Kapotte brandstofpomp?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: Kapotte brandstofpomp?

Bericht: # 134837Bericht Rutger-peer »

Heb dat laatst nog vervangen:

In het slangetje van je carburateur naar je spruitstuk zit een restrictie. Het is een "tonnetje" van plastic met een gaatje van 0.9 mm als ik het me goed herinner. Dat tonnetje kun je uit de slang duwen door de slang in te knijpen net achter het tonnetje, herhaaldelijk tot het tonnetje er uit is. Slang eerst afknippen vlak voor het tonnetje maakt het natuurlijk wat simpeler.

Ik heb de slang vervangen door een ander stuk rubber slang, tonnetje er in geduwd met een doorslag en de boel weer gemonteerd. T is een goed idee om een iets langer stuk slang te gebruiken dan origineel want het is pittig rubber slang zo mooi in een hoek te buigen als het origineel, daardoor glijdt ie gemakkelijk weer los, iets langere slang maakt dat gemakkelijker.

Geen rocketscience en gemakkelijk zelf te regelen!

Succes.
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Kapotte brandstofpomp?

Bericht: # 134847Bericht harbourseal »

@Rutger-Peer. Dank voor de uitleg. Heb ik wat aan.
Morgen even naar kijken.

Groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Kapotte brandstofpomp?

Bericht: # 134887Bericht harbourseal »

Rutger-peer schreef: Geen rocketscience en gemakkelijk zelf te regelen!
Inderdaad geen rocketscience.

Bij mijn lokale mechanisatiehandel een stuk slang gehaald met de juiste binnendiameter.

Tonnetje(restritie) uit de oude slang gevogeld en in de nieuwe gestopt vervolgens ook mijn CO-schroefje een kwartslag verder open gezet en het lijkt dat de problemen van het stotteren inhouden in de vierde versnelling ver over zijn.

Alle pakkingen zijn nieuw en alle slangen weer gedicht.
weer wat dingen uitgesloten bij het zoeken naar het probleem.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Plaats reactie