remmen achter probleem en veel speling wiellager ? r/achter

Moderators: Rik H., trompjohan, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Nando, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Rik H., trompjohan, Nando

benr4
Berichten: 51
Lid geworden op: wo feb 11, 2026 9:55 pm

Re: remmen achter probleem en veel speling wiellager ? r/achter

Bericht: # 185795Bericht benr4 »

Tweety schreef: di jun 23, 2026 10:59 am
benr4 schreef: za jun 20, 2026 9:36 pm nou wou ik de remmen gaan bijstellen met die vierkante nokken (sleutel 10) maar die zitten op alle 4 de wielen onmogelijk vast, ook al geprobeerd met een griptang maar gauw gestopt voordat de nog helemaal rond werd.
iemand de gouden tip of moet ik die nokken heet stoken om los te krijgen ?
kruipolie & heet stoken,Coca Cola misschien.

Past er geen vierkante dopsleutel op ?
ipv cola beter azijn of citroenzuur nemen, dat is veel sterker zuur dan cola.
en bij de ene nok zou er een dopsleutel op kunnen maar op de andere nok is daar geen ruimte voor.
denk toch dat het serieus heet stoken wordt en een moer er op lassen.
mijn renault4 is van 1984 met een Billancourt motor 845cc.
Plaats reactie