Pagina 2 van 2
Geplaatst: di aug 19, 2003 8:06 am
door an3s
Rijdt die eend op gas dan? Zie eerdere post. Gas mengt niet goed bij open filters, je hebt die onderdruk in het filterhuis gewoon nodig. Ik heb dus al een geschikt filter + huis. Het moet alleen nog ff passend aangesloten.
Geplaatst: di aug 19, 2003 10:23 am
door Bauke
Maakt een luchtfilter dan echt zo veel verschil? kan iemand dat uitleggen?
Geplaatst: di aug 19, 2003 10:31 am
door an3s
Het is heel simpel: des te makkelijker de motor lucht aan kan zuigen, des te meer lucht en dus ook benzine gaat er per slag de motor in. Je haalt dus een hogere vullingsgraad en daardoor meer vermogen. Vergelijk het met een turbo, die verhoogt die vullingsgraad geforceerd en haalt zodoende bij dezelfde motorinhoud een veel hoger vermogen. Overigens maakt een turbo natuurlijk wel veel meer verschil dan een open filter.
Aan de andere kant gebruikt de motor een deel van het opgewekte vermogen om uitlaatgassen door de uitlaat te persen en nieuwe lucht naar binnen te zuigen. Des te makkelijker dat gaat des te meer vermogen daadwerkelijk aangewend kan worden voor voortstuwing.
Geplaatst: di aug 19, 2003 1:31 pm
door The_Underd0g
dus as ik ipv die ronder gesloten orginele luchtfilter van R4 er een open luchtfilter (of kelk) opzet gaat mijn R4 sneller? Kan ik zelf nog verder in gaan as ik zo een soort van luchthapper zet op motorkap gaat mijn R4 nog sneller bij hoge snelheden? of heb ik het hier zwaar mis

Geplaatst: di aug 19, 2003 1:44 pm
door Bauke
En alles wordt een stuk minder zuinig in verbruik waarschijnlijk

Geplaatst: di aug 19, 2003 2:02 pm
door The_Underd0g
das zou het logiste zijn as ge sneller gaat moet ge meer kracht hebben (motor dan) en dus ook meet eten

Geplaatst: di aug 19, 2003 2:40 pm
door Bauke
Maar als ik veul gegeten heb ga ik heus nie harder lopen hoor!

Geplaatst: di aug 19, 2003 3:05 pm
door an3s
Op 2003-08-19 13:31, schreef The_Underd0g:
dus as ik ipv die ronder gesloten orginele luchtfilter van R4 er een open luchtfilter (of kelk) opzet gaat mijn R4 sneller? Kan ik zelf nog verder in gaan as ik zo een soort van luchthapper zet op motorkap gaat mijn R4 nog sneller bij hoge snelheden? of heb ik het hier zwaar mis
In principe zou dat moeten kloppen maar er zijn wat haken en ogen aan het hele verhaal. Zo moet bijvoorbeeld je carburateur niet te krap bemeten zijn omdat je anders wel meer lucht maar niet meer benzine binnenkrijgt wat lijdt tot een armer mengsel en zodoende juist minder vermogen omdat de motor wel meer gas naar buiten moet persen.
En laat nou de carburateur van een standaard R4 (1100cc) net iets te krap bemeten zijn.

Denk maar aan het feit dat je om helemaal voluit te gaan de choke net niet helemaal open moet zetten.
Geplaatst: di aug 19, 2003 3:09 pm
door Bauke
Aha!
Geplaatst: di aug 19, 2003 10:18 pm
door philip
hoi,an3s
nee deze eend niet
ik heb wel een bestellertje gehad die op gas liep
maar dat ging regelmatig kapot en bij een eend moet je omdat hij luchtgekoeld is een stift in de uitlaat vastlassen zodat hij toch zijn verwarmde lucht krijgt
dat gaf afentoe problemen bij de apk etc dus die heb ik toen verkocht
maar daar heb ik toen wel een luchtfilter opgezet van een honda aggaraat
dat ding koste toen 26,- gulden nieuw in de winkel
en toen was ik meteen van alle problemen af wbt lucht toevoer
dat filter compleet heb ik gekocht bij motor mercuur.
dat weet jij vast wel te vinden in den haag
gr philip
Geplaatst: di aug 19, 2003 10:57 pm
door R4F6GTX Automaat
Ik heb nog ergens van die stiften liggen voor LPG in een Eend te bouwen. Bewaard omdat er nog een AK400 op mijn verlanglijstje stond...
Geplaatst: zo sep 14, 2003 12:33 am
door philip
nou paul dan heb je iets gewilds in huis want voor sommige eenden rijders zijn die stiften goud waard en dat zijn er best veel
dus als je een keer denkt van nou ik kan wel wat geld n geen stift gebruiken dan
kan je het aanbieden op
http://www.2cvmarkt.nl
dan ben je het zo kwijt tegen een inmiddels goede prijs !