Pagina 2 van 3

Geplaatst: zo okt 12, 2003 6:16 pm
door Goof
Een echte "renaultiste" als jij weet niet wat een cléon blok is? Dan heb je zeker ook nooit van het Billancourt blok gehoord.
even uitleggen dan. Het cléon fonté blok is het onderblok zoals dat gebruikt werd voor de 1108cc r4 motor, de 5 alpine(turbo) motoren, de 1400 cc r5 motoren en alle motoren daarop gebaseerd. Uiteraard zijn hierop verschillende cilinderbussen toegepast met verschillende inhouden en verschillende koppen op het blok, maar in basis was het allemaal hetzelfde met 1 onderliggend nokkenasje, stoterstangen e.d. De motortype's verwijzen ook naar dit type blok. Ze beginnen namelijk allemaal met C, zoals de Billancourt blokken allemaal met B beginnen.
Overigens heb ik nog ergens een lijstje met daarop de meeste type's motoren van renault van de afgelopen 20-25 jaar, met uitleg en specificaties. Zal eens ff kijken of ik dat op het internet kan ketsen.

Geplaatst: zo okt 12, 2003 8:12 pm
door Ron
Lijkt me alleen maar handig.

Geplaatst: zo okt 12, 2003 8:37 pm
door an3s
Doe eens beginnen met het 2,7ltr V6 blok uit de R30. Ik ben daar nog steeds spannende dingen mee van plan.

_________________
Jesus bought my hotrod

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: an3s op 2003-10-12 20:37 ]</font>

Geplaatst: zo okt 12, 2003 8:41 pm
door Ron
De V6 van Renault heeft niet zo'n beste reputatie heb ik gehoord.

Geplaatst: ma okt 13, 2003 9:22 am
door Goof
Om de een of andere reden kan ik maar geen contact krijgen met de ftp server van m'n site. Zal eens kijken of ik het bij msn kwijt kan.

Geplaatst: ma okt 13, 2003 9:35 am
door Goof
Dacht ff dat het zou lukken, maar dan moet er ingelogd worden, dus helass wederom niet gelukt. Iemand anders bij wie ik het kwijt kan?

_________________
-------------------------------------------
KLIK HIER VOOR MEER 4
-------------------------------------------

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Da-Goof op 2003-10-13 09:37 ]</font>

Geplaatst: ma okt 13, 2003 1:23 pm
door Ron
En an3s dan?
Ik wil het ook wel op de mijnes pletteren, maar ik weet niet of dat voor eeuwig is.
Maar tot die tijd...
rkrabbe@dsv.nl

Geplaatst: ma okt 13, 2003 1:41 pm
door koningozzo
Zo, dat is een boel interessante info bij elkaar. Het zal nog wel even duren voordat ik mijn 4 werkelijk technisch ga aanpakken. Hij rijdt voorlopig prima.

Maar als je een V6 blok wilt inbouwen, moet je je auto dan niet opnieuw laten keuren door het RDW omdat dan het cilinder-aantal niet meer overeenkomt met het kentekenbewijs? (oftewel, hele hoge kosten aan verplichte kathalysator e.d.)

Geplaatst: ma okt 13, 2003 4:49 pm
door Goof
In principe moet je je wagen na elke motorische aanpassing opnieuw laten keuren, maar het verschil tussen een 1400 en een 1100 is dermate nihil dat ze daar toch nooit achter komen bij een apk of controle. Als je echter kiest voor het ombouwen naar een 6 cilinder, dan vergeet het maar. Dat krijg je never nooit niet door de keuring. Als je zoiets wilt bouwen, doe het dan voor de lokale autocross of zo.

Geplaatst: ma okt 13, 2003 4:50 pm
door Goof
http://www.renault-4-freaks.web1000.com/motoren_rn.xls

Hehe, toch nog gelukt. Als je het zo aanklikt, dan krijg je het in je browser venster weergegeven, wil je het opslaan, dan via rechter muisknop "doel opslaan als"
_________________
-------------------------------------------
KLIK HIER VOOR MEER 4
-------------------------------------------

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Da-Goof op 2003-10-13 17:04 ]</font>

Geplaatst: ma okt 13, 2003 5:06 pm
door Goof
Jezus, nou werkt het nog niet. Op de een of andere manier schakelt ie automatotisch door naar de een of andere boekensite.
Waar kan ik m'n bestandje dumpen?

Geplaatst: wo okt 15, 2003 7:34 pm
door Ron
Hier dan.
Mooi lijstje wel.

http://home.kabelfoon.nl/~rkrabbe/R4/motorenRenault.htm

En waarom deed mijn BB-code het niet? Is er iets met de site?


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-10-15 19:38 ]</font>

Geplaatst: wo okt 15, 2003 7:41 pm
door Goof
Netjes.

Geplaatst: wo okt 15, 2003 7:42 pm
door Ron
En cilinderaantal is funest voor legale ombouw. Rest dondert niet zoveel, of je moet de constructie aanpassen zodat er redelijkerwijs aan de veiligheid getwijfeld kan worden, die dus weer getest moet gaan worden. Dat betekent niet alleen een nieuw kenteken, maar een héél duur testritje op Lelystad oid. Duizenden euro's ben je zo kwijt.
Iemand anders heeft er iets zinnigs over geschreven. Zie het even niet zo gauw.

Geplaatst: wo dec 17, 2003 8:23 pm
door like r4
voor zo een gtturbo motor in te bouwen moet ik enkel mijn motor 2cm verhogen???
of moet ik ook iets aanpassen aan mijn oliefilter???