AT conversie vraagjes

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 45418Bericht Jan-San »

FF kijken of dit lukt!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingR4F16 Alpine vliegt prima!Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 45419Bericht Jan-San »

OEPSSSSS! Beetje uit de kluiten gewassen foto.... Nou jaboeien.
Is ook een uit de klauwen gelopen project natuurlijk.
AfbeeldingR4F16 Alpine vliegt prima!Afbeelding
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 45432Bericht cees en jantine »

ziet er goed uit!
alleen ben ik meer zoiets van plan als gooi het blok er zomaar in.
kijk wel hoelang deze vier het volhoudt, het blok kan dan altijd weer in een volgende 4..
misschien de verkeerde instelling, maar het kan volgens mij op die manier nog lang goed gaan, gewoon aandacht aan alles blijven besteden en het blijft wel rijden.
heeft er iemand nog iets aan zijn remmen veranderd??
of gewoon nieuwe blokken en schijven steken en het gaat goed?
lijkt mij wel, want je HOEFT natuurlijk niet harder te rijden dan normaal.
maar dat wordt moeilijk denk ik met zo´n blok erin.

oh ja weet iemand zo uit zijn hoofd de aanhaalmomenten van de cilinderkop??

groet
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 45433Bericht Willem de Zwijger »

Man, dat ziet er PRACHTIG uit zo, een lust voor het oog. Je hebt er een GTL bak voor gezet ?
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 45437Bericht jbeekmann »

Ik zou je remmen verbeteren door er RVS-omvlochten leidingen te gebruiken ipv de originele flexibele delen. Dat scheelt al pedaalkracht en je hoeft niet je hele systeem om te bouwen. Uiteraard zijn gereviseerde klauwen wel gewenst neem ik aan. Anders worden het AT-remmen? Zijn deze anders? Misschien een grotere zuiger?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 45444Bericht Goof »

AT schijven zijn identiek aan gtl schijven. Hoe het zit met de klauwen durf ik zo ff niet te zeggen. Heb nog gekeken naar geventileerde r15/r20 schijven, maar dat gaat niet passen, helaas.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 45463Bericht jbeekmann »

schijf maakt ook niet zo heel veel uit aangezien je niet veel groter kwijt kan in de velg. Vraag is of de cilinderdiameter in de klauw groter is. (en of de klauw dan dezelfde bevestigingsgaten heeft, wat dan wel weer niet zo zal zijn..).
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 45467Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik weet wel dat de klauwen van de gewone R5 (TX in mijn geval) hetzelfde zijn als die van de R4. Die zitten er bij mij op.
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 45469Bericht Jan-San »

Aanhaalmomenten cylinder kop: 71 Nm of 52 lbf ft

Zelfde als de 840 Alpine motor.

Volgorde van aantreken is:

10 6 1 3 7

8 4 2 5 9

Hierbij zit het vliegwiel aan de rechterzijde (dus bij bout nr.7 en 9)

:wink: Suucesermee :wink:
AfbeeldingR4F16 Alpine vliegt prima!Afbeelding
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 45489Bericht Ron »

Ziet er allemaal uit om je vingers bij af te likken.
Mooi werk!
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 45656Bericht Folkert »

Ron schreef:Ziet er allemaal uit om je vingers bij af te likken.
Mooi werk!
Precies!!!! Helemaal tegek!!!
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 45659Bericht Jan-San »

Zozo, wat een lof zeg. Dank dank :P
Heb er inderdaad wel erg mijn best op gedaan.
En zijn nog veel meer foto's, maar ik zal er dan maar een nieuw topic van maken bij diversen. Anders wordt het zo onoverzichtlijk.

Zoiets als "Jan-San's R4F4 Alpine project".
AfbeeldingR4F16 Alpine vliegt prima!Afbeelding
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 45669Bericht Goof »

Tis idd bling bling. Maar waarom heb je 2 verschillende draagarmen links-rechts voor/boven? Vind de rechter der nogal wat steviger uit zien. Zoiets wil ik ook gaan maken... lekker sterk.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 45713Bericht Jan-San »

Ik denk dat de rechter een stu nieuwer is dan de linker. Een vervang arm. Die zat ook op mijn f4. Dit waren de twee besten van de vier. Eigelijk is dat de enige reden. Of die echt steviger is....weet ik niet.
AfbeeldingR4F16 Alpine vliegt prima!Afbeelding
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 45717Bericht Folkert »

Jan-San schreef:Ik denk dat de rechter een stu nieuwer is dan de linker. Een vervang arm. Die zat ook op mijn f4. Dit waren de twee besten van de vier. Eigelijk is dat de enige reden. Of die echt steviger is....weet ik niet.
De linker is van een F6. Dat is in principe een aanrader! En als je toch een lasapparaat bij de hand hebt: ff rondom dichtlassen=nogsteviger...
Plaats reactie