F6 'stottert'

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4F6GTX Automaat

Bericht: # 27124Bericht R4F6GTX Automaat »

Nou, op een F4 met 850 motor zit ie ook dus ik denk op dat gebakje van jou ook. We kunnen er zaterdag wel eentje open maken om te kijken hoe ie van binnen eruit ziet.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
David

Bericht: # 27138Bericht David »

Prima, maar ik weet bijna 100% zeker dat-ie er niet opzit. Die 850-motor heeft een (uitgebreidere) Solex-carburateur, terwijl de 1108-gebakjes rondrijden met een zenith. Die solex is ook groter dan de zenith (ziet er in ieder geval een stuk dikker uit). Gekke Fransen....

PS: Als je trouwens nog een (goede) GTL-carburateur hebt liggen....... Mijne is zo fris niet meer volgens mij.
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
Max

Bericht: # 27210Bericht Max »

Hij rijdt weer prima! Bedankt voor alle reacties. Waar het nu precies aanlag weet ik niet helemaal zeker, ik heb iig de carb schoon gemaakt, nieuw benzinefilter, nieuwe elementen op de onsteking gezet... Verder ontdekte ik dat de vacuumdoos het niet meer deed. De verbinding naar de carb weggehaald en de aansluiting afgedicht. Hij draait nun iig stationair veel beter - trekt geen valse lucht meer. (Ik ga de vacuumdoos trouwens wel binnenkort vervangen).
Een ding is me nog opgevallen: Als er al een acceleratiepom op zit (zenith 27 IF dacht ik) doet ie het iig niet meer. Weet iemand dat, of deze carb wel een acceleratiepomp heeft? Je zou dan toch een straaltje bezine moeten kunnen zien als je de gasklep beweegt?
an3s

Bericht: # 27212Bericht an3s »

Zoals al eerder opgemerkt: De 1100 motor met Zenith carb. heeft GEEN acceleratiepomp. Kan dus ook niet stuk :smile:
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 27214Bericht R4F6GTX Automaat »

Goh, David, je had een keer gelijk.....Afbeelding
David

Bericht: # 27228Bericht David »

Op 2003-10-06 09:21, schreef Max:

Een ding is me nog opgevallen: Als er al een acceleratiepom op zit (zenith 27 IF dacht ik) doet ie het iig niet meer. Weet iemand dat, of deze carb wel een acceleratiepomp heeft? Je zou dan toch een straaltje bezine moeten kunnen zien als je de gasklep beweegt?
Zie bovenstaande discussie. Ergo: neen, zit er niet op-hop!!

Bedankt Paul, is goed voor mijn zelfvertrouwen!!!
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 27256Bericht R4F6GTX Automaat »

Op 2003-10-06 13:31, schreef David:
Bedankt Paul, is goed voor mijn zelfvertrouwen!!!
Okay, give me chocolate and no one gets hurt!

Afbeelding
Plaats reactie