Pagina 2 van 2

Geplaatst: do aug 28, 2003 12:32 am
door Folkert
Dat van die fusees is duidelijk niet moeilijk. Die passen (want opgehangen in 3 bolscharnieren). De lagers zijn hetzelfde (hebben hetzelfde bestelnummber bij de brezan) als die van een viertje, dus kan je de naaf overzetten (als de afstand tussen de lagers gelijk is...)

Geplaatst: ma sep 08, 2003 9:28 pm
door philip
ik was afgelopen week in bretagne bij een een renault garage om effe een nwe dynamo in mijn master te laten planten en wat ziet mijn oog 4 r 4tjes 1 r4 gtl 1 tl en 1 fourgon en 1 r4f6
die gtl heeft hij verlaagd met voor div oude type r5 onderdelen en achter had die slimme garagist gewoon zijn hele chassis verlast waardoor de tank nu op een andere plaats kwam maar wel 10 cm lager aan de achterkant
hij had er ook een r 5 gtx motor en bak in zitten en gebruikte hem voor de weekeinde's om een beetje lol te hebben
was trouwens een hele relaxte vent
met grappige ideen

Geplaatst: ma sep 08, 2003 11:12 pm
door Ron
Maar wat voor een achterophanging dan? Onafhankelijk? Schroefveren? Waaraan vast dan? Vaste achteras? Foto! Maar die hebbie natuurlijk niet. Jammer.

Geplaatst: di sep 09, 2003 12:46 am
door philip
nee helaas geen fotos maar wel zijn kaartje zal ik wel effe opzoeken tussen mijn nog onuitgepakte spullen
wat die kerel gedaan had was gewoon het orginele spul verlengd en de normale voetenruimte voor de achterpassagiers inkokeren(nw woord)en deze gebruiken voor de bakken en de hele laadruimte lag nu ook een stuk hoger dus denk ik dat hij een chassis achterdeel op zijn bestaande chassis heeft gemonteerdaan de binnenzijde van de auto(dus niet onderzijde)
zo zag het er inieder geval uit en hij had het wel ingenieus gedaan want het viel niet echt op volgens mij had hij een benzine tank van een besteleend ingebouwd
voor heeft hij de complete componenten van een r 5 gemonteerd en samen met de motor hoger gemonteerd waardoor zijn chassis nu wel erg laag lag
maar het zag er retegoed uit en hij vertelde er maar twee dagen mee beziggeweest te zijn inclusief de extra glijplaat onder de hele auto
deze had hij van aluminium traanplaat gemaakt
en ook vertelde hij dat er geen problemen waren bij de franse apk(ct)

Geplaatst: di sep 09, 2003 12:55 am
door philip
trouwens da goof kijk eens op die site van paruzzi want die hebben zo veel nylon en teflon bussen etc in hun assortiment het zou mij verbazen als zij die maat niet gewoon op voorraad hebben
dat is eigenlijk een v*lksfiets bedrijf voor kevers/bussen/kubels/karman ghia etc en die gebruiken helemaal geen rubber meer en hebben allemaal andere maten waardoor hun assort. groot is en uiterst geschikt voor toepassingen in onderstel en motor bevestigingen

Geplaatst: di sep 09, 2003 12:57 am
door philip
ik bedenk me net ook nog dat je het anders nog kan proberen bij ru 58 in den haag op de loosduinseweg die maken ook nylon op maat etc het is een kunststoffen groothandel
telnr effe opvragen bij kpn inlichtingen
good luck

Geplaatst: di sep 09, 2003 11:06 pm
door Folkert
Op 2003-09-09 00:57, schreef philip:
telnr effe opvragen bij kpn inlichtingen
Dat is wel erg ouderwetsch...
http://www.telefoongids.nl:

Plastics Ru 58
070-3649924
Loosduinseweg 675/687 2571AL 's-Gravenhage
http://www.ru58.nl

Geplaatst: di sep 09, 2003 11:42 pm
door philip
sorry ,maar bedankt
ben ook wel een beetje ouderwets
kijk maar naar mijn lijstje voertuigen