Pagina 2 van 2

Geplaatst: do apr 08, 2004 9:45 am
door R4F6GTX Automaat
Nog iets over het topic, het schijnt wel eens dat als ie 'm warm onder de carport zet, is er benzine te ruiken, ergens onder de motorkap...
Alleen als je op zoek gaat is alles schoon en droog.

Geplaatst: do apr 08, 2004 10:18 am
door an3s
Ah! Ik denk dat je het slangetje vanaf de pomp moet vervangen. Als dat poreus is komt de benzine er onder druk als een nevel uit. zeker als dat dan direct tegen het hete blok aanspuit vind je er nix van terug.

Geplaatst: do apr 08, 2004 7:15 pm
door Moaske
En ik heb ook wel eens gelezen ergens dat als ie naar benzine stinkt als ie stationair draait, dat de carburateur dan waarschijnlijk last heeft van een vlotter die blijft hangen of stuk is...
Is ook geen mieter van terug te vinden...

Geplaatst: vr jun 04, 2004 1:11 am
door R4F6GTX Automaat
Nou, het slangetje van de pomp is vervangen. Nu stinkt ie niet meer naar benzine. Maar het verbruik gaat niet veel beter, bijna 1 op 14. Wat kan het nu nog zijn, of moet een 956 motor zoveel harder werken dat ie er meer van gaat zuipen? Lijkt me sterk...

Geplaatst: di jun 08, 2004 6:51 pm
door OPA
En de carburateur zelf? Is die niet aan het kieren?
Slechte verneveling scheelt ook in brandstofverbruik.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: OPA op 2004-06-08 18:52 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: OPA op 2004-06-08 18:54 ]</font>

Geplaatst: wo jun 09, 2004 12:13 am
door R4F6GTX Automaat
Ja, nu gemerkt dat er af en toe een klein beetje benzine op de bevestigingsbouten kwam. Voa dat koperkleurige dopje, wat het dan ook wezen mag. Maar weer een andere carb opgezet om nu weer eens te proberen. Hij is nu trouwens een stuk pittiger en loopt mooier, dus wie weet ben ik er nu.