Pagina 2 van 2

Re: Kapotte brandstofpomp?

Geplaatst: ma mar 05, 2012 3:34 pm
door Rutger-peer
Heb dat laatst nog vervangen:

In het slangetje van je carburateur naar je spruitstuk zit een restrictie. Het is een "tonnetje" van plastic met een gaatje van 0.9 mm als ik het me goed herinner. Dat tonnetje kun je uit de slang duwen door de slang in te knijpen net achter het tonnetje, herhaaldelijk tot het tonnetje er uit is. Slang eerst afknippen vlak voor het tonnetje maakt het natuurlijk wat simpeler.

Ik heb de slang vervangen door een ander stuk rubber slang, tonnetje er in geduwd met een doorslag en de boel weer gemonteerd. T is een goed idee om een iets langer stuk slang te gebruiken dan origineel want het is pittig rubber slang zo mooi in een hoek te buigen als het origineel, daardoor glijdt ie gemakkelijk weer los, iets langere slang maakt dat gemakkelijker.

Geen rocketscience en gemakkelijk zelf te regelen!

Succes.

Re: Kapotte brandstofpomp?

Geplaatst: ma mar 05, 2012 6:24 pm
door harbourseal
@Rutger-Peer. Dank voor de uitleg. Heb ik wat aan.
Morgen even naar kijken.

Groet, Robert

Re: Kapotte brandstofpomp?

Geplaatst: di mar 06, 2012 4:37 pm
door harbourseal
Rutger-peer schreef: Geen rocketscience en gemakkelijk zelf te regelen!
Inderdaad geen rocketscience.

Bij mijn lokale mechanisatiehandel een stuk slang gehaald met de juiste binnendiameter.

Tonnetje(restritie) uit de oude slang gevogeld en in de nieuwe gestopt vervolgens ook mijn CO-schroefje een kwartslag verder open gezet en het lijkt dat de problemen van het stotteren inhouden in de vierde versnelling ver over zijn.

Alle pakkingen zijn nieuw en alle slangen weer gedicht.
weer wat dingen uitgesloten bij het zoeken naar het probleem.