Pagina 2 van 2
Geplaatst: zo mar 28, 2004 10:56 pm
door ms.dageraad
Ik lijk wel een beetje op andries, alleen vind ik 150 km aan een stuk wel genoeg. Misschien 1 x per maand. rest is allemaal 20 tot 40 km stukjes. Maakt dat nog wat uit?
Geplaatst: ma mar 29, 2004 10:16 am
door Bauke
slecht starten, weinig vermogen op lage toeren, zelfde symptomen heeft Pipo (Vab Brecht)ook. Aldacht ik niet gelijk aan klepzetels en dergelijke vervangen.Ben ik naief of heeft het zin de ontsteking en de kleppen eens goed af te stellen...
Geplaatst: ma mar 29, 2004 10:22 am
door R4F6GTX Automaat
Tuurlijk heeft kleppen stellen zin, of ze in ieder geval eens controleren. Dat er echt iets mis mee is komt niet echt vaak voor hoor, zeker niet bij een 1108 motortje. Ze liggen niet voor niks ook in een Volvo 340 (en DAF 55/66) en in menig ander voertuig.
Ontsteking heeft ook altijd wel iets aandacht nodig.
Geplaatst: ma mar 29, 2004 11:45 am
door an3s
Revisie van de kop gaat mij wat teveel kosten. De meest cheapo oplossing kost al 130 euro ex.btw. Ik stap maar gewoon over op wegwerpkopjes denk ik. 30 euro per stuk op de sloop. Kan ik hem voor hetzelfde geld 4 x vervangen.
Als de 340 ook dezelfde kop heeft ipv de latere R5/twingo kop liggen er genoeg op de sloop.
Geplaatst: di mar 30, 2004 9:37 am
door an3s
De volvo 340 heeft inderdaad exact dezelfde cilinderkop als de 1400 motor uit de oude 5. En iedere sloper heeft ze dus ook gewoon liggen (vaak meerdere) maar al die maffiosie hier in de buurt vragen exact dezelfde prijs voor een cilinderkop, namelijk 75 euro. Dat stinkt wel heel erg naar prijsafspraken en daar doe ik dus echt niet een mee.....

Geplaatst: di mar 30, 2004 10:03 am
door R4F6GTX Automaat
Ik zie zo geen zichtbaar verschil met een 1100 kop. Welke verschiilen zijn er?
Geplaatst: do apr 01, 2004 8:38 am
door an3s
SHIT!!!! Ik wou vandaag of morgen die kop er weer even opdraaien (ik hem hem toch maar laten reviseren) maar gistermiddag schiet ik even uit met mijn schroevedraaier terwijl ik de remschoenen van mijn ford probeer los te wrikken.
Steek ik dus dat ding tot op het bot mijn linkerhand in. Bloeden als een rund. Ook nog lekker een beetje smeer in de wond
Afijn, ik kan dus even een weekje nix met die hand. Ge-hand-icapt, zeg maar.
Geplaatst: do apr 01, 2004 5:13 pm
door Goof
Aiaiaiai, krijg de kriebels als ik eraan denk, dus dat doe ik dan maar niet.
Maar ja, tis het risico van het vak zeg maar. Heb tot op heden nog niks van die aard gehad. 1 keer m'n been opengehaald aan een scherpe hoe van het chassis. Door de spijkerbroek en m'n vel heen, maar was gelukkig maar oppervlakkig. Verder dat verhaaltje met die splinter in m'n oog en natuurlijk de nodige splinters en sneën en brandplekken in m'n handen. En ook wel eens iets op m'n tenen laten vallen, maar daar heb ik tegenwoordig veiligheidsschoenen voor aan.
Geplaatst: do apr 01, 2004 8:15 pm
door an3s
Ja, ik zit in de lappenmand. Maar desondanks zit de kop er weer op. Mijn rots in de branding, Mailin, heeft haar beide handen beschikbaar gesteld en de kop er samen met mij weer opgezet. Geweldig, zo'n vrouw!
Geplaatst: do apr 01, 2004 11:14 pm
door ms.dageraad
wauw, is ze te koop? (Dit antwoord mag Hinke niet lezen! Dan heb ik heibel aan boord.)
Geplaatst: do apr 01, 2004 11:18 pm
door Ron
Ruilen voor een combi?
En beterschap, an3s.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2004-04-01 23:19 ]</font>