Verlagen

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 15988Bericht Folkert »

Jawel... Dr zijn zat die hun viertje verlagen, maar of dat nou echt het gedein volledig oplost... (dat zou je aan hen moeten vragen)
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 15993Bericht Ron »

Het deint nog net zo hard, en wellicht nog langer ook. Volgens mij komt hij minder hard omhoog, maar je auto blijft wel net zo zwaar.
Kan dat theoretiech kloppen? Ik heb er geen cijfers van, en de formule al helemaal niet. Puur gevoel.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 16000Bericht Folkert »

Dat zouden je dempers kunnen zijn... Hele stoere hebben de ingaande en uitgaande slag afzonderlijk verstelbaar...
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 16005Bericht Ron »

Slappe torsieveren zorgen ervoor dattie ook lager komt. Dat bedoel ik. Als je een 4 bewust lager maakt staat er minder spanning op die veer. Tsja, goede dempers zouden dat weer op moeten lossen, maar dat is dan volgens mij wel de voorwaarde.
Tevens komen er dan grotere klappen op de demper. Ook niet goed.

De veerkarakteristiek bij verlagen, én het laten zitten van de authentieke dempertjes lijkt me negatief.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 16006Bericht Ron »

Maar d'r zijn er zat die het doen ja.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 16023Bericht Goof »

Ook een manier om te verlagen (vertelde iemand mij heel serieus):
Stook met een lasbrander je veren roodgloeiend, ga met z'n allen op de motorkap zitten en laat iemand vervolgens een emmer water over je veren gooien. Gegarandeerd effect. :lol:
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 16035Bericht Ron »

Verlagen.... ja... verlagen van jezelf dan zeker! Dat doe je niet bij een 4 natuurlijk!
Barbaren.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 16065Bericht Folkert »

Op 2003-03-07 13:35, schreef Da-Goof:
Stook met een lasbrander je veren roodgloeiend, ga met z'n allen op de motorkap zitten en laat iemand vervolgens een emmer water over je veren gooien.
Ja, en dan is je veer geen veer meer en breektie bij de eerst volgende degelijk genomen drempel af...
Gebruikersavatar
Supersuus
Berichten: 447
Lid geworden op: do jun 06, 2002 2:00 am
Locatie: haarlem

Bericht: # 16354Bericht Supersuus »

Het zit nl zo dat de f6 van mijn vriendje voor veel lager is.
Laat ik het zo zeggen dat als ik van de zijkant kijk kun je bij mijn auto boven het wiel de schokbreker duidelijk een heel stuk zien!Bij die van mijn vriendje dus niet en dat scheelt dus zo'n centimeter of 5 dat ie van hem dus lager is.
Zijn auto wipt en schommelt niet!Die ligt echt strak op de weg!
Dat wil ik ook!
Van de achterkant zijn ze om en nabij even hoog.We hebben allebei lichtmetalen velgen
alleen niet dezelfde,maar daar kan het niet aan liggen denk?(ja,je prakkizeerd nog wel is wat)
Ik heb ook nog een f4 en die is superstug ,die stuitert wat ,en nou wil ik nog een schokbrekerwissel gaan doen met die twee kijken of dat nog uitmaakt en anders toch echt verlagen.
Ik laat het wel weten wat het doet.
Gr Suus
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 16357Bericht Goof »

De voorkant is nog wel het makkelijkst te verlagen. Als je dit bij de achterkant moet doen, dan vloek je behoorlijk geloof me. Heb het afgelopen week bij de achteras van een 5 AT gedaan, maar dat is echt stoken hoor, totdat ie bijna roodgloeiend ziet en ondertussen de torsies koelen met natte lappen. Dan met een vuisthamer en een stuk dikwandige metalen buis flink meppen en dan komt ie wel los. Voor zo'n geintje moet de as er overigen wel onderuit, want anders fik je alles aan, zeker zo dicht bij de benzinetank.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 16377Bericht Folkert »

Ben benieuwd of dat verlagen werkelijk het gewenste resultaat levert!
Gebruikersavatar
Supersuus
Berichten: 447
Lid geworden op: do jun 06, 2002 2:00 am
Locatie: haarlem

Bericht: # 16765Bericht Supersuus »

Alles leuk en aardig maar hoe moet ik dit nu aanpakken?Zal ook wel speciaal gereedschap nodig hebben,als je voor doet moet je dan perse de achterkant ook doen?
Dat soort info wil ik eigenlijk nog hebben.
Wie heeft er ervaring mee?
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 16775Bericht Ron »

Vóór staat los van achter. Van nature staat een 4 met z'n voorkant al lager dan de achterkant. Kwestie van smaak.
Als je alleen vóór verlaagd, heb je nog een extra reden om je gordels om te doen.
Achter verlagen is een heidens karwei, en óók nog eens geen sinecure.

Zo, hier heb je ook weer niets aan.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 16783Bericht Folkert »

psies.. lol... maar dat voor en achter los staan van elkaar is dan wel weer waar...
De voorzijde is verlagen is vrij eenvoudig te doen als je de onderste draagarm los maakt van de fusee en de demper verwijdert. Dan is de veer volledig spanningsloos en kan je hem zo een paar tandjes verzetten...
De achterveren is in mijn ogen een drama en dat is dan ook reden genoeg geweest voor mij om er niet aan te beginnen. In principe zou het heel gemakkelijk zijn: Ros de veren eruit, verdraai je draagarm en ros de veren er weer in... Alleen dat eruit rossen duurt vaak een dag...
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 16797Bericht Ron »

Staan die veertjes achter ook niet op een bepaalde voorspanning?
Plaats reactie