F6 'stottert'
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
Prima, maar ik weet bijna 100% zeker dat-ie er niet opzit. Die 850-motor heeft een (uitgebreidere) Solex-carburateur, terwijl de 1108-gebakjes rondrijden met een zenith. Die solex is ook groter dan de zenith (ziet er in ieder geval een stuk dikker uit). Gekke Fransen....
PS: Als je trouwens nog een (goede) GTL-carburateur hebt liggen....... Mijne is zo fris niet meer volgens mij.
PS: Als je trouwens nog een (goede) GTL-carburateur hebt liggen....... Mijne is zo fris niet meer volgens mij.
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
Hij rijdt weer prima! Bedankt voor alle reacties. Waar het nu precies aanlag weet ik niet helemaal zeker, ik heb iig de carb schoon gemaakt, nieuw benzinefilter, nieuwe elementen op de onsteking gezet... Verder ontdekte ik dat de vacuumdoos het niet meer deed. De verbinding naar de carb weggehaald en de aansluiting afgedicht. Hij draait nun iig stationair veel beter - trekt geen valse lucht meer. (Ik ga de vacuumdoos trouwens wel binnenkort vervangen).
Een ding is me nog opgevallen: Als er al een acceleratiepom op zit (zenith 27 IF dacht ik) doet ie het iig niet meer. Weet iemand dat, of deze carb wel een acceleratiepomp heeft? Je zou dan toch een straaltje bezine moeten kunnen zien als je de gasklep beweegt?
Een ding is me nog opgevallen: Als er al een acceleratiepom op zit (zenith 27 IF dacht ik) doet ie het iig niet meer. Weet iemand dat, of deze carb wel een acceleratiepomp heeft? Je zou dan toch een straaltje bezine moeten kunnen zien als je de gasklep beweegt?
-
Zie bovenstaande discussie. Ergo: neen, zit er niet op-hop!!Op 2003-10-06 09:21, schreef Max:
Bedankt Paul, is goed voor mijn zelfvertrouwen!!!
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
-