Pagina 2 van 3
Geplaatst: do sep 30, 2004 2:48 pm
door Jan-San
Geplaatst: do sep 30, 2004 2:49 pm
door Jan-San
OEPSSSSS! Beetje uit de kluiten gewassen foto.... Nou jaboeien.
Is ook een uit de klauwen gelopen project natuurlijk.
Geplaatst: do sep 30, 2004 6:40 pm
door cees en jantine
ziet er goed uit!
alleen ben ik meer zoiets van plan als gooi het blok er zomaar in.
kijk wel hoelang deze vier het volhoudt, het blok kan dan altijd weer in een volgende 4..
misschien de verkeerde instelling, maar het kan volgens mij op die manier nog lang goed gaan, gewoon aandacht aan alles blijven besteden en het blijft wel rijden.
heeft er iemand nog iets aan zijn remmen veranderd??
of gewoon nieuwe blokken en schijven steken en het gaat goed?
lijkt mij wel, want je HOEFT natuurlijk niet harder te rijden dan normaal.
maar dat wordt moeilijk denk ik met zo´n blok erin.
oh ja weet iemand zo uit zijn hoofd de aanhaalmomenten van de cilinderkop??
groet
cees
Geplaatst: do sep 30, 2004 6:41 pm
door Willem de Zwijger
Man, dat ziet er PRACHTIG uit zo, een lust voor het oog. Je hebt er een GTL bak voor gezet ?
Geplaatst: do sep 30, 2004 6:49 pm
door jbeekmann
Ik zou je remmen verbeteren door er RVS-omvlochten leidingen te gebruiken ipv de originele flexibele delen. Dat scheelt al pedaalkracht en je hoeft niet je hele systeem om te bouwen. Uiteraard zijn gereviseerde klauwen wel gewenst neem ik aan. Anders worden het AT-remmen? Zijn deze anders? Misschien een grotere zuiger?
Geplaatst: do sep 30, 2004 9:51 pm
door Goof
AT schijven zijn identiek aan gtl schijven. Hoe het zit met de klauwen durf ik zo ff niet te zeggen. Heb nog gekeken naar geventileerde r15/r20 schijven, maar dat gaat niet passen, helaas.
Geplaatst: vr okt 01, 2004 9:30 am
door jbeekmann
schijf maakt ook niet zo heel veel uit aangezien je niet veel groter kwijt kan in de velg. Vraag is of de cilinderdiameter in de klauw groter is. (en of de klauw dan dezelfde bevestigingsgaten heeft, wat dan wel weer niet zo zal zijn..).
Geplaatst: vr okt 01, 2004 9:41 am
door R4F6GTX Automaat
Ik weet wel dat de klauwen van de gewone R5 (TX in mijn geval) hetzelfde zijn als die van de R4. Die zitten er bij mij op.
Geplaatst: vr okt 01, 2004 10:27 am
door Jan-San
Aanhaalmomenten cylinder kop: 71 Nm of 52 lbf ft
Zelfde als de 840 Alpine motor.
Volgorde van aantreken is:
10 6 1 3 7
8 4 2 5 9
Hierbij zit het vliegwiel aan de rechterzijde (dus bij bout nr.7 en 9)

Suucesermee

Geplaatst: vr okt 01, 2004 5:52 pm
door Ron
Ziet er allemaal uit om je vingers bij af te likken.
Mooi werk!
Geplaatst: ma okt 04, 2004 1:15 pm
door Folkert
Ron schreef:Ziet er allemaal uit om je vingers bij af te likken.
Mooi werk!
Precies!!!! Helemaal tegek!!!
Geplaatst: ma okt 04, 2004 3:45 pm
door Jan-San
Zozo, wat een lof zeg. Dank dank
Heb er inderdaad wel erg mijn best op gedaan.
En zijn nog veel meer foto's, maar ik zal er dan maar een nieuw topic van maken bij diversen. Anders wordt het zo onoverzichtlijk.
Zoiets als "Jan-San's R4F4 Alpine project".
Geplaatst: ma okt 04, 2004 6:27 pm
door Goof
Tis idd bling bling. Maar waarom heb je 2 verschillende draagarmen links-rechts voor/boven? Vind de rechter der nogal wat steviger uit zien. Zoiets wil ik ook gaan maken... lekker sterk.
Geplaatst: di okt 05, 2004 10:09 am
door Jan-San
Ik denk dat de rechter een stu nieuwer is dan de linker. Een vervang arm. Die zat ook op mijn f4. Dit waren de twee besten van de vier. Eigelijk is dat de enige reden. Of die echt steviger is....weet ik niet.
Geplaatst: di okt 05, 2004 10:43 am
door Folkert
Jan-San schreef:Ik denk dat de rechter een stu nieuwer is dan de linker. Een vervang arm. Die zat ook op mijn f4. Dit waren de twee besten van de vier. Eigelijk is dat de enige reden. Of die echt steviger is....weet ik niet.
De linker is van een F6. Dat is in principe een aanrader! En als je toch een lasapparaat bij de hand hebt: ff rondom dichtlassen=nogsteviger...