Verlagen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Slappe torsieveren zorgen ervoor dattie ook lager komt. Dat bedoel ik. Als je een 4 bewust lager maakt staat er minder spanning op die veer. Tsja, goede dempers zouden dat weer op moeten lossen, maar dat is dan volgens mij wel de voorwaarde.
Tevens komen er dan grotere klappen op de demper. Ook niet goed.
De veerkarakteristiek bij verlagen, én het laten zitten van de authentieke dempertjes lijkt me negatief.
Tevens komen er dan grotere klappen op de demper. Ook niet goed.
De veerkarakteristiek bij verlagen, én het laten zitten van de authentieke dempertjes lijkt me negatief.
Ook een manier om te verlagen (vertelde iemand mij heel serieus):
Stook met een lasbrander je veren roodgloeiend, ga met z'n allen op de motorkap zitten en laat iemand vervolgens een emmer water over je veren gooien. Gegarandeerd effect.
Stook met een lasbrander je veren roodgloeiend, ga met z'n allen op de motorkap zitten en laat iemand vervolgens een emmer water over je veren gooien. Gegarandeerd effect.

-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
-------
Het zit nl zo dat de f6 van mijn vriendje voor veel lager is.
Laat ik het zo zeggen dat als ik van de zijkant kijk kun je bij mijn auto boven het wiel de schokbreker duidelijk een heel stuk zien!Bij die van mijn vriendje dus niet en dat scheelt dus zo'n centimeter of 5 dat ie van hem dus lager is.
Zijn auto wipt en schommelt niet!Die ligt echt strak op de weg!
Dat wil ik ook!
Van de achterkant zijn ze om en nabij even hoog.We hebben allebei lichtmetalen velgen
alleen niet dezelfde,maar daar kan het niet aan liggen denk?(ja,je prakkizeerd nog wel is wat)
Ik heb ook nog een f4 en die is superstug ,die stuitert wat ,en nou wil ik nog een schokbrekerwissel gaan doen met die twee kijken of dat nog uitmaakt en anders toch echt verlagen.
Ik laat het wel weten wat het doet.
Gr Suus
Laat ik het zo zeggen dat als ik van de zijkant kijk kun je bij mijn auto boven het wiel de schokbreker duidelijk een heel stuk zien!Bij die van mijn vriendje dus niet en dat scheelt dus zo'n centimeter of 5 dat ie van hem dus lager is.
Zijn auto wipt en schommelt niet!Die ligt echt strak op de weg!
Dat wil ik ook!
Van de achterkant zijn ze om en nabij even hoog.We hebben allebei lichtmetalen velgen
alleen niet dezelfde,maar daar kan het niet aan liggen denk?(ja,je prakkizeerd nog wel is wat)
Ik heb ook nog een f4 en die is superstug ,die stuitert wat ,en nou wil ik nog een schokbrekerwissel gaan doen met die twee kijken of dat nog uitmaakt en anders toch echt verlagen.
Ik laat het wel weten wat het doet.
Gr Suus
De voorkant is nog wel het makkelijkst te verlagen. Als je dit bij de achterkant moet doen, dan vloek je behoorlijk geloof me. Heb het afgelopen week bij de achteras van een 5 AT gedaan, maar dat is echt stoken hoor, totdat ie bijna roodgloeiend ziet en ondertussen de torsies koelen met natte lappen. Dan met een vuisthamer en een stuk dikwandige metalen buis flink meppen en dan komt ie wel los. Voor zo'n geintje moet de as er overigen wel onderuit, want anders fik je alles aan, zeker zo dicht bij de benzinetank.
-------------------------------------------
-------
-------
Vóór staat los van achter. Van nature staat een 4 met z'n voorkant al lager dan de achterkant. Kwestie van smaak.
Als je alleen vóór verlaagd, heb je nog een extra reden om je gordels om te doen.
Achter verlagen is een heidens karwei, en óók nog eens geen sinecure.
Zo, hier heb je ook weer niets aan.
Als je alleen vóór verlaagd, heb je nog een extra reden om je gordels om te doen.
Achter verlagen is een heidens karwei, en óók nog eens geen sinecure.
Zo, hier heb je ook weer niets aan.
psies.. lol... maar dat voor en achter los staan van elkaar is dan wel weer waar...
De voorzijde is verlagen is vrij eenvoudig te doen als je de onderste draagarm los maakt van de fusee en de demper verwijdert. Dan is de veer volledig spanningsloos en kan je hem zo een paar tandjes verzetten...
De achterveren is in mijn ogen een drama en dat is dan ook reden genoeg geweest voor mij om er niet aan te beginnen. In principe zou het heel gemakkelijk zijn: Ros de veren eruit, verdraai je draagarm en ros de veren er weer in... Alleen dat eruit rossen duurt vaak een dag...
De voorzijde is verlagen is vrij eenvoudig te doen als je de onderste draagarm los maakt van de fusee en de demper verwijdert. Dan is de veer volledig spanningsloos en kan je hem zo een paar tandjes verzetten...
De achterveren is in mijn ogen een drama en dat is dan ook reden genoeg geweest voor mij om er niet aan te beginnen. In principe zou het heel gemakkelijk zijn: Ros de veren eruit, verdraai je draagarm en ros de veren er weer in... Alleen dat eruit rossen duurt vaak een dag...