Ombouw naar AT, nu GTT setup
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
het gaat een beetje langzaam, heb nachtdienst van de week en het moet allemaal even tussendoor. dus iedere keer maar een paar uurtjes om er iets aan te doen.
en ik moet zeggen veel dingen passen allemaal net niet... dus weer een beetje aanpassen hier en daar.
hoop hem over 1,5 2 weken rijdend te hebben.
ben nu bezig met de uitlaat maken, kan natuurlijk ook een voorstuk kopen maar nieuw kost me dat te veel.
nog een vraag rijdt er eigenlijk iemand met de originele 5at setup. dus carb voor de turbo??
hoe heeft diegene dit gedaan met de versnellingspook, want er zit dan een mega carb in de weg. makkelijkste is denk ik het stuk slang tussen carb en turbo verlengen, maar zou dit nog nadelige gevolgen hebben voor het rijden??
kan ook wel een 5gt carb enzo kopen, maar dan moet ik het weer kopen he.....
en ik moet zeggen veel dingen passen allemaal net niet... dus weer een beetje aanpassen hier en daar.
hoop hem over 1,5 2 weken rijdend te hebben.
ben nu bezig met de uitlaat maken, kan natuurlijk ook een voorstuk kopen maar nieuw kost me dat te veel.
nog een vraag rijdt er eigenlijk iemand met de originele 5at setup. dus carb voor de turbo??
hoe heeft diegene dit gedaan met de versnellingspook, want er zit dan een mega carb in de weg. makkelijkste is denk ik het stuk slang tussen carb en turbo verlengen, maar zou dit nog nadelige gevolgen hebben voor het rijden??
kan ook wel een 5gt carb enzo kopen, maar dan moet ik het weer kopen he.....
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Dan zou ik inderdaad de buis van carb. naar turbo veranderen, das de makkelijkste optie. Maakt denk ik niet veel uit voor het rijden....
Misschien kun je met een bocht om de pook heen werken? Dat je hem zeg maar aan de andere kant van de versnellingsbak neerzet.
GTTurbo spul erop is leuk, maar dan moet je inderdaad wat meer kopen/ aanpassen....(spruitstuk e.d. )
Misschien kun je met een bocht om de pook heen werken? Dat je hem zeg maar aan de andere kant van de versnellingsbak neerzet.
GTTurbo spul erop is leuk, maar dan moet je inderdaad wat meer kopen/ aanpassen....(spruitstuk e.d. )
Gtt carb kan best. Sterker nog, dan kun je de turbo druk omhoog zetten omdat je geen benzinedamp meer onder druk zet. Wat je nodig hebt is het lage spruitstuk van het gewone alpine blok, want met carb is het AT spruitstuk blijkbaar te hoog. Om de gtt carb passend te krijgen moet je een conversieplaat maken. Die bevestigen op oude spruitstuk en nieuwe carb erop schroeven... klaar. Dan met wat mooie alu buizen en siliconen bochtjes de verbinding met de turbo maken en klaar. Nog 1 voordeel. Door deze opzet kun je ineens ook een intercooler toepassen. Moet je met de originele niet doen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
zit er steeds meer over te denken om naar een gtt carb te gaan, de originele buizen van de turbo naar spruitstuk passen namelijk ook niet.... :evil ivm met de versnellingspook:
nu heb ik dus een paar opties, maar weet niet welke de beste is eigenlijk:
- originele setup houden, maar met slangen gaan werken
dus een nieuwe pasplaat maken op het spruitstuk. en met 60mm slang gaan werken
- gtt carb, met de nodige aanpassingen.
wat is trouwens de beste oplossing voor de dwarstraverse?? de originele past voor de verandering ook niet,
groet
cees
nu heb ik dus een paar opties, maar weet niet welke de beste is eigenlijk:
- originele setup houden, maar met slangen gaan werken
dus een nieuwe pasplaat maken op het spruitstuk. en met 60mm slang gaan werken
- gtt carb, met de nodige aanpassingen.
wat is trouwens de beste oplossing voor de dwarstraverse?? de originele past voor de verandering ook niet,
groet
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Versnellingspook iets verlengen, en dan het oog vooraan, waar de pook uit de bak insteekt, afslijpen en omdraaien, dan heb je wat winst. (en ook de pook vanuit de bak afslijpen tot waar nodig is.
Dwarsplaat zou ik gewoon zelf maken van een buis, je kunt natuurlijk de originele pakken en doorslijpen, veranderen en weer lassen, maar een nieuwe lijkt me makkelijker.
Kun je de originele niet een paar cm opschuiven trouwens?
Dwarsplaat zou ik gewoon zelf maken van een buis, je kunt natuurlijk de originele pakken en doorslijpen, veranderen en weer lassen, maar een nieuwe lijkt me makkelijker.
Kun je de originele niet een paar cm opschuiven trouwens?
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
ga morgen op pad om 60mm buis te kopen en een stukje siliconen slang.
daar ga ik dan iets moois van maken.
remmerij nog niet veel aan gedaan, komt pas na de inbouw eerst moet ie weer gaan rijden.
ga nieuwe schijven steken en rondom nieuwe blokken. moet wel weer even genoeg zijn hoop ik, is het niet genoeg ga ik wat anders verzinnen.
heel hard wil je toch niet rijden met een 4....
morgen dus weer druk aan de klus.
groet
cees
daar ga ik dan iets moois van maken.
remmerij nog niet veel aan gedaan, komt pas na de inbouw eerst moet ie weer gaan rijden.
ga nieuwe schijven steken en rondom nieuwe blokken. moet wel weer even genoeg zijn hoop ik, is het niet genoeg ga ik wat anders verzinnen.
heel hard wil je toch niet rijden met een 4....
morgen dus weer druk aan de klus.
groet
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Ben benieuwd, gooi maar weer eens wat footoo's online! Das leuk.
Misschien kun je wel gewoon uitlaatbuis pakken eerst, van de plaatselijke Brezan ofzo. Die hebben vast wel boggies e.d.
Ik zou wel zorgen dat je remmen goed zijn, want het gaat wel van de plek hoor!
En ik weet hoe dat gaat, als het eenmaal rijd dan is het de eerste tijd niets anders dan rijden rijden rijden (Dit is mijn eigen zelfkennis dan he...) en dan komt het er met die remmen niet van.
Je kunt bij bv een landbouwbedrijf ook mooie rubber slang krijgen, gewapend en al, en ook olie en benzine bestendig volgens mij. Siliconen slangen zijn aardig prijzig denk ik. En ik vraag me af of die tegen benzine kunnen.
Misschien kun je wel gewoon uitlaatbuis pakken eerst, van de plaatselijke Brezan ofzo. Die hebben vast wel boggies e.d.
Ik zou wel zorgen dat je remmen goed zijn, want het gaat wel van de plek hoor!
En ik weet hoe dat gaat, als het eenmaal rijd dan is het de eerste tijd niets anders dan rijden rijden rijden (Dit is mijn eigen zelfkennis dan he...) en dan komt het er met die remmen niet van.
Je kunt bij bv een landbouwbedrijf ook mooie rubber slang krijgen, gewapend en al, en ook olie en benzine bestendig volgens mij. Siliconen slangen zijn aardig prijzig denk ik. En ik vraag me af of die tegen benzine kunnen.