gt turbo
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Een echte "renaultiste" als jij weet niet wat een cléon blok is? Dan heb je zeker ook nooit van het Billancourt blok gehoord.
even uitleggen dan. Het cléon fonté blok is het onderblok zoals dat gebruikt werd voor de 1108cc r4 motor, de 5 alpine(turbo) motoren, de 1400 cc r5 motoren en alle motoren daarop gebaseerd. Uiteraard zijn hierop verschillende cilinderbussen toegepast met verschillende inhouden en verschillende koppen op het blok, maar in basis was het allemaal hetzelfde met 1 onderliggend nokkenasje, stoterstangen e.d. De motortype's verwijzen ook naar dit type blok. Ze beginnen namelijk allemaal met C, zoals de Billancourt blokken allemaal met B beginnen.
Overigens heb ik nog ergens een lijstje met daarop de meeste type's motoren van renault van de afgelopen 20-25 jaar, met uitleg en specificaties. Zal eens ff kijken of ik dat op het internet kan ketsen.
even uitleggen dan. Het cléon fonté blok is het onderblok zoals dat gebruikt werd voor de 1108cc r4 motor, de 5 alpine(turbo) motoren, de 1400 cc r5 motoren en alle motoren daarop gebaseerd. Uiteraard zijn hierop verschillende cilinderbussen toegepast met verschillende inhouden en verschillende koppen op het blok, maar in basis was het allemaal hetzelfde met 1 onderliggend nokkenasje, stoterstangen e.d. De motortype's verwijzen ook naar dit type blok. Ze beginnen namelijk allemaal met C, zoals de Billancourt blokken allemaal met B beginnen.
Overigens heb ik nog ergens een lijstje met daarop de meeste type's motoren van renault van de afgelopen 20-25 jaar, met uitleg en specificaties. Zal eens ff kijken of ik dat op het internet kan ketsen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
-------
Dacht ff dat het zou lukken, maar dan moet er ingelogd worden, dus helass wederom niet gelukt. Iemand anders bij wie ik het kwijt kan?
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Da-Goof op 2003-10-13 09:37 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Da-Goof op 2003-10-13 09:37 ]</font>
En an3s dan?
Ik wil het ook wel op de mijnes pletteren, maar ik weet niet of dat voor eeuwig is.
Maar tot die tijd...
rkrabbe@dsv.nl
Ik wil het ook wel op de mijnes pletteren, maar ik weet niet of dat voor eeuwig is.
Maar tot die tijd...
rkrabbe@dsv.nl
- koningozzo
- Contacteer:
Zo, dat is een boel interessante info bij elkaar. Het zal nog wel even duren voordat ik mijn 4 werkelijk technisch ga aanpakken. Hij rijdt voorlopig prima.
Maar als je een V6 blok wilt inbouwen, moet je je auto dan niet opnieuw laten keuren door het RDW omdat dan het cilinder-aantal niet meer overeenkomt met het kentekenbewijs? (oftewel, hele hoge kosten aan verplichte kathalysator e.d.)
Maar als je een V6 blok wilt inbouwen, moet je je auto dan niet opnieuw laten keuren door het RDW omdat dan het cilinder-aantal niet meer overeenkomt met het kentekenbewijs? (oftewel, hele hoge kosten aan verplichte kathalysator e.d.)
In principe moet je je wagen na elke motorische aanpassing opnieuw laten keuren, maar het verschil tussen een 1400 en een 1100 is dermate nihil dat ze daar toch nooit achter komen bij een apk of controle. Als je echter kiest voor het ombouwen naar een 6 cilinder, dan vergeet het maar. Dat krijg je never nooit niet door de keuring. Als je zoiets wilt bouwen, doe het dan voor de lokale autocross of zo.
-------------------------------------------
-------
-------
http://www.renault-4-freaks.web1000.com/motoren_rn.xls
Hehe, toch nog gelukt. Als je het zo aanklikt, dan krijg je het in je browser venster weergegeven, wil je het opslaan, dan via rechter muisknop "doel opslaan als"
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Da-Goof op 2003-10-13 17:04 ]</font>
Hehe, toch nog gelukt. Als je het zo aanklikt, dan krijg je het in je browser venster weergegeven, wil je het opslaan, dan via rechter muisknop "doel opslaan als"
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Da-Goof op 2003-10-13 17:04 ]</font>
Hier dan.
Mooi lijstje wel.
http://home.kabelfoon.nl/~rkrabbe/R4/motorenRenault.htm
En waarom deed mijn BB-code het niet? Is er iets met de site?
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-10-15 19:38 ]</font>
Mooi lijstje wel.
http://home.kabelfoon.nl/~rkrabbe/R4/motorenRenault.htm
En waarom deed mijn BB-code het niet? Is er iets met de site?
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-10-15 19:38 ]</font>
En cilinderaantal is funest voor legale ombouw. Rest dondert niet zoveel, of je moet de constructie aanpassen zodat er redelijkerwijs aan de veiligheid getwijfeld kan worden, die dus weer getest moet gaan worden. Dat betekent niet alleen een nieuw kenteken, maar een héél duur testritje op Lelystad oid. Duizenden euro's ben je zo kwijt.
Iemand anders heeft er iets zinnigs over geschreven. Zie het even niet zo gauw.
Iemand anders heeft er iets zinnigs over geschreven. Zie het even niet zo gauw.