Pagina 2 van 3
Geplaatst: zo jan 04, 2004 7:24 pm
door Alpine-Ad
Jorijn, Jos van Es in Holthees (net boven Venray), mogelijk ook bekend als Escar, heeft dit soort stukken ofwel gewoon liggen, ofwel hij kan ze (heel snel) bestellen. Aardige vent met goed spul voor normale prijs.
groeten, Ad
Zijn handel zit pal langs de spoorlijn van Nijmegen naar Venlo
Geplaatst: zo jan 04, 2004 10:39 pm
door Jorijn
Ah, Ad online!! Bedankt voor de info,
ik kom denk ik binnenkort nog wel'es langs voor nog wat spullen. We bellen
Geplaatst: ma jan 05, 2004 1:07 am
door jbeekmann
Mmm... nouja, dan weet ik het niet precies. Ik heb trouwens lopen zoeken met die link van Da Goof, maar ik kom niet bij wat ik wil weten. Wat had jij gevonden Willem?
Geplaatst: ma jan 05, 2004 1:50 am
door R4F6GTX Automaat
Hee die Jos van Es ken ik! Die heeft mijn takelwagen gekocht, die bij hem voor de deur staat.

Geplaatst: ma jan 05, 2004 2:02 pm
door Willem de Zwijger
Op 2004-01-05 00:07, schreef jbeekmann:
Ik heb trouwens lopen zoeken met die link van Da Goof, maar ik kom niet bij wat ik wil weten. Wat had jij gevonden Willem?
Nee, die link van DaGoof levert geen directe bruikbare tekst, die zal wel in richtlijnen staan die erachter zitten. Maar die zijn niet aanklikbaar. Ik heb de RDW een e-mail gestuurd met de vragen wat de eisen zijn voor laswerk op carosserie en chassis, dus wellicht krijg ik uit die hoek de directe tekst.
Geplaatst: di jan 06, 2004 3:24 pm
door jbeekmann
chill
Geplaatst: di jan 06, 2004 4:14 pm
door Goof
ehm, ik had wel een link met bruikbare tekst, maar blijkbaar werken ze met sessies. Je moet nu gewoon op start duwen en dn bij zoekterm "voertuigreglement" invullen en voilÃÂ
Geplaatst: di jan 06, 2004 5:44 pm
door jbeekmann
nou, ik heb hard lopen zoeken in dat voertuigreglement, maar niets over laslengtes oid. Misschien heeft Jan-Geert iets staan in APK handleidingen?
Geplaatst: wo jan 07, 2004 9:44 am
door Jan-San
Staan de APK handleidingen ook op internet?? (vast wel, maar waar is dan de tweede vraag!)
Geplaatst: wo jan 07, 2004 1:47 pm
door Bauke
als ie ergens staat dan op rdw.nl, maar daar staat het dus niet, wel een adres om een brochure aan te vragen die ze dan naar je thuis sturen.
http://www.rdw.nl/cgi-bin/search/redir. ... 3_0026.htm
Geplaatst: do jan 08, 2004 3:34 pm
door Bauke
Jorijn, ik ben ook nog op zoek naar een ovberzetstuk ga je ze binnenkort halen of ben je al geweest?
Ik stuur je even een p.b. met mijn nummer, zou je me willen bellen?
Geplaatst: do jan 08, 2004 6:29 pm
door Bauke
Ik heb er eenbesteld in Utrecht, is voor mij het handigst. Moet ik er voor jouw (Jorijn) ook een halen?
Geplaatst: vr jan 09, 2004 2:04 am
door Le Car
Geplaatst: vr jan 09, 2004 2:22 am
door Le Car
Nog even over dat lassen en apk:
Waar we over praten is roestschade herstel.
(Dat is de term die rdw gebruikt)
Hiervoor gelden andere normen (rdw/apk normen dus)als voor af fabriek.
Volgens mij moet je "deugdelijk" lassen.
a.kettinglassen welke tenminste 50% van de omtrek van het te lassen deel en moeten goed verdeeld zijn over de omtrek.
b.proplassen(gatlassen)met tenminste een diameter van 4 mm en een onderlinge afstand van niet minder dan 20 mm.
Dit stond in de regeling permanente eisen die in van de garage mee kreeg ivm het vervangen van een dorpel en bodemplaat.
Puntlassen mag dus altijd, hiervoor gaatjes ponsen/boren is wel handig maar voor de apk niet noodzakelijk.Hier over zijn ook regelmatig discussies. Als het maar doorgelast is en de las 4mm "rond"is.
Succes met (punt)lassen
Michiel
PS Stond in de aanvulling 8 versie 02-2003,
artikel 2.2.22
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R5lecar op 2004-01-09 01:25 ]</font>
Geplaatst: za jan 10, 2004 10:22 pm
door Willem de Zwijger
Volstrekt ten overvloede, maar ik heb het RDW e-mailtje toch, dus waarom ook niet.
Aanhalingstekens open:
Geachte heer de Zwijger,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
In de APK regelgeving is over roestreparatie het volgende vermeld:
Artikel 2.2.22
1. Voor alle onderdelen, bevestigingen van onderdelen of secties van de bodemplaat waarvoor een roestschadegradatie is gegeven, geldt dat:
a. reparaties met pasklare gedeelten, waarbij elk deel deugdelijk aan het oorspronkelijke materiaal is gelast, toegestaan zijn;
b. vervanging van delen is toegestaan mits deugdelijk gelast dan wel bevestigd met bouten indien de oorspronkelijke bevestiging heeft plaatsgevonden door middel van bouten of klinknagels;
c. een reparatie die niet volgens onderdeel a of b is uitgevoerd, als roestschade wordt aangemerkt en beoordeeld, waarbij de grootte van de reparatie wordt gezien als de grootte van de roestschade, tenzij anders wordt aangetoond;
d. roestschade van niet meer dan 2E, al dan niet in combinatie met een reparatie volgens onderdeel a, mag zijn hersteld.
(Op mijn vraag: wat betekent die 2E kreeg ik het volgende antwoord)Is lastig uit te leggen met een paar woorden. Stel een chassis balk is 100cm lang dan geven we die balk afhankelijk van zijn functie een bepaalde waarde dit kan maximaal 8 E zijn Er mag aan een voertuig nooit meer dan 2 e roestschade zijn. Zit er in de balk van 100cm met een waarde van 8 e dus een gat geroest van meer dan 25 cm dan is het voertuig afgekeurd. In het APK regelgeving boek staat het uiteraard veel duidelijker en uitgebreider omschreven. U kunt eventueel een cd rom met de APK regelgeving bij onze klantenservice bestellen.
2. Onder deugdelijk gelast zoals bedoeld in het eerste lid wordt verstaan:
a. kettinglassen welke ten minste 50% van de omtrek van het te lassen gedeelte bestrijken en goed zijn verdeeld over die omtrek, of
b. proplassen (gatlassen) met ten minste een diameter van 4 mm en een onderlinge afstand van niet meer dan 20 mm.
Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
Aanhalingstekens sluiten.
Dus wie er nu ooit nog durft te twijfelen... Paul, print dit hele topic uit en neem het de volgende keer mee naar de APK boer, eens kijken of hij daar nog van terug heeft.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Willem de Zwijger op 2004-01-10 21:50 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: willem de zwijger op 2004-01-26 19:26 ]</font>