Pagina 2 van 3

Geplaatst: wo dec 22, 2004 4:20 pm
door R4F6GTX Automaat
O nee, lekken doen ze altijd. Ik spuit het er met de compressor in met een tectylspuit met zo'n slangetje waar de kop 4 gaatjes heeft. Spuit bijna altijd de goeie kant op. Het is inderdaad moeilijk om het overal in alle balken te krijgen, maar op de plekken waar ie het meeste roest, zoals de balken bij de achteras moet je maar extra veel inspuiten en er bakken onder zetten om het op te vangen wat er weer uitloopt. Ik lei de wagens altijd op zijn kant om aan te lassen en zo dus dan deed ik meteen het lijnoliën zodat het toch op zoveel mogelijk plaatsen komt.

Geplaatst: do dec 23, 2004 9:54 am
door Willem de Zwijger
Dat slangetje, is dat zo'n slangetje van een tectylspuitbus, die van een paar mm diameter ? hoe krijg je die vast ?
Of zo'n dikkere slang van 8 of 10 mm (ik heb zo'n slang aan een spuitmond waar je van die wax potten onder moet draaien, dan zou ik de lijnolie in een lege wax pot moeten doen, maar dan moet ik er eerst 1 leegspuiten)

Geplaatst: do dec 23, 2004 11:30 am
door jbeekmann
En waar haal je die spuitkopjes?

Geplaatst: do dec 23, 2004 12:37 pm
door R4F6GTX Automaat
die zat erbij toen ik de spuit kocht. Om op zo'n tectylbus te draaien met slangetje en sproeikop. Als de bus leeg is gebruik ik die voor de lijnolie en aanverwante componenten

Geplaatst: wo jan 19, 2005 1:00 am
door ms.dageraad
Die spuitkop is een soort holle kopspijker. vloeistof spuit tegen de kop en vernevelt dan rondom. Zoals dat vroeger ook ging bij een giertank. Als er al tectyl in de balken zit heeft lijnolie spuiten weinig zin. Het broertje van Adriaan heeft 2,5 l voor mij in de balken van mijn 16 gespoten. Daarna heb ik diverse van de balken opengemaakt met de flex. De lijnolie dringt niet door de tectyl. De laag is gewoon te dun. Daarom moet je de balken echt vol zetten. De lijnolie weekt de tectyl dan op en dringt er wel onder. Stopverf of andere rommel om de gaatjes dicht te stoppen. Als je er niet bij kan en je denkt dat het wel een roestgevoelige plek is, dan kan je 2 dingen doen: Wachten tot ie roest en dan lassen, of al direkt openflexen, zodat je erbij kan. Dat heb ik gedaan met mijn 16. Vandaar dat ik nu finaal uit mijn tijdschema loop.

Geplaatst: wo jan 19, 2005 1:14 am
door R4F6GTX Automaat
Is een gaatje boren niet een optie?

Geplaatst: wo jan 19, 2005 1:25 am
door ms.dageraad
In dit geval niet, want ik moest erbij om een nieuwe achterwielophanging te maken. En bij een 16 kan je de carrosserie niet demonteren.

Gaatjes boren om gaatjes dicht te maken gaat niet werken. Wel openflexen en zoveel mogelijk tectyl verwijderen. Daarna dichtbakken en volstampen met olie.

Geplaatst: wo jan 19, 2005 10:21 pm
door jelmer
ik heb zelf ooit eens een auto door iemand laten volspuiten met motorolie, die werd eerst verhit zodat de olie dunner werd en daarna met een compressor en verfspuit overal ingespoten.
Je kon overigens tot een maand ofzo daarna precies zien waar de auto geparkeerd had gestaan aan de oliesporen op straat.

Geplaatst: vr jan 21, 2005 2:18 pm
door Bauke
Ff iet s anders Paul, als jij gaat lassen en je legt de auto op zijn kant: hoe doe je dat? en wat doe je ter bescherming van de lak? Ik moet binnenkort voor de APK en wil gelijk groot onderhoudt doen, waar waarschijnlijk ook wat lassen bij komt kijken. Het lijkt mer erg practisch de auto op zijn kant te hebben, maar ben bang dat ik dan van alles ga mollen...

Geplaatst: vr jan 21, 2005 6:02 pm
door R4F6GTX Automaat
Hoi Bauke, lang geleden, heb nog een koets van een F6 liggen voor jou.....

Het op z'n kant leggen is heel eenvoudig. Kom maar eens kijken.

Geplaatst: vr jan 21, 2005 6:06 pm
door jbeekmann
Zie ik hier combinatie met een Pjotrdag opdoemen?

Geplaatst: vr jan 21, 2005 6:10 pm
door R4F6GTX Automaat
Hee ja, breng dan ook een aanhanger mee dan kan je gelijk die koets voor Bauke oplaaien... (moet er nog wel een strik om doen)

Geplaatst: za jan 22, 2005 2:37 pm
door ronny
:o er bestaat ook zoiets als nadenkit die je over je laswerk smeert om er voor te zorgen dat er geen vocht meer bij kan, is wel duur 25 euri voor een pot met kwastje en het ziet er uit zoals dat spul waar alle naden van r4 mee dichtgesmeert zijn, maar omdat daar ook wel eens roest onder zit heb ik voor dat ik dat spul erop smeer eerst alles in de owatrol gezet
tevens is dan alles lekker dicht gesmeert en kan de lijnolie ook niet uit je kokerbalken lopen, dat moet wel lukken dan toch??

Geplaatst: za jan 22, 2005 2:46 pm
door 4tje
Tja dan blijft condens dus ook lekker in je koker staan, en dan rot het op den duur helemaal weg denk ik?
Dan kun je beter wel gaatjes onderin je balken boren, dan kan het er weer uit lopen.

Geplaatst: za mar 05, 2005 7:41 pm
door Le Car
Nog een paar mooie las tips:

http://www.mig-welding.co.uk/