Pagina 2 van 2

Geplaatst: vr dec 05, 2003 11:47 pm
door Renoldie
Het zou nog kunnen dat er ergens een verstopping zit (thermostaat die niet opengaat o.i.d.) Maar als het vrijwel direkt na het starten al begint te borrelen, ben ik bang dat het toch de koppakking is. Dit kun je eventueel testen door met een CO-tester controleren op uitlaatgas in het expansie tank. Of met een vloeistof die verkleurt door aanwezigheid van CO. Maar dat moet je dan wel hebben natuurlijk.

Geplaatst: za dec 06, 2003 11:17 am
door R4F6GTX Automaat
Nee, dat heb ik niet. Maar er ligt inmiddels al een nieuwe pakking tussen. Ik vond niet dat de ouwe er slecht uit zag , erger nog, ik zie niet waar ie kapot is, of het is zo klein. Maar misschien toch wat Da Goof zei dat ie verdroogd is, al kan ik me dat niet voorstellen dat zoiets überhaupt kan, want ik heb er nog nooit van gehoord; ik zit ook in het oud legerspul, en die wagens staan wel langer dan deze 4 jaar stil en daarbij ook nog nooit gehoord dat een koppakking verdroogd kan zijn. Wel was er een stoterstang erg krom... Later vandaag heb ik 'm wel weer aan het lopen en dan horen jullie het wel weer.

Geplaatst: zo dec 07, 2003 3:41 pm
door R4F6GTX Automaat
Nieuwe koppakking ertussen, zelfde probleem.

Nee Tommy, ik weet best wat ik doe.

Geplaatst: zo dec 07, 2003 5:01 pm
door Renoldie
Is je waterpomp wel goed? Zitten er nog schoepen aan, m.a.w. heb je wel doorstroming van koelwater.
Of je kop is gescheurd/krom.

Geplaatst: zo dec 07, 2003 5:03 pm
door Renoldie
En weet je zeker dat je verdamper geen gas het koelsysteem in blaast? Neem deze er anders even tussenuit.

Geplaatst: zo dec 07, 2003 6:45 pm
door R4F6GTX Automaat
Zonder verdamper loopt ie niet. Verder weet ik het effe niet. Morgen ga ik weer puzzelen.

Geplaatst: ma dec 08, 2003 12:47 pm
door an3s
Als je nou de slangetjes naar de verdamper toe even dichtknijpt zo gauw ie omhoog begint te borrelen kan je op die manier vast wel zien of het daardoor afneemt (dat borrelen dan).