstuk en nieuwe carb erop schroeven... klaar. Dan met wat mooie alu buizen en siliconen bochtjes de verbinding met de turbo maken en klaar. Nog 1 voordeel. Door deze opzet kun je ineens ook een intercooler toepassen. Moet je met de originele niet doen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
4tje
Berichten: 67
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 10:03 pm

Bericht: # 50943Bericht 4tje »

Tja maar dan moet je ook een electrische brandstofpomp erop schroeven, anders wil het nog niet.
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 50953Bericht cees en jantine »

zit er steeds meer over te denken om naar een gtt carb te gaan, de originele buizen van de turbo naar spruitstuk passen namelijk ook niet.... :evil ivm met de versnellingspook:
nu heb ik dus een paar opties, maar weet niet welke de beste is eigenlijk:
- originele setup houden, maar met slangen gaan werken
dus een nieuwe pasplaat maken op het spruitstuk. en met 60mm slang gaan werken

- gtt carb, met de nodige aanpassingen.

wat is trouwens de beste oplossing voor de dwarstraverse?? de originele past voor de verandering ook niet,
groet
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
4tje
Berichten: 67
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 10:03 pm

Bericht: # 50955Bericht 4tje »

Versnellingspook iets verlengen, en dan het oog vooraan, waar de pook uit de bak insteekt, afslijpen en omdraaien, dan heb je wat winst. (en ook de pook vanuit de bak afslijpen tot waar nodig is.
Dwarsplaat zou ik gewoon zelf maken van een buis, je kunt natuurlijk de originele pakken en doorslijpen, veranderen en weer lassen, maar een nieuwe lijkt me makkelijker.
Kun je de originele niet een paar cm opschuiven trouwens?
4tje
Berichten: 67
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 10:03 pm

Bericht: # 50993Bericht 4tje »

Een paar slangen en bochten is zo gemaakt natuurlijk.
Dan kun je kijken wat ie straks doet, en dan kun je later altijd nog
een gtturbo carb erop knopen, weet je gelijk de verschillen!

al een beetje de remmerij enzo iets 'geupgrade' trouwens?
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 51006Bericht cees en jantine »

ga morgen op pad om 60mm buis te kopen en een stukje siliconen slang.
daar ga ik dan iets moois van maken.
remmerij nog niet veel aan gedaan, komt pas na de inbouw eerst moet ie weer gaan rijden.
ga nieuwe schijven steken en rondom nieuwe blokken. moet wel weer even genoeg zijn hoop ik, is het niet genoeg ga ik wat anders verzinnen.
heel hard wil je toch niet rijden met een 4....

morgen dus weer druk aan de klus.
groet
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
4tje
Berichten: 67
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 10:03 pm

Bericht: # 51012Bericht 4tje »

Ben benieuwd, gooi maar weer eens wat footoo's online! Das leuk.
Misschien kun je wel gewoon uitlaatbuis pakken eerst, van de plaatselijke Brezan ofzo. Die hebben vast wel boggies e.d.

Ik zou wel zorgen dat je remmen goed zijn, want het gaat wel van de plek hoor!
En ik weet hoe dat gaat, als het eenmaal rijd dan is het de eerste tijd niets anders dan rijden rijden rijden (Dit is mijn eigen zelfkennis dan he...) en dan komt het er met die remmen niet van.

Je kunt bij bv een landbouwbedrijf ook mooie rubber slang krijgen, gewapend en al, en ook olie en benzine bestendig volgens mij. Siliconen slangen zijn aardig prijzig denk ik. En ik vraag me af of die tegen benzine kunnen.
Plaats reactie