Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma aug 23, 2004 1:24 am
door R4F6GTX Automaat
Dat weet ik niet meer. Dat was op een Fjatje 600 Abarth die ik 20 jaar geleden of zo had. Hij werd er een stuk sneller door, maar ik heb 'm niet lang gereden. Verkocht. Verder heb ik er nooit meer aan gedacht...
Geplaatst: wo aug 25, 2004 11:24 pm
door ms.dageraad
wat was ongeveer de binnendiameter van die leiding? en kan een plastic leiding ook? of wordt dat te warm.
Geplaatst: do aug 26, 2004 12:33 am
door R4F6GTX Automaat
minder dan 1 mm geloof ik. ik zal es kijken, ik heb nog een stukje over.
Matriaal is van een soort titanium legering
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2004-08-26 00:34 ]</font>
Geplaatst: do aug 26, 2004 12:44 am
door ms.dageraad
Als stukje lang genoeg is heb ik belangstelling. hoef ik ook niet meer te zoeken. w'kosda?
Geplaatst: zo sep 19, 2004 6:49 pm
door ronny
wat m'n vader er over wist te vertellen klonk al een stuk eenvoudiger,hij heeft het voor de oorlog als volgt gedaan: gaatje boren in het luchtfilter,voorbij het filterelement (filter houdt water tegen) vernevel-kopje erin schroeven ,slangetje naar een elektr.ruitewisserpompje (hadden ze dat toen al,voor de oorlog???), pompje werd geschakeld door een vacuumschakelaartje op het spuitstuk. dus het pompje werkte alleen tijdens het optrekken en niet als je gewoon rijdt. het hele verhaal doet me een beetje denken aan een motor met een kromme kop die koelwater binnen krijgt, daar is geen spatje roet meer te bekennen:brandschoon
Geplaatst: di sep 21, 2004 12:23 am
door ms.dageraad
Dat is precies de reden, hoe ik op het idee kwam. Mijn motortje wordt nogal warm. gevolg. Misschien een lekke kop. Dan krijgt hij dus 'waterinjectie'. Maar dan wordt die hete gasmotor dus ook beter gekoeld. en. EUREKA! waterinjectie! Ik had al eens gehoord dat een motor met mist beter presteert. Alleen dan is het zo gevaarlijk om uit te proberen. Dus als ik die mist heel plaatselijk laat ontstaan, dan heb ik en een betere koeling, en een sterkere motor.Dus sneller of zuiniger.
Maar kan dit nou wel of niet? Rodeo denkt dat het alleen voor r5alpines t/m ferrari's nut heeft. Ik wil eigenlijk wel eens een goed onderbouwd antwoord waarom het op mijn gasgestookte r4 wel of niet kan.
Geplaatst: di sep 21, 2004 11:18 am
door jbeekmann
volgens mij had ik al aardig m'n best gedaan...
Het kan dus, maar er zijn wel 'spelregels'...
Geplaatst: zo okt 03, 2004 5:18 pm
door ronny
ik ga eens lekker experimenteren als het karretje weer in elkaar gesleuteld is