Pagina 2 van 3

Geplaatst: di mei 06, 2003 10:47 am
door Tommy
oh iets vergeten probeer hem is aan te slepen duwen is zo en zo k met p vooral als je in de auto springt en je rechter knie butst tegen je stuur

Geplaatst: di mei 06, 2003 8:00 pm
door Gast
van welk jaar is je accu ?? mijn heeft 11 jaar meegegaan en heeft mij dan vlak voor back to basic in de steek gelaten, startmotor zij toen ook tik en startkabels gingen ook niet, maar duwen wel. mischien is je accutje plat geraakt omdat je dynamo nietmeer de accu oplaad. Maar dan ben ik er nog niet uit hoe het komt dat je niet kunt starten met startkabels ?? zijn deze wel dik genoeg en degelijk en liefst starten met startkabels als de andere persoon ook een naft (benzine) motor heeft (diezel blijkt somehow niet te lukken bij mijn R4) of leen ff een accu bij andere mensen buren ofzo en test deze even start hij wel : accu
start hij niet: startmotor.
tik met hamer werkt soms maar ook een truk is starten dat hij tik zecht en tegelijk duwt iemand de wagen vooruit om startmotor "los te trekken" moesten de kooltjes wat vast zitten. (sorry voor mijn schrijfstijl maar ben ook maar een Vlaming :razz: )

Geplaatst: di mei 06, 2003 8:09 pm
door The_Underd0g
Darn vergeet altijd pasw vorige was kik.

Geplaatst: di mei 06, 2003 8:28 pm
door The_Underd0g
weer mooie ingeving van de R4god :razz: die mij al vele malen heeft geholpen als je start gaan je lichtjes van je controlepaneel (dashbord) dan uit ?? zoja laden die handel (de accu dan) zonee kijk vorige bericht :razz:
na veel starten zonder aanslaan kan uw accutje eens snel leeg geraken (sneller dan je denkt)

Geplaatst: wo mei 07, 2003 3:29 pm
door mar10
Ik heb een autoonderdelenzaak gespecialiseerd in franse en.. japanse onderdelen ondekt in het centrum van Utrecht. Zijn conclusie was ook de startmoter.
Zijn advies is: eerst toch even checken of het niet de massa is (met behulp van een kabel van de accu op het chassis).
Mocht dat het niet zijn, een kabel van de accu naar de startmoter om te kijken of het gedonder uit kapotte verbindingen voortkomt. Werkt dat niet, dan startmoter eruit en even meenemen naar hem, hij kan hem testen.

Kan dit genade vinden in jullie ogen?? Dan ga ik lekker sleutelen. Mocht ik er niet uitkomen, dan horen jullie het wel.

Geplaatst: wo mei 07, 2003 3:36 pm
door mar10
nog even over dat duwen etc. Hij had wel de neiging om aan te slaan met dat duwen (in de stromende regen)maar deed het net niet. Echter dat zal de ontsteking zijn want daar waren we oorspronkelijk mee bezig.
Ik ben er redelijk van overtuigd dat de accu goed is. Alle lampen branden zonder zwak te worden, geen gedoe met controlelampjes op het dashboard. Dat ding zit er net in, hooguit twee maanden.

Als ik hem warm start dan deed hij overigens niet moeilijk en ik heb me laten vertellen dat dat met startmoteren die geen zin meer hebben vaker gebeurd. Is het zo dat dit iets te maken heeft met vermindering van weerstand bij toename van temperatuur??

Geplaatst: wo mei 07, 2003 6:48 pm
door Ron
Enzovoort.
Meet je accu eens. Met 10 Volt branden je lampen ook heel mooi, maar je startmotor verTIKT het. Nieuwe accu's kunnen ook snel stuk.
Dat hij niet aanslaat in de stromende giet kan ook door de vochtigheid komen.
Nogmaals, je hebt twee problemen. Het ronddraaien met de accu, en het niet aanslaan.
Zolang één van de twee aan de orde blijft hebbie weinig aan je 4, maar daar was je al achter.

Doe die testmethode van die mijnheer ook eens, ik ga ook sterk neigen naar het startmotorfalen. Maar dit moet je wel zeker weten.
Een startmotor vervangen doe je niet voor je lol.

Geplaatst: do mei 08, 2003 12:34 am
door Bas
Probeer anders eens met startkabels, maar dan de + pool van de accu los van de accu en direct aan de startkabel. Wanneer je deze los laat hangen moet je even opletten dat hij niet de massa raakt.
Wanneer de auto start is het een kortsluiting in je accu. Start hij niet, dan is het hoogswaarschijnlijk de startmotor (was bij mij zo).
Vergeet niet de donor auto te laten draaien (maar dat wist je waarschijnlijk al).

Geplaatst: ma mei 12, 2003 11:30 am
door Tommy
dan een vraagje aan jou wwar zit die automaterialen zaak in utrecht?? naam en straatnaam.

Geplaatst: do mei 15, 2003 9:29 pm
door mar10
Die zit aan de Biltstraat. Lijkt gesloten door alle verhuurborden erop maar is open.

Geplaatst: do mei 15, 2003 9:35 pm
door David
Je kan eens proberen een (beschaafde) tik op je startmotor te geven, het wil wel eens zijn dat bij een versleten startmotor de koolborstels blijven hangen/klemmen en je hebt kans dat ze dan losschieten. Dit is natuurlijk een cowboy-methode maar wil (tijdelijk) wel eens uitkomst bieden.

Geplaatst: do mei 15, 2003 11:21 pm
door Rudi
die van mij sloeg in het begin ook niet aan, jaren stilstand in België. Veel gezoek met dezelfde gedachte, doch het was de verdeelkap i.c.m. de rotor en de contactpunten. wel even alles ontroesten en in de vaseline zetten. Nu na het schoonmaken van de carburateur weer slecht aanslaan, moet pompen met gaspedaal ondanks choke, start dan wel en loopt dan als een heus naaimachientje, maar da's een ander probleem.

Geplaatst: ma mei 19, 2003 9:44 pm
door jerommeke
Moet hij perse een geluidje maken. Als ik probeer te starten doet hij niks. Zo van de een op de andere dag. Nu heb ik wel een paar dagen eerder een nieuwe radio aangesloten, de display van die radio flikkert op op de maat van het knipperlicht. Ik weet dat dit een massa probleem is. Maar kan dit dan ook een effect op de startmotor hebben. Want ik heb nog wel twee dagen zonder problemen na het aansluiten van de radio rondgereden

Geplaatst: ma mei 19, 2003 9:54 pm
door David
Zwakke accu, dat merk je vaak van de ene op de andere dag ("shit, hij doet-ut-nie"). Zul je altijd zien dat het dan heel hard regent of dat je haast hebt :grin:

Geplaatst: ma mei 19, 2003 9:55 pm
door Ron
Het heeft denk ik geen effect op de startmotor. Wel op je accu.
Ik durf met een aan arrogantie grenzende zekerheid te zeggen dat je snoertjes niet helemaal juist zitten...